Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2021
Piątek 18 grudnia 2015 
    

Oculus Rift potrzebuje czterech portów USB


Autor: Giray | źródło: overclockers.ru | 16:52
(23)
Choć założyciel firmy Oculus VR uważa kable za przeszkodę na drodze do sukcesu gogli rzeczywistości wirtualnej, pierwsza generacja Oculus Rift nie potrafi obejść się bez nich. Z nieoficjalnych wypowiedzi osób testujących to urządzenie wynika, że ilość niezbędnych dla jego sprawnego działania porów USB wzrosła z dwóch do czterech. Dokładniej mówiąc potrzeba trzech portów USB 3.0 i jednego USB 2.0.

Wymagania co do komputera, obsługującego Oculus Rift, pozostały bez zmian. Karta nie jest może być słabsza niż GeForce GTX 970 lub Radeon R9 290, procesor Intel Core i5-4590 lub szybszy, co najmniej 8 GB pamięci RAM, gniazdo HDMI 1.3 do transmisji wideo. Pojawienie się na liście wymagań 64-bitowej wersji systemu Windows 7 SP1 jest czystą formalnością, ponieważ bez tego niemożliwa jest obsługa 8 GB pamięci RAM.
Nie jest w obecnej chwili wiadomo, dlaczego potrzebna jest taka ilość portów USB. Na pewno jeden port będzie potrzebny do obsługi pada od Xbox One, który co prawda jest bezprzewodowy, ale odbiornik trzeba jakoś podłączyć do komputera. Drugi port może być wykorzystany do przesyłanie dźwięku oraz informacji dotyczących położenia i orientacji gogli w przestrzeni. Kolejne dwa porty prawdopodobnie posłużą do obsługi czujników optycznych Oculus Rift. Aż się nie mogę już doczekać USB 4 i jednego kabla :)
Data premiery podstawowej wersji Oculus Rift nie została jeszcze podana, jednak pojawiające się informacje mówią o końcu pierwszego kwartału przyszłego roku.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ciekawe o co chodzi :P (autor: Kosiarz | data: 20/12/15 | godz.: 17:03)
    Przepustowosc? Wstpie... Zasilanie? Mozliwe... Pozostaje pytanie czy hub USB 3.0 z zasilaniem zalatwi sprawe, inaczej laptopowcy beda miec ciezki zywot :P

  2. @01 (autor: KamieniKupa | data: 20/12/15 | godz.: 18:03)
    Czujniki? Tak Czujniki!

  3. no niezle brakuje tylko newsa (autor: coolart | data: 20/12/15 | godz.: 18:31)
    "google Oculus Rift nie bedzie portu USB a Thunderbolt" i wiekszosci tak zcisnie w posladkach ze zrezygnuje.
    Co do portow USB to niech odrazu zmostu dadza 3xUSB3v, po drugie jakos sobie nie wyobrazam by az tyle informacje na temat polozenia katow mialy az tyle danych do przeslania w ciagu paru milisekund. Czujnik optyczny zalezy jaki on jest i to czego wykorzystywany to tak USB3 ma prawo byto ale dzwiek no bez przesady to idzie bezprzewodowo puscic przez BT4 czy wireless. A gdzie kompresja danych. Faktycznie te google beda wymagaly sporego wysilku by upakowac to wszystko w jednosc i by bylo to lekkie, komfortowe.


  4. @03 (autor: KamieniKupa | data: 20/12/15 | godz.: 20:13)
    Wszystko to co mówisz, jest podniesieniem kosztów i zawężeniem potencjalnego rynku.

  5. lipa po calosci (autor: Mario2k | data: 20/12/15 | godz.: 21:02)
    Widac ze jeszcze nie czas na cale to pseudo VR
    potrzeba standaryzacji szybkich polaczen co by jeden kabel wystarczyl.
    Moze za 2 lata bedzie jakis wiekszy sens brnac w te gogle VR


  6. UPs (autor: Kosiarz | data: 21/12/15 | godz.: 01:51)
    Thunderbolt bylby strzalem w stope - debilami nie sa. Jak tak policzyc to 500MB/s przepustowosci USB3.0 tez nie powinno byc waskim gardlem...

    Zgaduje:
    - 1 USB na obsluge tego takiego rozdzielacza
    - 1 USB na czujki
    - 1 USB na... audio?
    - 1 USB na zasilanie ekranu?

    Troche sporo ale czego sie nie robi dla VR :P


  7. juz widze te (autor: Rajq | data: 21/12/15 | godz.: 07:33)
    plyty glowne asusa i Asrocka - Asus Remapage maximus formula fatality "Oculus edition" 24 porty USB.

