Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 2 grudnia 2015 
    

Adobe porzuca Flash na rzecz HTML5


Autor: Giray | źródło: overclockers.ru | 22:40
(49)
Adobe najwyraźniej w końcu zrozumiał, że technologia Flash jest przestarzała technicznie i moralnie, nie wspominając już o kwestiach bezpieczeństwa - tylko w ubiegłym roku kilkakrotnie informowano o wykryciu poważnych luk w zabezpieczeniach. Niedawno na oficjalnym blogu Adobe pojawiła się informacja o rezygnacji z rozwoju oprogramowania Flash Professional. Zamiast tego w przyszłym roku ujrzymy nowy produkt Adobe o nazwie Animate CC, zgodny z HTML5.

Bardzo ważne jest też, aby oceniać nowoczesne standardy internetowe także pod kątem ich dostosowania do urządzeń mobilnych. Ekspansja HTML5 bierze się w dużym stopniu dzięki zgodności tego standardu z rozwiązaniami mobilnymi, co w przypadku technologii Flash nie wyglądało tak różowo, co zresztą krytykował nawet ś.p. Steve Jobs. Skończyło się to brakiem wsparcia dla tej technologii przez iOS.
Należy zwrócić także uwagę na fakt, że duże portale internetowe stopniowo od jakiegoś już czasu migrują na HTML5, czego przykładem jest YouTube. W związku z tym zmniejsza się odsetek stron wykorzystujących technologię Flash. Trzeba też pamiętać, że Flash wymaga wydajnego procesora, co jest szczególnie zauważalne w systemie Linux, gdzie do 50% mocy procesora pochłania obsługa treści wykonanej w tej technologii. Jest to szczególnie uciążliwe w przypadku odtwarzania wideo i większej zawartości na stronie elementów wykonanych w technologii Flash.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Z tym procesorem to takie (autor: Wyrzym | data: 4/12/15 | godz.: 09:11)
    troche dziwne... ja tam zauwazylem (na wolnych cpu, na szybkim nie widac zadnej roznicy) ze flash obciaza proca mniej niz html5.

    Troche szkoda, flash to rak, wiadomo ale troche szkoda bo sie przynajmniej jego da ustawic jako click to play, html5 juz nie tak latwo...


  2. Akurat YT jest średnim przykładem... (autor: Kenjiro | data: 4/12/15 | godz.: 09:17)
    Bo wykorzystuje wbudowany w przeglądarkę player, tak jak wcześniej wykorzystywał Flashowy.

    Dużo większe różnice to są wszelkie animowane strony, które dławią się przy większych rozdzielczościach. Jakiś czas temu robiłem stronkę z kilkoma warstwami obrazów o wymiarach rzędu 3000x1000 i animacja tych warstw z przezroczystością potrafiła zabić i7. Flash wbrew pozorom obciążał sprzęt w 1/10 tego...
    A co tu wspominać o CSS anim i transition, które działają w 1 wątku procesora na wszystkich przeglądarkach, a najlepiej działają na IE (sic!).

    Dopóki twórcy przeglądarek nie zrobią porządnego wsparcia dla sprzętowej obsługi 2D i 3D, to słabo widzę tę drogę rozwoju...


  3. Znowu trzeba prostować news.... (autor: Karak | data: 4/12/15 | godz.: 10:27)
    Adobe NIE porzuca wsparcia dla Flash w swoim programie. Program zmienia nazwę, ma mieć ewentualnie lepsze wsparcie dla HTML5, który już obecnie jest wspierany.

    http://sdtimes.com/...s-away-from-the-flash-brand/


  4. @Karak (autor: daver | data: 4/12/15 | godz.: 14:16)
    To musi być BS. Wszyscy wiemy, że "Rosyjskie serwisy mają lepsze źródła w Azji [...]"!
    ;>


  5. @3 @4 (autor: Giray | data: 4/12/15 | godz.: 14:34)
    Czy nie jest prawdą, że Internet odchodzi od flasha? Proponuję też odróżniać oprogramowanie służące do tworzenia stron i ich elementów w tej technologii od nazwy samej technologii.

