Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Czwartek 5 marca 2015 
    

Nvidia naprawiła stary błąd Linuxa


Autor: Giray | 07:12
(4)
Nvidia osunęła stary problem w Ubuntu objawiający się przełączeniem ekranu na 40 odcieni szarości. Problem jest znany od lat i jest wspólny dla wszystkich użytkowników mających urządzenia Nvidii i zainstalowane Ubuntu. Objawia się tym, że przy otwarciu okna nowej aplikacji ekran staje się czarny lub przeźroczysty. Nie jest to jednak wina Nvidii tylko menedżera okien i kompozycji Compiz.

Nvidia znalazła błąd i zaproponowała odpowiednią poprawkę, która już została zatwierdzona i trafi do Ubuntu 15.04.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. @Temat (autor: PrEzi | data: 5/03/15 | godz.: 09:58)
    Proponuje w takim razie pisac o wszystkich commitach publikowanych przez Intela, NV, AMD, IBM, HP i innych...
    Wtedy bedziemy mieli setki Newsow dziennie (ktorych nikt czytal nie bedzie)...


  2. News byłby ok, gdyby (autor: daver | data: 5/03/15 | godz.: 13:25)
    a) pojawił się zanim trafił na shashdota/softpedie/phoroniksa, itp, które większość linuksiarzy czyta, a nie dwa dni później
    b) byłby merytorycznie poprawny. Przede wszystkim, błąd nie jest w Linuksie. Poza tym, nie mam bladego pojęcia skąd autor wytrzasnął przełączanie się ekranu w 40 odcieni szarości. Bug report mówi, że błąd objawia się czarną lub przezroczysta zawartością okna, spowodowaną przez, cytuję:

    "[...]in certain cases (subject to a potential race condition on the minimize animation, more reliably happening on unminimize), it will obtain an X pixmap through XCompositeNameWindowPixmap(), then call glXCreatePixmap() and use the created GLX pixmap normally, but never call glXDestroyPixmap() on it. Subsequently, it will call XCompositeNameWindowPixmap() again, while the window's pixmap hasn't changed. This isn't a bug by itself, but subsequently calling glXCreatePixmap() will fail because there already is a GLX pixmap pointing at the drawable (the one that wasn't deleted before).
    The fix would be to ensure that the pre-existing GLX pixmap is destroyed before attempting to create a new one."


  3. no!!! rzesz...!!! mieliśmy redaktora zajapkofanego (autor: Sławekpl | data: 5/03/15 | godz.: 18:30)
    teraz się trafił zanVidiowany, nie wiem co gorsze :E
    z deszczu pod rynnę xD


  4. @up (autor: PrEzi | data: 6/03/15 | godz.: 06:53)
    Taa.... a o LiquidVR sie nikt nawet nie zająknął... Tylko o takich pierdolach i duperelach napisal... mozliwe, ze po prostu latwiej napisac "o patchu do linuksa" niz o nowej technologii AMD.

    A tutaj caly obszerny artykul na ten temat - polecam !
    http://semiaccurate.com/...ew-ground-liquidvr-sdk/


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.