  8. Eee... (autor: Shamoth | data: 21/12/15 | godz.: 09:12)
    Coś za dużo tych portów, jak dla mnie nadal 2 będą wymagane a pozostałe to już opcja raczej:
    3.0 zasilenie ekranu+upstream danych z żyro i akcelerometru do pozycjonowania+downstream obrazu
    2.0 zasilenie zewnętrznego sensora optycznego(kamery)+upstream danych do pozycjonowania
    Trzeci port raczej opcjonalny na audio ale zdecydowanie wolał bym własne słuchawki niż te zintegrowane.
    Czwarty port też opcjonalny na kontroler...


  9. @up (autor: Shamoth | data: 21/12/15 | godz.: 09:13)
    Innymi słowy cena pompowana w górę przez dwa dodatkowe porty i to co będzie do nich podłączane a będzie w zestawie...

  10. WTF? (autor: Muchomor | data: 21/12/15 | godz.: 11:40)
    Będą to rozprowadzać za zasilanym hubem USB3.0 w zestawie, czy jak?

  11. @up (autor: Shamoth | data: 21/12/15 | godz.: 15:06)
    Hmmm tak na logikę to hub tu nic nie pomoże. Jak by tak było to łatwiej było by dać dedykowane zasilanie i wszystko pociągnąć na jednym porcie ale z tego wynika że się nie da bo albo jest tyle peryferii w komplecie z goglami albo usb3.0 ma za małą przepustowość ;)

  12. bo kupili na aliexpress dongle po 1$ :) (autor: faf | data: 21/12/15 | godz.: 15:33)
    1x audio card
    1x giro sensors
    1x xbox pad reciever
    1x zasilanie i reszta

    widać OEMowe wyszło taniej niż wepchać to do jednego układu i pudełka - no ale tak wygląda przejęcie przez Fejsbooka - wow taki power wow


  13. zrób obrót w fotelu z pięcioma wiszącymi kablami (autor: Sławekpl | data: 21/12/15 | godz.: 16:01)
    powodzenia :P, co za pacan to wymyślił?
    nie mogli zrobić własnego jednego grubszego kabla HDMI + dodatkowe linie na dane i zasilanie a później to rozdzielić kończąc jakąś skrzynką aby do niej połączyć kompa?
    przecież nawet jeden kabel ogranicza ruchy a co dopiero pięć


  14. Jak zwykle (autor: 0r8 | data: 21/12/15 | godz.: 17:26)
    banda debili w komentarzach. Kiedy w koncu newsy zostana zaorane?

    Kask potrzebuje HDMI i jeden port USB - bo ile kurwa ma potrzebowac?
    Drugi port USB to kamera do pozycjonowania kasku. Bo kurwa gdzie ma byc wpieta? W kask?!?

    Trzeci i czwarty port to opcjonalny kontroler Touch (jego kamera) i dolaczony w zestawie pad Xbone.


  15. DYD poproszę zaoraj komentarz @14 (autor: Sławekpl | data: 21/12/15 | godz.: 18:28)
    jak nie umie się wysłowić bez łaciny to niech wraca na benchmark skąd najwyraźniej przypełz

  16. 0r8 (autor: SonyWali | data: 21/12/15 | godz.: 18:29)
    co nie zmienia faktu, że mało wygodny będzie "kask" przywiązany do czegokolwiek plątaniną wielu kabli...
    ...a wtedy przebiegnie pies lub dziecko przez pokój lub żonie wydawało się , że zobaczyła mysz i... mamy swoje VR... w parunastu kawałkach :)


  17. A ja sie czepne (autor: pandy | data: 21/12/15 | godz.: 20:04)
    sorry ze w komentarzu ale za duzo kombinowania z mailem:

    "Karta nie jest może być słabsza niż" - serio tak ma byc - proponuje czytac sobie na glos komentarze i sluchac - jak brzmi sztucznie lub niewlascwie to poprawiac.


    Co do kabelkow - video po DP a reszta wsytarczy USB - kabelki mozna sobie podpiac pod sufitem na elastycznej zawieszce - i po klopocie z kabelkami.


  18. @pandy (autor: Kosiarz | data: 21/12/15 | godz.: 22:58)
    pomysl stary jak... Johny Mnemonic :D

    http://i21.photobucket.com/...9943_zps9e7e10e2.jpg


  19. 0r8 - jeseteś zero kompletne jak w nicku (autor: faf | data: 22/12/15 | godz.: 09:26)
    zaoraj swój mózg - jakieś bruzdy będą - może myśleć zaczniesz

    po jaką cholerę do kasku podpinać przez USB cokolwiek ? masz transmisję radiową - do obrazu WiDi - 4k i tak nie będzie
    zakichany pad z konsoli jest bezprzewodowy - czyli też radiowo - kamera owszem ale nie obserwuje rifta tylko kontrolery - po to są te pierścienie z LEDami IR - żebyś swoje łapy widział w VR - bynajmniej do przesyłania położenia głowy, rąk i sygnałów sterowania z manipulatorów wystarczy JEDNO USB - no ale pewnie Ty słuchawki podpinasz pod dwa USB - Lewy i prawy osobno co ?