    Gdzie ja napisałem "Rosyjskie serwisy mają lepsze źródła w Azji [...]" ??? Napisałem coś zupełnie innego, tylko czyjś mały móżdżek nie jest w stanie ogarnąć różnicy :D


  6. Nom, nom (autor: daver | data: 4/12/15 | godz.: 14:46)
    "Rosyjskie serwisy mają lepsze źródła w Azji, dlatego m.in. z nich korzystam." - Giray, http://twojepc.pl/...agi-na-rowni-z-konsolami.html

    "Animate CC will continue supporting Flash (SWF) and AIR formats as first-class citizens." http://blogs.adobe.com/...-for-flash-professional/


    Nioch, nioch, panie Megaflopie.


  7. @6 kolejny mądrala przeceniający (autor: Giray | data: 4/12/15 | godz.: 15:53)
    swoje umiejętności czytania ze zrozumieniem :D
    Format flash nie będzie dalej rozwijany, zaś Adobe wyraźnie napisał, że to ma być jeden z formatów wyjściowych Animate CC, czyli jak obrazek w programie graficznym. Jednocześnie użytkownik będzie miał możliwość wyboru, co ułatwi odejście od tej archaicznej technologii.
    Jak nie rozumiesz o czym piszesz, to najlepiej nie pisz :D
    Adobe dał wyraźnie do zrozumienia, że nie będzie nowych wersji flasha.


  8. muahaha (autor: daver | data: 4/12/15 | godz.: 16:45)
    Zamiast czytać rosyjskie głupoty, sięgnij do źródła. http://blogs.adobe.com/...-open-web-standards.html HTML5 (w/g Adobe) nie jest wystarczająco dojrzały by porzucić Flasha.

    "While standards like HTML5 will be the web platform of the future across all devices, Flash continues to be used in key categories like web gaming and premium video, where new standards have yet to fully mature. "

    Czy będą go rozwijać - nie mam pojęcia - ale na pewno go nie porzucają, panie "czytanie ze zrozumieniem".


  9. @ 8 (autor: Giray | data: 4/12/15 | godz.: 16:57)
    I kolejny raz robisz z siebie idiotę :D Podnieca Ciebie to? To jakieś zboczenie? :D
    Masz najwyraźniej problem z odróżnianiem marketingowego bełkotu od faktów. Jeżeli za wyznacznik dojrzałości uznamy liczbę błędów i dziur to rzeczywiście flash jest bardzo dojrzały. HTML5 jest nowym i rozwijającym się standardem, na nieszczęście dla Adobe dostępnym dla szerszego grona twórców oprogramowania, stąd i ten ból czterech liter z powodu utraty monopolu.


  10. flash powoli umiera, nie będziemy tęsknić :) (autor: 5eba | data: 4/12/15 | godz.: 17:05)
    http://w3techs.com/...ies/details/cp-flash/all/all

  11. Panie Giray (autor: daver | data: 4/12/15 | godz.: 17:14)
    Przede wszystkim, radziłbym uważać z przymiotnikami. Poza tym, racz pojąć do czego pijemy, Karak i ja. To nie dysputa na temat wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi.

  12. najwyraźniej (autor: Giray | data: 4/12/15 | godz.: 17:22)
    gdy Bozia rozdawała rozum staliście w kolejce po piwo :D
    Format a standard to dwie różne rzeczy, jak ktoś tego nie potrafi rozróżnić to moim zdaniem zbyt mądry nie jest ;D
    Adobe nadal wspiera format, ale wycofuje się ze wspierania standardu. Ile razy mam to powtarzać aby wszystkie misie o bardzo małych rozumkach w końcu to zrozumiały?
    Jeszcze 2-3 lata temu jak nie zainstalowałeś wtyczki od Adobe to większość stron świeciła pustkami. Dziś takie strony spotyka się sporadycznie.
    Mamy 2015 r, nie 2005, obudź się w końcu.


