TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Wtorek 1 grudnia 2015 |
|
|
|
Nowa generacja konsol ukaże się dużo wcześniej niż oczekiwano Autor: Giray | źródło: nvworld.ru | 20:39 |
(19) | Obecna generacja konsol do gier, czyli PlayStation 4 i Xbox One, zadebiutowała zaledwie dwa lata temu. Nie oznacza to jednak, że Sony i Microsoft nie mają zamiaru zaktualizować swoich konsol.
Pojawiły się już nawet plotki mówiące, że prowadzone są prace nad PlayStation 5 i Xbox Two. Czas życia konsoli do gier wynosi 7 lat plus trzy lata wsparcia po wprowadzeniu nowej generacji tych urządzeń. Wygląda na to, że następna generacja tych urządzeń wyłamie się z tego schematu.
Przyczyną ma być ekspansja rozdzielczości 4K na rynku, której obecna generacja konsol nie obsługuje. Telewizory 4K są coraz tańsze, a sama technologia zaczęła już wkraczać do urządzeń mobilnych. Na tym tle konsole zaczynają wyglądać na przestarzałe i mogą zacząć tracić rynek na rzecz PC.
Innym ważnym bodźcem do zmiany pokoleniowej jest wirtualna rzeczywistość. Wszystkie gogle wirtualnej rzeczywistości mają wysokie wymagania sprzętowe, i tak jak w przypadku 4K jedynym sensownym rozwiązaniem na rynku jest w chwili obecnej rozbudowana konfiguracja komputera stacjonarnego. Obecnie produkowane konsole nie są w stanie podołać wymaganiom stawianym przez VR, zwłaszcza w rozdzielczości 4K.
Według ostatnich plotek AMD już od jakiegoś czasu pracuje nad układami przeznaczonymi dla nowej generacji konsol Sony i Microsoftu, których wydajność ma być około 5 razy większa niż obecne rozwiązania. Oparcie się w obecnych konsolach na architekturze x86 pozwoli w łatwy sposób stworzyć gry dla nowych urządzeń i jednocześnie wspierać ich poprzednią generację.
|
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- ostatnie zdanie z newsa (autor: Sławekpl | data: 2/12/15 | godz.: 22:45)
i to może być plus, nowe konsole mogą współistnieć z obecnymi, jak ktoś chce tylko FHD to kupi obecną a jak więcej to nową,
będzie większy wybór
- . (autor: Paysafecard | data: 2/12/15 | godz.: 23:43)
.
- sony (autor: darkowal | data: 3/12/15 | godz.: 04:30)
Najpierw wyjdzie Zen a na konsole PS5 poczekamy.
- obecnie nawet desktopy nie wyrabiaja z 4K (autor: RusH | data: 3/12/15 | godz.: 08:21)
tak samo z VR, absolutnie topowy konfig to wlasciwie minimum do rozsadnego VR, trzeba trzymac powyzej 90fps w 2x fullhd
obecne konsole nawet w fullhd nie wyrabiaja
wiec zarowno vr jak i 4k to moze za 2-3 generacje
- @4. (autor: Shamoth | data: 3/12/15 | godz.: 09:37)
Oj tam tak na prawdę to 60fps i 2x QXGA\ ;) Rozdziałka i brak pikselozy jest najważniejsza a odświeżanie na oko minimum 50Hz/fps...
- @1. (autor: pwil2 | data: 3/12/15 | godz.: 12:56)
Bardzo dobrze, że obecne konsole mają 8GB RAM-u, 8-rdzeniowego Jaguara, GCN z ACE. Dzięki temu będzie można w nowej generacji zachować zgodność wsteczną i jednocześnie optymalizować gry pod obie platformy, co najwyżej w innej rozdzielczości.
Wystarczy, że gry pociągną 1080p@60fps na wysokich detalach (DX12) i już będzie dobrze. A jak jeszcze starczy mocy na 1440p to rewelacja.
- przynajmniej AMD nie padnie jak beda mieli zamowienia n nowe konsole (autor: rookie | data: 3/12/15 | godz.: 15:40)
Rynek PC=Intel
Konsole = AMD
Wydaje mi sie, ze konsekwencja dlugoterminowej dominacji AMD na rynku konsol bedzie koniecznosc modyfikacji cpu przez intela tak by bylo ono bardziej podobne do AMD (tj. wiecej rdzeni o mniejszej wydajnosci). Wydaje mi sie, ze konwersja tytulow konsola->PC wymusi na niebieskich nowe podejscie...
