Kryzys roku 2008 zastał Acera jako jednego z najbardziej aktywnych producentów tak zwanych "netbooków", czyli tanich laptopów o mniejszym rozmiarze, wyposażonych najczęściej w najtańsze procesory Intela i ekran o przekątnej od 7 do 10 cali. Urządzenia te straciły swoją popularność równie szybko, co ją zyskały, co z kolei jest zasługą pojawienia się tabletów. Oczywiście taki błąd w ocenie sytuacji rynkowej zemścił się na firmie Acer i postawił ją w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Niemniej jednak tajwański producent potrafił wyciągnąć wnioski z zaistniałej sytuacji.
W 2016 roku Acer zamierza zwiększyć udział droższych notebooków w swojej produkcji z 20% obecnie do 40%. Zwiększy to średnią cenę sprzedaży laptopa i jednocześnie zwiększy sprzedaż o około 5% w porównaniu do tego roku. Już teraz Acer bardziej reklamuje laptopy sprzedawane po około 499$ kosztem promocji urządzeń w cenie 169-199 $.
Rozpoczęcie produkcji laptopów do gier pozwoliło MSI przetrwać spadek sprzedaży płyt głównych do komputerów stacjonarnych, co z kolei stało się przykładem dla innych producentów. W bieżącym półroczu Acer zamierza zwiększyć udział modeli V Nitro w produkcji z 5% do 10%, a w przyszłym roku, wraz z debiutem modeli serii Predator, droższe laptopy będą miały dwucyfrowy udział w produkcji.
K O M E N T A R Z E
Jeszcze nikt nie napisał komentarza.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.