  13. flash to trup (autor: RusH | data: 4/12/15 | godz.: 17:34)
    flasha zabil Jobs iEmejzingami

  14. @13 (autor: Kenjiro | data: 4/12/15 | godz.: 22:26)
    Jeszcze nie zabił, ale zdecydowanie ściągnął do parteru. Niestety HTML5 jest jeszcze niżej, ledwo sięga ringu...
    Jak się pojawią pełnoprawne i co ważniejsze, w pełni działające sieciowe gry 3D zrobione w HTML5, to będzie można odtrąbić sukces. Póki co, jest słabo, żeby nie powiedzieć źle.
    Na razie HTML5 ma mnóstwo problemów, z grafiką 2D, 3D, dźwiękiem, obsługą sieci, interfejsów wejścia (gamepad anyone?!), i można by tak wymieniać jeszcze długo. Za to pakuje się jakieś pierdoły w rodzaju GPS...


  15. Bo html5 (autor: Giray | data: 4/12/15 | godz.: 22:37)
    jest robione pod urządzenia mobilne, żeby zwiększyć funkcjonalność stron, jednak niezależnie od niedostatków tego standardu nie tylko ja uważam go za bardziej przyszłościowy od flasha. Tu problemem jest bardziej niejednorodność tego środowiska (OS, przeglądarka...) niż mniej lub bardziej dziurawe standardy.

  16. Giray - redaktor (autor: copy | data: 5/12/15 | godz.: 00:52)
    Namiętnie tu zaglądam i trudno mi się pogodzić z wyzywaniem użytkowników, przez redaktora, od idiotów. Szczególnie przez redaktora, który ma małe pojęcie, co da się zrobić obecnie we flashu, a co w html5.
    @RushH
    Pytanie co/kogo przeżyło jest retoryczne.


  17. sorki (autor: Giray | data: 5/12/15 | godz.: 02:02)
    ale ten osobnik od dłuższego czasu mnie zaczepia dla samego zaczepiania. Wkleja linki których mu się nie chce przeczytać. Mam nieco pojęcia o grafice, więc plotki o końcu rozwoju Flasha znam chyba od roku, więc wiem co jest tu marketingowym bełkotem Adobe a co nie. Wiec niech mnie ten mądrala po prostu nie zaczepia, jak taki mądry to niech sam pisze newsy, ja mu chętnie miejsca ustąpię.

  18. O ironio! (autor: daver | data: 5/12/15 | godz.: 13:23)
    Wypisujesz bzdury, więc cie poprawiam. Nie tylko czytam oryginały, ale wklejam kluczowe fragmenty, by zadać kłam temu co przekazujesz czytelnikom.
    W tym przypadku piszesz: "Adobe porzuca Flash na rzecz HTML5", w informacji o zmianie nazwy oprogramowania Adobe Flash Professional CC na Adobe Animate CC, co jest nieprawdą. Koniec, kropka.


  19. @daver (autor: Giray | data: 5/12/15 | godz.: 15:26)
    gdzie ty wyczytałeś o zmianie nazwy???? :D
    W tekście wyraźnie jest "...o rezygnacji z rozwoju oprogramowania Flash Professional. Zamiast tego w przyszłym roku ujrzymy nowy produkt Adobe o nazwie Animate CC, zgodny z HTML5".
    Albo świadomie manipulujesz albo jesteś skończonym debilem, mającym problem z rozumieniem zdań składających się z więcej niż trzech wyrazów. :D


  20. test (autor: Giray | data: 5/12/15 | godz.: 15:29)
    gdzie ty wyczytałeś o zmianie nazwy???? :D
    W tekście wyraźnie jest "...o rezygnacji z rozwoju oprogramowania <B>Flash Professional</B>. Zamiast tego w przyszłym roku ujrzymy nowy produkt Adobe o nazwie <B>Animate CC</B>, zgodny z HTML5".
    Albo świadomie manipulujesz albo jesteś skończonym debilem, mającym problem z rozumieniem zdań składających się z więcej niż trzech wyrazów. :D


