Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 8 czerwca 2015 
    

Pierwsze zdjęcia PowerColor Radeon R9 390X Devil 13


Autor: Giray | źródło: dvhardware.net | 17:15
(17)
TweakTown miał okazję do bliższego zapoznania się z PowerColor Radeon R9 390X Devil 13. Kartę tę uważa się powszechnie za Radeona R9 290X z niewielkimi ulepszeniami i przede wszystkim zmienioną nazwą . Devil 13 wykorzystuje chłodzenie hybrydowe - GPU jest chłodzony wodą i nie ma wentylatora VRM. Na karcie znajduje się jedno 6-pinowe i jedno 8-pinowe złącze zasilania. Wygląd karty oraz schemat kolorów wydaje się nieco dziwny, choć czego się nie robi żeby sprzedać produkt ;)


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Jeżeli to jest faktycznie 390X (autor: ligand17 | data: 8/06/15 | godz.: 17:39)
    to seria 3xx nie będzie tylko kotletami. 290X był znany ze swojego zapotrzebowania na prąd, a tutaj okazuje się, że zapotrzebowanie jest mniejsze (8+8pin w 290X vs 6+8 w 390X).

  2. Pewnie nowy (autor: Pider | data: 8/06/15 | godz.: 17:46)
    stepping jak napisał kiedys SławekPL, przenieśli produkcję do GF :)

  3. e tam nie bedzie kotletami (autor: Wyrzym | data: 8/06/15 | godz.: 18:10)
    przecie juz wszyscy wojownicy komentarzy dawno zaszufladkowali cala serie kart nie widzac nawet oficjalnej specyfikacji i to grube miesiace przed premiera.

    Chocia moze te karty to jakies uber selekty, w 2 lata mogli ich sporo nazbierac :]


  4. hmm (autor: Mario2k | data: 8/06/15 | godz.: 18:48)
    Mnie interesuje na jaki wzrost wydajnosci mozemy liczyc ,skoro HBM jest tak szybki to nawet starego radka R9 290X moze rozpedzic w wyzszych rozdzialkach do + 50%

    Zakladam ze w przecietnej gierce 1080p 390X bedzie max 30 % szybszy od radoslava 290x


  5. a mnie ciekawi (autor: Kosiarz | data: 8/06/15 | godz.: 21:07)
    Jak sie ma wzrost przepustowosci pamieci do zwiekszenia jej ilosci. Tak sobie kminie patrzac ze flagowa od nv ma 12gb a nowa flagowka od amd ma miec 4 ale mega szybkiej... No i jak to 4 bedzie sie sprawdzac w takim gta5 ktore jak wiadomo jest pazerne na pamiec.

  6. @Kosiarz (autor: Rajq | data: 8/06/15 | godz.: 21:20)
    Nigdy ale to nigdy sama przepustowosc nie zastapi ilosci vram bo kiedy zabraknie to trzeba dane miedzy cpu/hdd przerzucic poprzez pcie do vram i zawsze ale to zawsze beda zcinki. I to jest swoisty paradoks amd proponuje karte do 4K gdzie w niemal kazdej grze przy takiej rozdzialce zabraknie pamieci

  7. Kosiarz (autor: Teriusz | data: 8/06/15 | godz.: 23:16)
    Kość HBM1 4Hi (1GB) ma przepustowość 128 GB/s, zaś interfejs podłączenia tych pamięci jest równoległy. Zatem z każdą dodatkową kością przepustowość się sumuje. Przy 4 kościach masz 4*128=512 Gb/s.

    Mowa tutaj o taktowaniu pamięci ze standardowym zegarem 500Mhz (1Ghz efektywnie) gdzie mamy 1Gbps na pin I/O.

    We wcześniejszych slajdach AMD, które wyciekły mówiło się o przepustowości 1,25Gbps na pin. W takim przypadku pamięci muszą być taktowane z zegarem 625Mhz (1.25Ghz efektywnie). Wtedy przepustowość na kość 4Hi wynowi 160GB/s i przy 4 kościach (4GB łacznie) przepustowość może wynosić 640GB/s.

    Przy HBM2 będziemy mieć do czynienia z 2Gbps na pin i przepustowości 256GB/s (500Mhz). Dlatego mówiło się, że Pascal przy 4 kościach będzie miał 1TB/s. HBM2 4Hi to będzie już 4GB, a 8Hi to 8GB. Także jeżeli Nvidia obiecuje 32GB to zapewne 4*8Hi.