- rookie nie (autor: RusH | data: 3/12/15 | godz.: 22:57)
kod 8 watkowy dzialajacy na 8x1GHz bedzie dzialac TAK SAMO na 4 rdzeniach 2GHz i TAK SAMO na 2 rdzeniach 4GHz
problem jest w druga strone, kod 2 watkowy dzialajacy dobrze na procu 2x3GHz intela potrzebuje 2 rdzeniowego AMD ~5GHz .... i nigdy nie bedzie dzialac plynnie nawet na 32 rdzeniach 1GHz
- RusH niestety muszę Tobie przyznać rację (autor: Sławekpl | data: 4/12/15 | godz.: 01:31)
od czasu przesiadki na chipzillę i5 Broadwella widzę że w tym co robię większość czasu cep cyka na 800 MHz, na Phenomie II x4 było to sporadyczne, zwykle tykał 2 GHz lub ciut więcej
zestaw oprogramowania i system identyczne
pobór prądu to inna bajka, spało mi o jakieś 40-46W na płycie ATX
ten sam procek na ITX Z97 w spoczynku wcina oszałamiające 27 W, to mógłbym uzyskać chyba tylko na AM1 ale komfort nie byłby porównywalny
- konsole (autor: darkowal | data: 4/12/15 | godz.: 02:07)
Rynek PC=Intel Nvidia DX 12
Konsole i AMD PC = API Vulkan Killer VR :-)
- rookie (autor: Mario2k | data: 4/12/15 | godz.: 07:41)
Intel nic nie będzie upodabnia do arhitektury AMD porostu niema takiej potrzeby.
- Mario2k jeśli konsole będą wychodzić częściej niż co 7 (autor: Sławekpl | data: 4/12/15 | godz.: 08:39)
i jeśli twórcy gier się przyłożą do optymalizacji oraz konsole zyskają więcej klientów, to być może za kilka lat chipzilla będzie musiała zweryfikować swoje podejście, na chwilę obecną nie muszą się tym przejmować
tak jak napisałeś, nie ma takiej potrzeby
- co to za spamer? (autor: power | data: 4/12/15 | godz.: 17:24)
z tym Paysafecard.
- slawek nie wiem czy bedzie musial (autor: RusH | data: 4/12/15 | godz.: 17:27)
Jedyne co moze zagrozic Intelowi to zalew kodu wielowatkowego i popularyzacja nowych wielowatkowych API graficznych.
8 rdzeni AMD APU w Xboks ma wydajnosc 2 rdzeni 4GHz intela, a kod 8 watkowy skaluje sie idelanie na 2 szybsze rdzenie. Dominacja intela od 2007 (core2) jest zbudowana wlasnie na wydajnosci jednowatkowej = kazdy kod wielowatkowy bedzie dzialac dobrze na szybkim rdzeniu. ZADEN kod jednowatkowy nie bedzie dzialac szybko na kilku wolniejszych rdzeniach.
intel PRZESTAL kompletnie rozwijac CPU, kazdy nowy proc to coraz wieksze GPU i marne ochlapy po pare procent wydajnosci cpu
Intel nie ma obecnie zadnej konkurencji jesli chodzi o szybkosc kodu jednowatkowego, Intel ma rowniez obecnie >90% rynku serwerow. Jedynie IBM POWER8 bije Intela w kodzie wielowatkowym dzieki kosmicznemu kontrolwerowi pamieci, ale nawet IBM juz skapitulowal ("sprzedali" fabryki = doplacili ponad miliard dolarow global foundries zeby sie pozbyc tych fabryk).
Byc moze gdyby AMD nadal istnialo za 2 lata, i nadal produkowalo desktopowe procesory 8 rdzeniowe w przystepnych cenach to mialoby to jakis wplyw. Slabo to widze. Predzej ARMy doczlapia sie do ~3GHz na rdzen i zaczna pojawiac sie w serwerach/desktopach.