  21. proszę bardzo (autor: daver | data: 5/12/15 | godz.: 15:54)
    "[...] Flash Professional will be renamed Adobe Animate CC, starting with the next release in early 2016"
    http://blogs.adobe.com/...-for-flash-professional/

    "[...] today we are announcing Animate CC, previously Flash Professional CC, which will be Adobe&#8217;s premier web animation tool for developing HTML5 content while continuing to support the creation of Flash content." http://blogs.adobe.com/...-open-web-standards.html

    PS. Radziłem, byś uważał ze zniewagami. Poradzę po raz ostatni, zapoznaj się chociaż z KK, w tym przypadku z Art. 216 w/w.


  22. akurat znam (autor: Giray | data: 5/12/15 | godz.: 16:13)
    Zniewaga nie zachodzi, gdy została poprzedzona zachowaniem znieważonego, a tego jest już nadto :D
    Jak sięgasz do KK to też czytaj go ze zrozumieniem :D
    Animate CC ma być napisany zupełnie od podstaw, a jest następcą Flash Professional. W jednym komentarzu piszesz jedno, w drugim drugie, wiec jak tu ciebie nie nazwać debilem? :D
    p.s. pozew to także upublicznienie swoich danych, więc byłbym ostrożny, wypadki chodzą po ludziach ;)


  23. c.d. (autor: Giray | data: 5/12/15 | godz.: 16:15)
    Zapoznaj się też, co Adobe zrobił z Pagemakerem, przejętym razem z Aldusem. Flasha kupił z Macromedią.

  24. Panowie (autor: DYD-Admin | data: 5/12/15 | godz.: 18:07)
    zrobiło się trochę gorąco i niesmacznie, proponuje nie kruszyć kopii dalej, a strony niech przyhamują a jak się spierają to bez wycieczek ad personam

    jeśli sytuacja się powtórzy będą inne konsekwencje, więc od teraz taka gruba ____kreska____ a dalej niech będzie już bez inwektyw
    hawk


  25. DYD powinieneś upomnieć ale jednego a nie obydwu (autor: Sławekpl | data: 5/12/15 | godz.: 19:14)
    brak czytania ze zrozumieniem nie jest zniewagą, w tym wypadku to wręcz fakt, Giray nie przebiera w słowach, już zresztą kolejny raz,
    brak argumentów zastępuje inwektywami jak przedszkolak któremu wytknąć że narobił w majtki odszczekujący się ... !@#$%^&*
    jeszcze grożenie wypadkami, co to ma być!!!
    wpływ rosyjskich stron? jak się nie podoba to podsyłamy grupę koksów?

    powinien mieć szlaban na komentarze jeśli nie umie normalnie odpisać, a wielokrotnie już to udowodnił, wystarczy nam wypocin w jednym tekście, ich uzasadnienie ubrane w ten "kwiecisty język" jest nam zbędne
    kindersztuba to dla niego transcendentalne słowo

    zawsze tu był zachowany pewien poziom w komentarzach, ten typek tego nie rozumie i próbuje od początku TPC sprowadzać do poziomu benchmarka ... sic!!!

    chyba sam już się zorientowałeś że odkąd on redaguje newsy liczba odwiedzin TPC znacznie się zmniejszyła i nadal spada, cierpią na tym wszyscy, nawet recenzje już nie mają tylu czytelników co kiedyś, a merytoryczny poziom newsów nie wspominając ... ech, szkoda klawiszy
    DYD jak długo masz zamiar to tolerować???


  26. moge (autor: Giray | data: 5/12/15 | godz.: 19:27)
    przestać pisać, ok? Ostatnio jest to dla mnie dużym obciążeniem i niewiele mi brakuje aby zrezygnować, tym bardziej, że nie są to wielkie pieniądze, a ja mam jeszcze pracę.
    Przepraszam, ale jeżeli ktoś celowo przekręca moje słowa tylko po to aby mi dokopać, to wybacz, trudno jest kogoś takiego szanować.


