Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Czwartek 24 marca 2016 
    

Zakończenie prac nad Shader Model 6.0


Autor: Giray | źródło: nvworld.ru | 22:07
Microsoft poinformował o zakończeniu prac nad rozwojem szóstej wersji Shader Model dla API Direct3D . Nowa wersja ma zapewnić lepszą optymalizację kodu shaderów wykorzystywanych przez GPU i ma zastąpić Shader Model 5.0, który pozostał praktycznie niezmieniony od czasu wydania DirectX 11 w 2009 roku.

W odróżnieniu od poprzednika, gdzie kompilator FXC był używany zarówno do kompilacji jak i też optymalizacji kodu, nowa wersja Shader Model wykorzystuje do kompilacji kompilator Clang HLSL, zaś do optymalizacji jest używany kompilator LLVM.
Chociaż Shader Model 6.0 wspiera kod HLSL i może go używać zarówno w środowisku DirectX 11 i DirectX 12, to starsze aplikacje mogą nadal korzystać z Shader Model 5.0.
Kiedy Microsoft wzbogaci o nowy Shader Model swoje oprogramowanie systemowe jeszcze nie wiadomo.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

Jeszcze nikt nie napisał komentarza.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.