Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Środa 2 marca 2016 
    

DisplayPort w wersji 1.4 obsłuży rozdzielczość 8K i wideo przez USB


Autor: Giray | źródło: overclockers.ru | 23:17
(5)
Ostatnia wersja standardu DisplayPort o numerze 1.3 została zaprezentowana we wrześniu 2014 r. Ważną zmianą było zwiększenie przepustowości dla każdej linii portu do 8,1 Gbit/s, co pozwala przesyłać dane za pośrednictwem tego złącza (na czterech liniach) z szybkością do 32,4 Gbit/s. Było to o 50% więcej niż w przypadku poprzednich wersji tego standardu i umożliwiło podłączenie monitorów o rozdzielczości 5K.

Jednocześnie umożliwiono przekazywanie sygnału DisplayPort przez złącze USB typ C. Przedstawiona niedawno nowa wersja DisplayPort oznaczona 1.4 posiada rozszerzoną funkcjonalność, chociaż szybkość nieskompresowanej transmisji pozostała na tym samym poziomie.
Wydajność DisplayPort w wersji 1.4 wzrośnie dzięki zastosowaniu kompresji danych w stosunku 3: 1, co osiągnięto przez zastosowanie technologii Display Stream Compression 1,2. W związku z tym możliwe będzie przesyłanie obrazu o rozdzielczości do 8K z 60 fps, lub 4K z częstotliwością 120 Hz. Nowa wersja DisplayPort podobnie jak poprzednia potrafi wykorzystać złącze USB typ C oraz wspiera obraz High Dynamic Range (HDR).
Główną innowacją nowej wersji standardu jest wsparcie FEC (Forward Error Correction) dla Display Stream Compression 1.2, wsparcie metadanych HDR, które wykorzystują dodatkowy kanał transmisji danych do poszerzenia zakresu dynamiki obrazu oraz zwiększenie możliwości przesyłu danych dźwiękowych, które mogą być od teraz przesyłane w maksymalnie 32 kanałach z częstotliwością próbkowania 1536 kHz w każdym znanym obecnie formacie.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Nie kumam jednego (autor: Kosiarz | data: 4/03/16 | godz.: 00:07)
    Skoro 8k potrafi przeslac przy 60Hz to czemu przy 4k ma kaganiec na 120 a nie 240?

  2. @ 1 (autor: PiotrexP | data: 4/03/16 | godz.: 04:39)
    Być może efektywność kompresji spada przy mniejszej rozdzielczości poziomej. Podobno ta kompresja działa per line a nie per frame czy per block. Domyślam się, że takie rzeczy się upraszcza do bólu jeżeli ma być niski lag.

  3. @2. (autor: Kenjiro | data: 4/03/16 | godz.: 08:47)
    Jeśli jest jak napisano, że używają kompresji 4:2:0 to ta musi być blokowa - zgodnie z kompresją koloru z czterech pikseli (po dwa w pionie i poziomie).

  4. @ up (autor: PiotrexP | data: 4/03/16 | godz.: 14:39)
    To nie da 3:1, co najwyżej 2:1. Muszę znaleźć czas by przeczytać specyfikację. Ale to raczej nie jest chroma subsumpling.

  5. Eee tam DPCM (autor: pandy | data: 4/03/16 | godz.: 16:04)
    bylo juz w latach 70... bo na DCT nie bylo dosc mocy obliczeniowej

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.