  27. a poziom merytoryczny... (autor: Giray | data: 5/12/15 | godz.: 19:36)
    weź się przestań kompromitować, co najmniej połowa zagranicznych newsów jest o smartfonach. Rynek PC się niestety zwija i coraz trudniej o ciekawe informacje, tym bardziej, że sporo to plotki i często sam ok. 1/3 odrzucam. Jak pisałem parę lat temu to trudno było się zdecydować, co przetłumaczyć, dziś trudno znaleźć kilka ciekawych. Rynek się zmienia, konkurencji też przybywa, sam Internet też się zmienia. Tylko nie Ty Slawekpl :D

  28. @Giray (autor: daver | data: 5/12/15 | godz.: 20:20)
    O jakim przekręcaniu słów mówisz? Jeśli czegoś nie zrozumiałeś, napisałem coś niejasno lub nieumyślnie zmieniłem sens wypowiedzi, na przykład z powodu nadmiarowego lub brakującego przecinka, zacytuj mnie, podaj swoją interpretację, a z chęcią swoją wypowiedź poprawię, wyjaśnię lub rozwinę. Jestem dorosłym facetem i potrafię przyznać się do błędu, jeśli go popełnię.

    PS. Brak szacunku, zresztą odwzajemniony, nie upoważnia ciebie do publicznego znieważania czy bezprawnego grożenia, za co oczekuję przeprosin.


  29. oczekujesz przeprosin (autor: Wyrzym | data: 5/12/15 | godz.: 20:38)
    za nazwanie cie debilem, no juz bez przesady, powinienes byc przyzwyczajony ^^
    Nie mowie konkretnie o tym temacie ale ogolnie.


  30. Daver (autor: Giray | data: 5/12/15 | godz.: 20:45)
    a od kiedy trzeba przepraszać za mówienie prawdy? :D

    Przekręcanie - ja wyraźnie napisałem, że chodzi o nowy program a nie o zmianę jego nazwy. Od 2 lat już nad nim pracują.


  31. @Giray (autor: daver | data: 5/12/15 | godz.: 21:01)
    Więc mylisz przekręcanie z poprawianiem. Cytat i źródło są wyżej. Jeśli twierdzisz, że Adobe kłamie, podaj przynajmniej źródło informacji.

  32. Daver (autor: Giray | data: 5/12/15 | godz.: 21:13)
    Adobe miało napisać "drodzy użytkownicy Flash Professional, od tej chwili mamy was wszystkich w czterech literach" ?
    Adobe nie ma monopolu na HTML5, miało za to na Flasha. Jeżeli chce coś z tego tortu ukroić, musi przyciągnąć dotychczasowych użytkowników FP, a temu nie pomoże zrażanie ich do nowego produktu. Określenie Animate CC mianem następcy FP ma na celu właśnie wzmocnienie jego pozycji na rynku i zarabianie na tym $$$.
    Dokładnie tak samo było z Pagemakerem i InDesignem. Marketing Adobe określał ten drugi wręcz jako nową wersję Pagemakera, a w rzeczywistości był to na tyle różny program DTP, że trzeba było się jego od nowa uczyć.


  33. Źródło, fakty poproszę! (autor: daver | data: 5/12/15 | godz.: 21:17)
    A nie swoje przypuszczenia.

  34. poszukaj (autor: Giray | data: 5/12/15 | godz.: 21:51)
    ludzie mieli już do czynienia z betą Animate CC i piszą o tym na forach

  35. to przeczytaj (autor: Giray | data: 5/12/15 | godz.: 21:54)
    http://www.computerworld.pl/...o.w.Animate.CC.html

  36. Ale o co wy się kłócicie? (autor: KamieniKupa | data: 5/12/15 | godz.: 21:55)
    Przecież Animate CC został zaprojektowany do projektowania animacji w HTML5 i WebGL.

    http://blogs.adobe.com/...-for-flash-professional/


  37. @up (autor: Giray | data: 5/12/15 | godz.: 22:51)
    no wreszcie ktoś zrozumiał tego newsa :D

  38. @Giray (autor: daver | data: 5/12/15 | godz.: 23:11)
    To czytam... kolejne pokraczne tłumaczenie, tym razem tego tekstu http://venturebeat.com/...urage-new-web-standards/ który jest całkiem sensowny.

