Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 29 kwietnia 2015 
    

Sharp prezentuje wyświetlacz 4K dla smartfonów


Autor: Giray | źródło: nvworld.ru | 06:52
(6)
Firma Sharp ogłosiła, że planuje rozpocząć produkcję najgęstszych LCD w świecie. Poinformowano, że będzie to ekran IGZO 5,5 "o rozdzielczości 3840x2160. Wynika z tego, że gęstość pikseli będzie wynosić 806 dpi. Pierwsze urządzenia z takimi wyświetlaczami pojawią się w przyszłym roku. W ogłoszeniu Sharp nie powiedział nic o korzyściach płynących z używania takiego wyświetlacza. Smartfony z gęstymi wyświetlaczami są co prawda atrakcyjne, ale korzystanie z ekranów 1440p czy tym bardziej 4K dramatycznie zwiększa koszty urządzeń i zużycie energii. Nie mówiąc już o tym, że takie ekrany potrzebują odpowiedniego GPU.

W porównaniu do tegorocznych telefonów, wyposażonych w ekrany 1440p, nowe urządzenia będą droższe, a użytkownicy nie zobaczą żadnej różnicy. Możliwe jest jednak, że ta technologia znajdzie zastosowanie w urządzeniach rzeczywistości wirtualnej, które wymagają małych wyświetlaczy o wysokiej gęstości.
Pierwszy telefon z ekranem o rozdzielczości 4K ukaże się jeszcze w tym roku. Ma być to Samsung Galaxy Note 5, ale będzie on korzystać z technologii AMOLED.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. To jakiś żart... (autor: kikko75 | data: 29/04/15 | godz.: 12:55)
    Oczy bolą od takiej pikselozy. W życiu nie kupię niczego co ma ekran z mniej niż 1500 ppi.

  2. ... (autor: Faraonix | data: 29/04/15 | godz.: 13:06)
    do smartwatch-a taka rozdzielczosc bylaby ok :)

  3. idiotyzm (autor: piszczyk | data: 29/04/15 | godz.: 13:57)
    zdolnosc rozdzielcza ludzkiego oka (przy idealnym wzroku) to ok. 1 minuta katowa. Zakladajac typowa odleglosc obserwacji telefonu na 40cm od oka daje to zdolnosc rozdzielcza ok. 0,11mm - takie szczegoly z tej odleglosci jeszcze rozroznimy. 0,11mm to 231dpi, wiec wyswietlacze majace 300dpi juz sa wystarczajace. Nawet zakladajac, ze ktos bedzie przygladal sie ekranowi z 20cm, 460dpi wystarczy w zupelnosci. Rozdzielczosci 600 czy 800dpi to bezsens.

  4. ja zas nie chce widziec (autor: pandy | data: 29/04/15 | godz.: 23:43)
    pikseli - chce widziec luki, linie a nie kanciaste zabki - przyjmujac twierdzenie Nyquista o probkowaniu potrzebjemy co najmniej dwa razy wyzszej rozdzielczosci niz rozdzielczosc oka by przestac widziec piksele.

  5. do okularów VR to chyba jeszcze za mało (autor: Sławekpl | data: 30/04/15 | godz.: 04:45)
    aby nie było widać pikseli gdy się patrzy przez szkła powiększające w nich, ale może z czasem się takich doczekam

  6. jeśli chodzi o okulary VR (autor: P.J._ | data: 30/04/15 | godz.: 08:32)
    To moim zdaniem jest to na dziś dzień jedyne sensowne zastosowanie ekranu o tak dużym DPI. Tak czy siak, największym problemem w okularach VR jest szybkość przenoszenia ruchu i moment bezwładności - czas reakcji na ruch. Dużo jeszcze czasu minie, zanim ekrany 4K zagoszczą w smartfotnach tak na dobre (nie jako ciekawostka w niektórych modelach) z dwóch powodów - zasobożerność i prądożerność.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.