Microsoft poinformował o zakończeniu prac nad rozwojem szóstej wersji Shader Model dla API Direct3D . Nowa wersja ma zapewnić lepszą optymalizację kodu shaderów wykorzystywanych przez GPU i ma zastąpić Shader Model 5.0, który pozostał praktycznie niezmieniony od czasu wydania DirectX 11 w 2009 roku.
W odróżnieniu od poprzednika, gdzie kompilator FXC był używany zarówno do kompilacji jak i też optymalizacji kodu, nowa wersja Shader Model wykorzystuje do kompilacji kompilator Clang HLSL, zaś do optymalizacji jest używany kompilator LLVM.
Chociaż Shader Model 6.0 wspiera kod HLSL i może go używać zarówno w środowisku DirectX 11 i DirectX 12, to starsze aplikacje mogą nadal korzystać z Shader Model 5.0.
Kiedy Microsoft wzbogaci o nowy Shader Model swoje oprogramowanie systemowe jeszcze nie wiadomo.
K O M E N T A R Z E
Jeszcze nikt nie napisał komentarza.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.