    Kurcze, użyj chociaż translatora, jeśli tak kiepsko z j. angielskim. Poza tym, po co rzucasz linkami do tekstów, które mają takie samo źródło?

    @KamieniKupa
    Nie został zaprojektowany, per se. Eksport do HTML5 Canvas i WebGL jest dostępny we Flash Professional http://www.adobe.com/products/flash/versions.html , aplikacji, która, w/g Adobe, została przepisana w ostaniach latach by zapewnić natywne wsparcie dla w/w (pierwszy akapit). Animate CC jest rebrandem z nowymi funkcjami, cytując: "major update" - innymi słowy nową wersją Flash Professional pod nową nazwą (czwarty akapit).


  39. @38 (autor: KamieniKupa | data: 5/12/15 | godz.: 23:38)
    Daver
    Produkt =! Oprogramowanie.

    Firma może sprzedawać ten sam produkt, jako oprogramowanie o różnych nazwach.
    Od strony marketingowej Adobe właśnie zacznie sprzedawać nowy produkt, pod nową nazwą i nową ścieżką rozwoju.
    A to co programiści robią z tym mało kogo obchodzi (poza innymi programistami).


  40. to już kwestia interpretacji [1], (autor: daver | data: 6/12/15 | godz.: 00:07)
    ale ścieżka rozwoju zmieniła się znacznie wcześniej, w wersji CS6, lub nawet z rozpoczęciem wsparcia dla iOS. Nieistotne. Kolejna dygresja. Meritum sprawy jest Flash, który wbrew temu, co przekazuje news na TPC, nie jest porzucany na rzecz HTML. Porzucana jest jedynie nieaktualna lub myląca, od kilku lat, nazwa programu.

    [1] Czy na przykład Kodi jest nowym produktem, czy nową wersją XBMC, którego nazwa po prostu straciła na znaczeniu - jest wręcz myląca, skoro nawet już nie zainstalujesz w/w na Xboxie, dla którego został stworzony? Nowym produktem może być dla działu PR lub księgowości.


  41. proponuję wstrzymać się z oceną (autor: Giray | data: 6/12/15 | godz.: 00:16)
    aż do pojawienia się Animate CC na rynku. Z moich informacji wynika, że jest to całkowicie nowy program.
    Flash od paru lat jest trupem, mam kolesia, który zarabiał na nim jeszcze 5 lat temu ok 20 tys. miesięcznie. W zeszłym roku zaczął się uczyć Javascript i PHP :)
    W pewnym sensie masz racje, Adobe nie może porzucić czegoś co już jest martwe ;)


  42. Co ci to da? [1] (autor: daver | data: 6/12/15 | godz.: 00:43)
    Zajrzysz w kod? Raczej nie. Jeśli masz wiarygodne informacje, które podważają źródło, czyli w/w informacje prasowe Adobe, to po prostu je podaj. Wszyscy się czegoś dowiemy.

    Flash, generalizując, może być sobie trupem, także "moralnym", cokolwiek by to znaczyło. Nieistotne. Nie spieramy się z sensem tego rebrandu. Nie to jest tematem newsa i naszej dyskusji.

    [1] W skrajnie nieprawdopodobnym przypadku, moglibyśmy się co najwyżej przekonać, że masz rację, Adobe podał nieprawdziwe informacje i nie ma eksportu do swf. Z takimi umiejętnościami wolałbym jednak wypełniać kupony lotto, niż przewidywać funkcje, a raczej ich brak, w jakimś tam programie.