    "chodzik" do oculusa to pewnie ma wymagać osobnego USB, WIFI i cholera wie co jeszcze ?
    powinna być skrzynka podpięta góra 3 kablami do PC - z czego jeden to zasilacz !

    jakoś Kinect z Xboxa ma projektor IR, kamerę IR, kamerkę, serwomechanizmy , bandę mikrofonów i podpięty jest tylko zmodyfikowanym USB - JEDNYM !


  20. Się czepiliście... (autor: Shamoth | data: 22/12/15 | godz.: 11:16)
    0r8 w sumie dobrze gada, o ile developer oculus'a czegoś nie namota, tylko trochę mało ogładnie ;)
    Jest co najmniej o 2 porty/kable za dużo no chyba że będą na siłę wciskać cały komplet ale bez "chodzika" i kolejnych kabli też nie będzie kompletny ;)

    @19.
    O ile mi wiadomo to kamerka będzie obserwować też a nawt głownie kask i będzie stanowić zewnętrzny wspomagający system śledzenia.
    Trochę trackerów w życiu złożyłem i wiem że MEMS'y owszem są czułe przez co niby precyzyjne ale ich dokładność/powtarzalność w czasie/temperaturze wygląda blado.
    Na samym żyro i akcelerometrze nie złożysz solidnego/powtarzalnego/dokładnego VR bo i tak po jakimś czasie będzie minimalne przekłamanie i po godzinie np będziesz miał już głowę odchyloną o 5-15stopni na bok/w górę chociaż będziesz widział że patrzysz na wprost.
    Rozwiązania z zintegrowanym kompasem też nie są idealne bo podobnie każdy metalowy element lub zmiana pola magnetycznego ma na niego wpływ a nawet większy niż na samo żyro i akcelerometr więc z jednej strony trochę pomaga ale z drugiej strony potrafi nieźle namotać jak sąsiad za ścianą odpali muzę na mocnych kolumnach ;) Wymagają algorytmów odszumiających/filtrowania danych żeby użytkownik nie miał wrażenia że ma padaczkę w takich goglach, przy 1k raportów na sekundę i każdy nieco inny, co z drugiej strony przekłada się na laga i odruch wymiotny z nim związany jeśli się przesadzi z wygładzaniem danych.
    Z drugiej strony rozwiązania optyczne są mniej dokładne bo uzależnione od rozdzielczości i mniej czułe bo uzależnione od jej szybkości, potrzeba minimum 50fps a w moim odczuciu po kilku zrzutach to nawet 60fps dla komfortowego śledzenia ruchu głowy.
    Dlatego połączenie tych dwóch technologii powinno dać genialne efekty bez ładowania się w jakieś kosmiczne i drogie technologie z czujnikami odpornymi na warunki zewnętrzne o niskim poziomie szumów i przekłamań wewnętrznych w zależności od temperatury...


  21. @20 syćko prawda (autor: faf | data: 22/12/15 | godz.: 14:36)
    sam męczyłem kontroler z wii na arduino - sporo wysiłku potrzeba żeby pozbyć się jerka z dowolnej osi - każde wygładzanie to wprowadzanie...opóźnień reakcji i problemów z dokładnym pozycjonowaniem - sterowałem tym serwa i do uzyskania płynności sprzężenia trzeba było się trochę męczyć

    tylko że dalej uważam że bzdurą jest podpinanie wszystkiego po osobnych portach USB - same dane z sensorów zdążą pobiec na chamskim RS232 przy 115kboda

    jeśli chodzi o rozpoznawanie znaczników optycznie to to już dawno ludzie robią na np. malinie - choćby paintbalowe sentry gun

    uważam że jak na kupę hajsu którą zapłacił FB to po prostu porażka. Wszelkie akcesoria - chodziki, wentylatory (na niektórych fotach pokazują leżankę do robienia "supermena") powinny gadać bezprzewodowo z jednostką centralną - a ta do kompa 1-2 kablami.

    zresztą logitech też wypuszczał podobne buble - klawiatura+mysz z DWOMA odbiornikami USB (hehe jeden może wywalić jak ma się w kompie BT :P)


  22. na zdjęciu zestawu który jest wysyłany już (autor: Sławekpl | data: 22/12/15 | godz.: 20:07)
    do deweloperów wygląda że od samych gogli odchodzi jeden kabel, zapewne HDMI/DP
    także USB będą do jakiejś skrzynki lub do odbiorników potrzebne,
    i całe szczęście, 5 kabli podwieszonych do gogli bardzo ograniczałoby swobodę ruchów, choć z jednym również czasem może być problem


  23. transmisja bezprzewodowa (autor: pandy | data: 26/12/15 | godz.: 15:32)
    wprowadza opoznienie oraz dodatkowo jitter - czy tak trudno to zrozumiec? Pomijam tu juz wiele problemow z transmisjami tej ilosci danych - pewnie mozna byloby kompresowac obraz a moze nawet renderowac na glowie ale reka w gore kto chce nosic 2 titany z zasilaczem na glowie...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.