Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 28 grudnia 2015 
    

API Vulkan przełożony na przyszły rok


Autor: Giray | źródło: nvworld.ru | 09:12
(5)
Khronos Group ogłosił, że nowe API o nazwie Vulkan nie ukaże się w tym roku. Następca OpenGL jest już na ukończeniu, jednak ostateczny termin jego premiery nie został jeszcze podany.

Niemniej jednak zdaniem jego twórców data premiery zbliża się nieubłaganie. Główne prace nad Vulkan 1.0 zostały już zakończone i obecnie trwa usuwanie drobnych błędów. Nowemu API udało się też pomyślnie przejść niezbędne testy, zarówno zgodności jak i wydajności, zaś wiele firm opracowuje w tej chwili swoje sterowniki zgodne z tym API. Trwają też prace nad stworzeniem SDK dla Windows, Androida i Linuxa. Vulkan zdaniem jego twórców ma być nie tyle nowym API, co wspólnym ekosystemem dla tych systemów operacyjnych.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. I tak pewnie mało kto (autor: Piter | data: 29/12/15 | godz.: 18:52)
    będzie korzystać z tego standardu, a przynajmniej na PC. Skupią się na DX i tyle z zabawy.

  2. Piter (autor: Markizy | data: 30/12/15 | godz.: 08:16)
    niekoniecznie, wystarczy ze sony zaaplikuje sobie ten standard i sprawa zmieni się diametralnie. A obecnie patrząc na rynek systemów operacyjnych to można przypuszczać że i bez tego się tak stanie.

  3. @1 Mysle ze sie mylisz (autor: pandy | data: 30/12/15 | godz.: 20:58)
    Konsole przesuna srodek ciezkosci z DirectX na OpenGL/Vulcan.
    DirectX jest tylko na platformie z Microsoft - Vulcan moze byc uzywany na wszystkich platformach - koszt developmentu gier (redukcja kosztow) moze oznaczac preferowanie Vulcan'a.


  4. @pandy (autor: Deathraw | data: 31/12/15 | godz.: 12:10)
    Może się mylę, ale czy czasem konsola nie ma własnego API?

  5. @4 O ile wiem (autor: pandy | data: 31/12/15 | godz.: 13:16)
    To MS uzywa DX na X a Sony OpenGL w PS - a poniewaz Microsoft nie moze zignorowac OpenGL na PC z technicznego punktu widzenia wiekszosc wydawcow bedzie w naturalny sposob migrowac na OpenGL/Vulkan bo pokrywaja wieksza czesc rynku - oczywiscie exclusive na X/PC beda w DX ale mysle ze z czasem bedzie tego coraz mniej ewentualnie bedzie gorzej zoptymalizowane (moze jakis wrapper DX na GL?).
    Oczywiscie nie mam monpolu na nieomylnosc i moge sie mylic ale wydaje mi sie ze malo kto bedzie chcial wydawac wiecej byz uzyskac mniej.
    To zreszta ciekawa sprawa bo ceny geir na nowa generacje konsol sa wyzsze niz na stara mimo tego ze ogolne koszty developmentu ulegly drastycznemu obnizeniu - mamy w tej jedna ISA x86, mamy jedna architekture GPU, roznice sa wlasciwie kosmetyczne - wiekszosc prac mozna zamknac tym samym kodem tworzonym w miare zwartym srodowisku dev...
    Nie ma potrzeby sieganai po specjalistow piszacych np kod na Cell...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.