Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Środa 30 grudnia 2015 
    

Według Nvidii obecne GPU są za słabe do rzeczywistości wirtualnej


Autor: Giray | źródło: overclockers.ru | 21:51
(7)
Producenci z branży informatycznej wiążą duże nadzieje z wzrostem zainteresowania rzeczywistością wirtualną. Nowa technologia nie tylko zapewnia nową jakość nie tylko rozrywki, ale także i zobrazowania przestrzennego, co wymusza zastosowanie wydajniejszych procesorów i kart graficznych, na czym zainteresowane firmy zarabiają najlepiej. Stąd też i wiążą duże nadzieje z nowym trendem, co doskonale widać w prognozach Nvidii dotyczących przyszłości tego rynku.

Nvidia jest w pełni świadoma wymagań sprzętowych gogli rzeczywistości wirtualnej wobec podzespołów komputera odpowiedzialnych za generowanie grafiki. Zapewnienie realizmu wyświetlanej w tych goglach grafiki wymaga według Nvidii 7-krotnie wydajniejszej karty graficznej. Szkoda, że nie podano punktu odniesienia, skoro poinformowano też, że w nadchodzącym roku jedynie 13 mln komputerów będzie w stanie zapewnić niezbędną wydajność do pracy z rzeczywistością wirtualną, co z kolei stanowi mniej niż jeden procent wszystkich nowych systemów komputerowych, które zostaną sprzedane przez cały przyszły rok. Nvidia tym mianem określa najwyraźniej nie tylko komputery stacjonarne, ale i wszelkiej maści laptopy i tablety. Nie zapominajmy też, że konsole nowej generacji też mają konstrukcję mocno zbliżoną do PC. Zaś prognozy sprzedaży gogli rzeczywistości wirtualnej mówią o 7 milionach sprzedanych egzemplarzy w tym samym okresie, więc nie wiem, czym się "zieloni" tak bardzo martwią :)
Na pewno jednak zjawisko popularyzacji rzeczywistości wirtualnej będzie miało wpływ na rynek komputerowy, jednak będzie on dotyczył dość wąskiej grupy tych urządzeń, które zresztą i tak zaczynają spełniać wymagania stawiane przez tę technologię.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmm (autor: Mario2k | data: 1/01/16 | godz.: 15:49)
    Co za korzenni idioci podniecaja sie zakupem gogli Vr skro brak standardow , brak gier brak wszystkiego.
    To jest sprzet na 2017 rok jak wyjdzie BF5 bedzie mozna toto odpowiednio wykozystac ;)


  2. do 01 (autor: Atak_Snajpera | data: 1/01/16 | godz.: 18:20)
    Nie ma gier? A Elite: Dangerous, Project Cars, Asetto Corsa, Euro Truck Symulator 2 i wiele innych co dostały wsparcie to pies?

    Zmiartwię cię ale to dynamicznych fps takich jak COD,Battlefied to VR się nie nadaje.

    Co do standardów to te wyznacza pierwszy na rynku czyli Oculus. Reszta będzie musiała wejść w te buty.


  3. Widocznie (autor: m@rcin | data: 1/01/16 | godz.: 18:27)
    jestem idiotą, bo jak będzie to kupię, chociaż z czystej ciekawości...

  4. Jak dla mnie bomba (autor: belixa | data: 2/01/16 | godz.: 12:50)
    Cieszy mnie to, że wciska się teraz bogatym taki badziew czy jak kto woli gadżet. Niech wszyscy się zaopatrzą, towar niech tanieje. A jak już będzie w pełni użyteczny (za 2 lata) i na wszystkich platformach to takie google będą tanie jak świąteczny barszcz.

  5. @4. (autor: 0r8 | data: 3/01/16 | godz.: 01:28)
    umm, tak dziala postep - biedaki czekaja az sie wdrozy, vide abs, poduszki, klimatyzacja, kanalizacja, centralne ogrzewanie, smartfony, pornografia 1080p60 itd. itp.
    Nie widze problemu, ze poczekasz.


  6. ... (autor: rzymo | data: 3/01/16 | godz.: 09:31)
    "Szkoda, że nie podano punktu odniesienia (...)" - jak nie podano i to nawet na obrazku :)
    1920x1080 @ 30fps - żeby zamiast 3.5x można było napisać 7x (ludzie lećcie kupować karty!)


  7. hmmm (autor: franiux | data: 4/01/16 | godz.: 09:35)
    NV niech się wypowiada na temat swoich szrotów, może ich karty są za słabe do vr i pawia się na nich puszcza. Co do konkurencji niech się nie wypowiadają. Będą testy to się porówna.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.