Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 3 października 2002 
    

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa już rozpoczęta


Autor: DYD | 14:18
(1)
Dzisiaj rozpoczęła się ogłoszona w styczniu b.r. przez Prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego SZKOLNA INTERNETOWA GRA GIEŁDOWA (SIGG), która potrwa do 17 stycznia 2003 r. Jest ona organizowana wspólnie z Kancelarią Prezydenta RP przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, w ramach programu "Internet w Szkołach - Projekt Prezydenta RP".

"Gra ta daje szansę rozwoju młodzieży z różnych regionów Polski, stwarza możliwość mądrej rywalizacji, jest jednym z wielu, ale jakże ważnym elementem wszechstronnej edukacji informatycznej"- powiedział Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski zapowiadając projekt.

Gra ma przybliżyć młodzieży szkolnej zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej, w szczególności poprzez naukę zasad inwestowania w papiery wartościowe na giełdzie. Już dziś, od godz. 12:00, przy wykorzystaniu internetu, zespoły zaczęły inwestować w akcje notowane na Giełdzie. Uczniowie grają wirtualnymi pieniędzmi na prawdziwych notowaniach, składając zlecenia i zakładając lokaty bankowe. Przedmiotem inwestycji mogą być akcje wszystkich spółek notowane w systemie notowań ciągłych na GPW w trakcie trwania gry. Na początek każdy zespół dysponuje środkami w kwocie 100 000 PLN.

Kreując poczucie odpowiedzialności młodych ludzi za działania podejmowane przez nich w Internecie, w SIGG wykorzystywane są zabezpieczenia stosowane przy podpisie elektronicznym. Stało się to możliwe dzięki Centrum Certyfikacji powołanemu przez TP Internet.

W pilotażowej edycji gry bierze udział blisko 120 klubów z 78 szkół z całej Polski. Najwięcej zespołów zgłosiło się z województw: dolnośląskiego, zachodniopomorskiego i pomorskiego. W sierpniu opiekunowie grup uczestniczyli w zorganizowanym przez Giełdę szkoleniu dotyczącym zasad i funkcjonowania SIGG. Otrzymali również, opracowane przy współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, zestawy materiałów edukacyjnych dotyczących reguł inwestowania, funkcjonowania gospodarki rynkowej i samej gry. Obecnie drużyny, w skład których wchodzi od 3 do 6 uczniów, po zalogowaniu się na stronie internetowej sigg.gpw.com.pl, mogą składać zlecenia.

Najlepsze zespoły, po kilku miesiącach rywalizacji, otrzymają wyróżnienia oraz wartościowe nagrody. Zespoły oceniane będą według wartości portfela w dniu zakończenia SIGG. Główne nagrody otrzyma 5 zespołów, które uzyskają najwyższe wartości portfela inwestycyjnego. Nagrody otrzymają również nauczyciele-opiekunowie, szkoły oraz 15 kolejnych najlepszych zespołów.

Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody, a wśród nich m.in. zagraniczne wyjazdy językowe, sprzęt komputerowy, zestawy kina domowego, oprogramowanie edukacyjne, książki i wiele, wiele innych.

Sponsorem nagród Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej jest Telekomunikacja Polska S.A.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Powariowali... (autor: Leszek-brak rejestracji | data: 4/10/02 | godz.: 10:25)
    Teraz wchodzic na GPW??? Przeciez dominuje tam "gleboka" czerwien... :(

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.