- RusH chipzilla niejako już powoli się dostosowuje (autor: Sławekpl | data: 5/12/15 | godz.: 16:06)
słabsze rdzenie do urządzeń mobilnych można porównać do Jaguara
tutaj ma rację bytu więcej rdzeni dołączających się a nie dwa-cztery duże z desktopa
na pewno nie będą chcieli zostawać w tyle jeśli pomysł konkurencji się sprawdzi
kto wie czy kolejne konsole nie będą z niebieskim układem a przynajmniej te słabsze wersje albo mobilne, Iris Pro z L4 działa całkiem dobrze, czasem nawet lepiej niż APU od AMD
masz rację, wszystkich może za jakiś czas pogodzić ARM :))
- Coz... (autor: pandy | data: 6/12/15 | godz.: 15:30)
IBM dalej pozostaje firma prowadzaca szereg prac badawczych i w tym kontekscie rowniez jednym z pionierow technologi polprzewodnikowej - po prostu IBM przestal wytwarzac komercyjnie (wielkoseryjnie) polprzewodniki.
Problemem Intela jest x86 - z tego juz raczej nie mozna juz nic wiecej wycisnac - mozna obserwowac jedynie dalsza optymalizacje (owe kilka % za cene drastycznego wzrostu ilosci tranzystorow).
Co do ARM... nie jest on znaczaco inny niz x86 z koncepcji przetwarzania danych - drastyczny wzrost mozliwosci przetwarzania danych musi oznaczac pojawienie sie nowych koncepcji - procesory reprogramowalne, translacja software na reprogramowalny hardware - byc moze wlasnie dlatego Intel kupil Altere - czyli jednego z liderow FPGA. Klasyczne podejscie von Neumanna/Harvard zwyczajnie osiagnelo przy dostepnej technologi swoja granice.
Jak bardzo mozna przyspieszyc cos co i tak juz statystycznie wykonuje sie w 1 cyklu jesli nie mozna przyspieszac samego cyklu?
- @15. (autor: Mariosti | data: 7/12/15 | godz.: 11:11)
iris pro to gówniany ochłap w porównaniu do tego co amd zaserwowało w obecnych konsolach, a nawet to jest zupełnie niewystarczające do potrzeb rozdzielczości 4k i zestawów VR co wspomniano w newsie.
@14.
2 rdzenie 4GHz intela to nie ta liga zużycia energii co 8x jaguar @1.7GHz i nawet wtedy te 2 rdzenie takiego skylake'a wcale nie będą miały łatwego zadania w konkurowaniu z 8 rdzeniami jaguara, a to za sprawą przełączania ciągłego przełączania wątków.
Nie jest prawdą że mocny rdzeń może super sprawnie wykonywać wiele niezależnych wątków na raz, ponieważ wiąże się to z narzutem systemu operacyjnego i sprzętowym narzutem samego procesora. Dedykowane słabsze rdzenie to rozwiązanie optymalne, szeroko stosowane w przemyśle urządzeń "wbudowanych" i przede wszystkim jest to rozwiązanie o przewidywalnej wydajności.
W przypadku mocnego rdzenia update kernela, albo problem z jakimkolwiek z wykonywanych wątków wpływa na cały system, w przypadku 8 małych rdzeni takiego problemu nie ma ponieważ wątki są sprzętowo odizolowane.
Wielce prawdopodobne jest że dawne konsole bardziej zyskałyby na mocnych wątkach w swych procesorach, ale nie wynika to z wyższości takich procesorów tylko z ułomności api do renderowania grafiki które były wtedy stosowane.
Nowe konsole już na starcie nie miałyby żadnych szans z płynnym funkcjonowaniem gdyby nie bardzo dobre api wielowątkowe stosowane już teraz.
Na pewno przydałoby się nieco zapasu mocy i od rdzeni stricte low power zapewne lepiej sprawdziłyby się pełne rdzenie desktopowe w wersji low power, ale obsługujące np technologię turbo core.
- TurboCore (autor: pwil2 | data: 8/12/15 | godz.: 15:28)
by powodowało wahania wydajności. Np. programiści by opymalizowali grę pod konsolę działającą w klimatyzowanym pomieszczeniu, a tu upał i zegar bez turbo.
- czy zdajecie sobie sprawe (autor: Mario2k | data: 9/12/15 | godz.: 08:47)
Że są pośród was spece lepsze niż te zatrudnione w działach projektowych Microsoftu i Sony , jak to się talenty marnuje w Polandi. ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|