    Mnie ciekawi jednak jak będą się podkręcać te pamięci. GDDR5 dało się nawet łatwo kręcić, ale one miały kontroler napięć swój wewnętrzny wbudowany w pamięć, zaś HBM ze względu montaż na wspólnej podkładce krzemowej będą pod kontrolą zewnętrznego regulatora napięć wmontowanego w GPU. Tutaj już może nie być takiej łatwości podkręcania. Obym się mylił :)


  8. Rajq (autor: Mario2k | data: 8/06/15 | godz.: 23:17)
    Tego sie wlasnie obawiam , ze ci tam spece w AMD chyba nie wiedza do konca co robia :(
    Tak Wiedzmin 3 na modach w 4k pociagnie na dzien dobry 8GB Vram


  9. ... (autor: Teriusz | data: 8/06/15 | godz.: 23:27)
    http://hexus.net/...5f8-45e8-a979-2bb1ff4008f3.jpg

  10. Ja wam powiem jedno (autor: Teriusz | data: 8/06/15 | godz.: 23:36)
    W końcu dzięki DX12 i wspólnym adresowaniu pamięci w końcu będzie sens posiadania SLI/CF z tego względu, że 2x GPU będą renderowały dzielony ekran przy pomocy SFR, ale pamięć będzie już łączona. bez potrzeby kopiowania, co pozwoli na granie w 4K z porządnymi teksturami.

  11. @12 (autor: Kenjiro | data: 9/06/15 | godz.: 09:48)
    A niby jak sobie wyobrażasz rendering tekstur bez ich kopiowania do lokalnej pamięci karty? Oczywiście można się dostać do drugiej karty za pomocą szyny PCIEx, ale to jest zbyt powolne rozwiązanie.
    Innym sposobem jest rendering różnych partii obrazu za pomocą bardzo inteligentnego algorytmu podziału (nie prosty SFR) uwzględniającego tekstury w różnych kartach. Ze względu na skomplikowanie takiego algorytmu nieprędko ujrzymy jego implementację, zresztą dziś też już można by taki algorytm stworzyć, a chętnych jakoś nie widać.

    PS. Wspólne adresowanie jest z punktu widzenia CPU, a nie GPU.


  12. @Rajq (autor: Deathraw | data: 9/06/15 | godz.: 11:32)
    Zgadza się, dlatego nie rozumiem czym tak się cieszyć. 4GB zostanie wykorzystywane za rok do 1080p, a do takiej rozdzielczości nikt nie kupi karty za kilka tys. Poza tym, czy przepustowość VRAM to taki kluczowy problem?Gdyby tak było to zwiększenie taktowania VRAM dużo by dawało,a w praktyce 15% OC daje 3% wzrostu wydajności, po ostrym OC GPU więc myślę że to bardziej poligon dla nowej technologii niż rozwiązanie, które miałoby pod względem wydajności sporo namieszać. No chyba, że w 4k faktycznie GDDR5 kompletnie nie daje rady(czego nie miałem okazji sprawdzać) ale wtedy i tak cofamy się do problemu ilości pamięci.

  13. Porównanie HBM vs GDDR5 (autor: pwil2 | data: 9/06/15 | godz.: 11:37)
    jest jak GDDR5 vs DDR3. Wybór 4GB GDDR5 vs 8/12GB DDR3 wydaje się oczywisty.

  14. @12. (autor: Mariosti | data: 9/06/15 | godz.: 13:21)
    Warto zwrócić uwagę na to że te 640Gbps w nowym radeonie będą na pewno miały wprowadzone w Tondze bezstratne kompresowanie tekstur które to w Tondze daje dobre 30-40% wzrostu efektywnej przepustowości w porównaniu do Hawaii, także to gpu w porównaniu do 290x będzie miało efektywnie przynajmniej o połowę wyższą przepustowość pamięci, a ta jak wiadomo problemem w 290x nie była.

  15. @pwil2 (autor: Deathraw | data: 9/06/15 | godz.: 13:57)
    I co z tego wynika? 4850 vs 4870, gddr3 vs gddr5, przepustowość w 4870 prawie 100% większa, a różnica w wydajności ~20%, która wynika w głównej mierze z różnicy w taktowaniu GPU. Dla mnie wybór nie jest oczywisty, bo nie wiem w jakich zastosowaniach droga pamięć HBM ma cokolwiek przyspieszyć jeżeli nie ma problemu z przepustowością GDDR5.

    Mariosti
    Wynika z tego że wprowadzenie HBM jest nieporozumieniem?


  16. Kenjiro, (autor: Teriusz | data: 9/06/15 | godz.: 13:58)
    A słyszałeś o czymś takim jak Explicit Mutliadapter w nadchodzącym dx12, gdzie wiele GPU się linkuje w jedno ze wspólną łączoną pamięcią lub gdzie pierwsze GPU renderuje 3D, a drugie liczy tylko postprocesy?

    Zapraszam do lektury

    http://www.game-debate.com/...0With%20Multiadapter


  17. ... (autor: Teriusz | data: 9/06/15 | godz.: 14:05)
    http://cdn4.wccftech.com/...ds/2015/05/2QPXH2I.jpg

    SFR będzie używamy przeważnie przy VR, gdzie tak jak w Oculusie masz 1 ekran ale podzielony na dwa obrazy i każdy musi być oddzielnie renderowany z tą różnicą, że żeby nie mielić tego samego w pamięci obu GPU to będą miały one łączona pamięć i wspólne tekstury dla oby renderujących się scen. To jest właśnie Explicit Multiadapter.

    Ale SFR w EM to nie tylko VR i to jest najfajniejsze. :D


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.