Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 4 marca 2015 
    

Przyszłość gier to przeglądarki internetowe?


Autor: EmilM | źródło: Mozilla | 20:13
(7)
Gdyby ktoś jeszcze kilka lat temu powiedział, że w przyszłości złożone, trójwymiarowe gry będziemy uruchamiać w przeglądarce i to niezależnie od systemu operacyjnego, z pewnością nie zostałby potraktowany poważnie. Technologia jednak ciągle idzie do przodu i niewykluczone, że już niedługo wiele produkcji rzeczywiście może zostać przeniesionych do przeglądarki, a pomóc w tym ma znany już od jakiegoś czasu wynalazek Mozilli o nazwie Asm.js, który jest w istocie podzbiorem javascriptu w pełni z nim kompatybilnym, okrojonym jednak z najbardziej obciążających funkcji. Taką przyszłość oprócz Mozilli widzą także Epic Games oraz Ubisoft, którzy zaprezentowali nowe wersje swoich silników graficznych, mających znaleźć także zastosowanie właśnie w nowoczesnych przeglądarkach internetowych.

Zgodnie z założeniami twórców, tego typu gry i aplikacje nie miałyby być pisane bezpośrednio w javascripcie. Zamiast tego odpowiednio przygotowane aplikacje napisane w C oraz C++ będą kompilowane do postaci javascriptowej, a dokładnie do wspomnianego już wcześniej, znaczniej lżejszego Asm.js, z wykorzystaniem skrośnego kompilatora Emscripten. Na targach GDC 2015 Mozilla zaprezentowała działającą w przeglądarce grę wykorzystującą tę technologię, działającą na silniku Unreal Engine 4


Prace nad optymalizacją skryptów pod kątem Asm.js posuwają się bardzo szybko. Być może jeszcze nie teraz, ale za rok czy dwa zaawansowane gry przeglądarkowe będą stanowić realną alternatywę dla ich desktopowych odpowiedników. Przemawia za tym chociażby fakt, że dla deweloperów znacznie taniej napisać aplikację na jedną platformę (przeglądarkę), która będzie mogła działać na różnych systemach operacyjnych i urządzeniach, niż tworzyć oddzielny kod dla różnych platform.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. .... (autor: coolart | data: 4/03/15 | godz.: 20:16)
    przyslosc to tak ale za ile lat, bo moze to byc nawet za 20 czy 50lat. Moim zdaniem szybko to nie nastapi

  2. Do tego szerokopasmowe łączę (autor: Pider | data: 4/03/15 | godz.: 20:54)
    i wydajne przeglądarki. O ile dobry net już można mieć to przeglądarki osiągnęły poziom dna... Taki Chrome zjada mi 1,5GB RAM z kilkoma kartami. Kiedyś miałęm operę o sobie chwaliłem ale po zmianie silnika na chromium to już wolę chroma :/

  3. cofamy sie w czasie Unreal Engine 4.7 (autor: Mario2k | data: 4/03/15 | godz.: 21:30)
    To jest chore to dla masowych odbiorcow co w pasjansa lubia grac .

  4. EPIC Games z swoim silnikiem ssie po calosci (autor: Mario2k | data: 4/03/15 | godz.: 23:42)
    Dodac nalezy ze ten niby wspanialy engine UE 4.0 tak zachwalany przez co niektorych zaczeli rozdawac za darmow
    ( chca 5% zyskow z sprzedazy gry opartej na tym silniku )


  5. @temat. (autor: Mariosti | data: 5/03/15 | godz.: 09:06)
    "skrośnego", na prawdę? To najlepsze tłumaczenie?

  6. no cóż... (autor: Elektron | data: 5/03/15 | godz.: 11:07)
    wszystko zmierza ku temu, że za grę nie będzie się płacić i mieć, tylko będzie się opłacać abonament. Nie będzie tylu chętnych, żeby starczyło na opłatę serwerów (i nabicie kieszeni prezesów) - gra przejdzie do historii kombinacją "shift+del", a jej miejsce zajmie nowa.

  7. pytanie jak z wydajnością (autor: GULIwer | data: 5/03/15 | godz.: 13:21)
    bo jeśli będzie lepiej niż pod dany system to czemu nie, ale póki co to raczej proste, szybkie gry z prostą grafiką bez psysixów, tessalacji i innych bajerach poprawiających obraz.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.