  43. "mam kolesia" Giray nas Twoje podboje miłosne (autor: Sławekpl | data: 6/12/15 | godz.: 02:06)
    kompletnie nie interesują, pomyliłeś strony, TPC to nie czateria
    skończ to odszczekiwanie jak pies broniący pustej miski
    kolejny raz się zachowujesz poniżej wszelkiej krytyki
    a przeprosić powinieneś wszystkich czytelników!!!


  44. Giray (autor: Wyrzym | data: 6/12/15 | godz.: 12:05)
    ale tak serio wtf? nie powiniens sie wdawac w pyskowki w komentach, jestes redaktorem, powinienes byc ponad to, maja w ciebie rzucac nadgnilymi pomidorami a po tobie ma to splywac. Ja wiem ze ciezko sie powstrzymac no ale...
    Jeszcze takiemu daverowi sie dac? przecie to zwykly baran, przypisy do 6 zdaniowych wypowiedzi sobie daje :D (pewnie sie spodobalo jak ja tak zrobilem zeby jemu odpowiedziec) dobrze ze juz nie komentuje 4 zdaniowych postow slowo po slowie.


  45. IMHO... (autor: meister_b | data: 7/12/15 | godz.: 05:27)
    ... news trochę przekłamany.

    Wg źródła (http://blogs.adobe.com/...-for-flash-professional/) Adobe nie rezygnuje z rozwijania Flash Professional, tylko zmienia mu nazwę na Adobe Animate CC. Głównym powodem jest dodanie natywnego wsparcia dla HTML5 (i teoretycznie każdego innego formatu, w tym SVG), co wymagało napisania kodu aplikacji niemal od zera. Zmiana nazwy jest w pełni zrozumiała, gdyż HTML5 &#8800; Flash. Co więcej, Flash (i AIR) wciąż będzie wspierany, gdyż zapewnia optymalną jakość bogatych w treść animacji (wg Adobe). Oprócz tego Adobe planuje dodać wiele nowych funkcjonalności, o czym szerzej będzie można się dowiedzieć w nadchodzącym tygodniu na http://www.twitch.tv/adobe.


  46. @45 (autor: meister_b | data: 7/12/15 | godz.: 05:28)
    Ok, widzę, że znak nierówności to &#8800; Zgaduję, że dodawanie komentarzy nie obsługuje standardu UTF8.

  47. @all (autor: meister_b | data: 7/12/15 | godz.: 05:31)
    Poza tym: Panowie (Panie?) --- Wasze merytoryczne komentarze naprawdę przyjemnie się czyta! Natomiast te personalne wycieczki są zdecydowanie niepotrzebne. To odbiera chęć zaglądania do tego serwisu :-(

  48. Tak ogólnie (autor: copy | data: 7/12/15 | godz.: 23:52)
    W sumie to cała dyskusja jest o IDE, którego żaden szanujący swój czas programista nie używał od dawien dawna. Nawet Flex za długo nie zagościł w ofercie Adobe (oddany fundacji Apache). Jeśli plan marketingowców się powiedzie i m.in. nowy edytor Adobe 'w trzy minuty stworzysz emajzing reklamę html5' trafi na podatny grunt, to za 2-3 lata nie da rady sprawdzić poczty na darmowym koncie pocztowym używając sprzętu starszego niż owe 2-3 lata. Nie będzie 'click to play', nie będzie niczego :D
    Do czasów narodzin nowego Jobsa, z jego marketingowym autorytetem i przekazem 'nie idźcie tą drogą'.


  49. :). (autor: housik | data: 8/12/15 | godz.: 16:05)
    Ale muszę przyznać że aż tak źle się komentarzy nie czyta ;). Nawet z bluzganiem i tak poziom lepszy niż onet.
    "Rynek PC się niestety zwija i coraz trudniej o ciekawe informacje&#8230;" &#8211; cieszę się że nie tylko ja zauważam ten trend, z całej tej dyskusji to jest najciekawsze spostrzeżenie.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.