TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Czwartek 3 października 2002 |
|
|
|
Szkolna Internetowa Gra Giełdowa już rozpoczęta Autor: DYD | 14:18 |
(1) | Dzisiaj rozpoczęła się ogłoszona w styczniu b.r. przez Prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego SZKOLNA INTERNETOWA GRA GIEŁDOWA (SIGG), która potrwa do 17 stycznia 2003 r. Jest ona organizowana wspólnie z Kancelarią Prezydenta RP przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, w ramach programu "Internet w Szkołach - Projekt Prezydenta RP".
"Gra ta daje szansę rozwoju młodzieży z różnych regionów Polski, stwarza możliwość mądrej rywalizacji, jest jednym z wielu, ale jakże ważnym elementem wszechstronnej edukacji informatycznej"- powiedział Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski zapowiadając projekt.
Gra ma przybliżyć młodzieży szkolnej zasady funkcjonowania gospodarki rynkowej, w szczególności poprzez naukę zasad inwestowania w papiery wartościowe na giełdzie. Już dziś, od godz. 12:00, przy wykorzystaniu internetu, zespoły zaczęły inwestować w akcje notowane na Giełdzie. Uczniowie grają wirtualnymi pieniędzmi na prawdziwych notowaniach, składając zlecenia i zakładając lokaty bankowe. Przedmiotem inwestycji mogą być akcje wszystkich spółek notowane w systemie notowań ciągłych na GPW w trakcie trwania gry. Na początek każdy zespół dysponuje środkami w kwocie 100 000 PLN.
Kreując poczucie odpowiedzialności młodych ludzi za działania podejmowane przez nich w Internecie, w SIGG wykorzystywane są zabezpieczenia stosowane przy podpisie elektronicznym. Stało się to możliwe dzięki Centrum Certyfikacji powołanemu przez TP Internet.
W pilotażowej edycji gry bierze udział blisko 120 klubów z 78 szkół z całej Polski. Najwięcej zespołów zgłosiło się z województw: dolnośląskiego, zachodniopomorskiego i pomorskiego. W sierpniu opiekunowie grup uczestniczyli w zorganizowanym przez Giełdę szkoleniu dotyczącym zasad i funkcjonowania SIGG. Otrzymali również, opracowane przy współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, zestawy materiałów edukacyjnych dotyczących reguł inwestowania, funkcjonowania gospodarki rynkowej i samej gry. Obecnie drużyny, w skład których wchodzi od 3 do 6 uczniów, po zalogowaniu się na stronie internetowej sigg.gpw.com.pl, mogą składać zlecenia.
Najlepsze zespoły, po kilku miesiącach rywalizacji, otrzymają wyróżnienia oraz wartościowe nagrody. Zespoły oceniane będą według wartości portfela w dniu zakończenia SIGG. Główne nagrody otrzyma 5 zespołów, które uzyskają najwyższe wartości portfela inwestycyjnego. Nagrody otrzymają również nauczyciele-opiekunowie, szkoły oraz 15 kolejnych najlepszych zespołów.
Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody, a wśród nich m.in. zagraniczne wyjazdy językowe, sprzęt komputerowy, zestawy kina domowego, oprogramowanie edukacyjne, książki i wiele, wiele innych.
Sponsorem nagród Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej jest Telekomunikacja Polska S.A. |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- Powariowali... (autor: Leszek-brak rejestracji | data: 4/10/02 | godz.: 10:25)
Teraz wchodzic na GPW??? Przeciez dominuje tam "gleboka" czerwien... :(
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|