Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Wtorek 31 marca 2015 
    

DirectX 12 umożliwia korzystanie z asynchronicznych shaderów


Autor: Giray | źródło: dvhardware.net | 19:28
(13)
AMD poinformował, że nadchodzący DirectX12 wreszcie umożliwi wykorzystanie asynchronicznych shaderów w celu równoległego przetwarzania wielu strumieni instrukcji. Każdy strumień może niezależnie wstawiać instrukcje do kolejki bez oczekiwania na inne zadania do wykonania, co powinno spowodować wzrost wydajności dzięki bardziej efektywnemu wykorzystaniu mocy obliczeniowej. Odpowiedzialnym za to jest ACE (Asynchronous Compute Engine) będący elementem architektury GCN, który będzie przeplatać zadania, wypełniając luki w jednej kolejce zadaniami z innych, co oczywiście powinno prowadzić do przyrostu wydajności.

Na GPU AMD z GCN, każdy ACE może obsłużyć do ośmiu kolejek i może adresować odpowiedni do aktualnej sytuacji udział shaderów. Najmniej zaawansowane procesory graficzne GCN AMD mają tylko dwa ACE, a bardziej zaawansowane osiem.
AMD przeprowadził wewnętrzne testy skuteczności asynchronicznych shaderów z których wynika że przyrost wydajności uzyskany po ich zastosowaniu może sięgać nawet 50%.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. 390X (autor: Pider | data: 31/03/15 | godz.: 19:35)
    będzie o 50% wydajniejsza od 290X w DX11 i o 100% wydajniejsza w DX 12

  2. up@ (autor: loccothan | data: 1/04/15 | godz.: 03:06)
    Zdziwisz się jak wydajny będzie R390X :-)
    w/g moich przecieków (Chiny) w Crysis3 mozna na jednej grać w 4k 2xAA przy >60kl/s w minimalnej !

    (mojego źródła nigdy nie zapodam, za 700$ w tej chwili może płynąć do mnie 1-dna z nich (zaznaczam że płynąć ;-) , ale wolę poczekać do oficjalnej premiery, w normalnej cenie)
    Pierwsze egzemplarze + niedopracowane stery to nie dla mnie ;-)


  3. @locco (autor: PrEzi | data: 1/04/15 | godz.: 07:01)
    Z zazdrosci chyba zaczne obgryzac paznokcie.... :P
    A 700 dolkow to normalna cena ? Z tego co pamietam, mialy wlasnie cos kolo 600-700 oscylowac ?


  4. @2. (autor: Shamoth | data: 1/04/15 | godz.: 09:11)
    Wszystko super tylko szkoda że poza R9 390x reszta to praktycznie starocie... chociaż jak dla mnie to nawet lepiej bo kupię 7970 a wydajność pewnie zbliżona do R9 370X ;)
    Może nawet dało by się przeflaszować ;)
    Póki co stara poczciwa 5850 daje radę zaskakująco dobrze i co zmiana cpu dostaje kolejnego kopa.
    Ciekawe jakiego proca by trzeba żeby faktycznie wycisnąć 100% z takiego 5870...


  5. @PrEzi (autor: loccothan | data: 1/04/15 | godz.: 09:48)
    Nie to cena Premium za eksponat (w sumie).
    Ale da się grać na Beta 3 CAT Next. (jest tam tylko napisane w CAT że Developer Drivers early beta release 16.201 i coś tam, zupełnie inaczej już wygląda CAT CC)
    Nowa 1xGPU R390X HBM z WC AMD będzie kosztować ok 600Eu na start.
    Polecam nabyć (jak ktoś z PL jest) w Rzeszy, lepiej mu wyjdzie a DHL/DPD za 15Eu to nie tragedia. OK 2300zł wyjdzie na Premierę od sąsiadów ;-)


  6. @loccothan (autor: PrEzi | data: 1/04/15 | godz.: 10:27)
    Hihi to nawet sie swietnie sklada ;-)
    1 ze cena taka, jaka przewidywalem,
    2 ze DE ;-)


  7. @5. (autor: Shamoth | data: 1/04/15 | godz.: 10:44)
    IMHO płacenie za podzespół do blaszaka równowartości trzech lub nawet czterech małych fiatów to już przegięcie ;)
    Z drugiej strony przepalanie trzech też daje do myślenia bo można by za to kupić porządną grafikę lub kilka rocznych subskrypcji w jakimś MMO :D


  8. ad. 5 (autor: Soulburner | data: 1/04/15 | godz.: 12:04)
    Wersja 16.201 coś tam? Czyli te nowe mityczne Catalysty Next Early Pre-Beta Alpha ukażą się dopiero w 2016 - źle to wróży ;)

  9. to tylko nazwa (autor: loccothan | data: 1/04/15 | godz.: 12:21)
    pewnie żeby się odróżniały od starszych pod GCN ;-)

    UT zaprasza (nazwijcie się jak w TPC) :D

    -> http://www.unrealtournament.com/blog/


  10. mam pytanie (autor: kombajn4 | data: 2/04/15 | godz.: 19:25)
    ktoś wie czy DX 12 przyniesie jakieś wymierne korzyści dla posiadaczy obecnej generacji kart Nvidii? Konkretnie mam w laptopie Geforca 840M rdzeń maxwell (N15S-GT)384 szadery więc jakikolwiek wzrost wydajności byłby nielicho mile widziany :)

  11. Z tego co mi wiadomo (autor: Pider | data: 2/04/15 | godz.: 21:28)
    Pan Spocone czoło twierdził iż wszystkie grafiki od Fermi + dostaną upgrade do DX12. Ale uważam, że nie dostaniesz DX 12. Moim zdaniem z przecieków i opinii innych na pewnym forum (semi) nvidia będzie forsowała DX w wersji 11.3. DX12 to jest w sumie mantle więc dla nvidii może nie być za dużych plusów z ów API. To jest Nvidia więc ja bym się nie napalał :) Nie że jestem anty-NV czy coś, ale ja już Pany J H H nie wierzę :)

  12. up@ (autor: loccothan | data: 3/04/15 | godz.: 13:32)
    Będzie dla nV skok wydajności, devi mogą na krzemie pisać także nV może zabłysnąć trochę także.
    Ale w GPU AMD jest bardziej przyszłościowe, to Fakt :-)
    Co do DX12 to podstawkę 12_0 mają wszystkie od Fermi staego do fermi Maxwell włącznie. Ale DX12_1 to już tylko 7xx ai 12_2 tylko wypasy 980 i Titan zbudowane na odpadach z Quadro ;-)

    w AMD DX12_2 mają wszystkie GCN a pełne 12_3 tylko te z GCN 1.1 i nowsze R3xx


  13. up@cd (autor: loccothan | data: 3/04/15 | godz.: 13:36)
    A tu dowód na to że p[rawdziwego H/W DX11_1 żadna nV nie obsługuje.
    Nawet 980 i Titan X :-( Kupa marketingowa nV, poprostu wpis w programach diagnostycznych...

    -> http://www.sweclockers.com/...n-x-i-sli/5#pagehead

    Zauważcie w teście -> DirectX-version = 11.0
    A Ja w BF4 mam jak byk DX11_1 na R280X


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.