Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Czwartek 24 marca 2016 
    

GPU Pascal nie jest zdolny do obliczeń asynchronicznych ?


Autor: Giray | źródło: overclockers.ru | 22:25
(14)
Pierwsze wzmianki AMD o asynchronicznym przetwarzaniu danych w swoich układach graficznych pojawiły się pięć lat temu, było to też okazją do demonstrowania przewagi rozwiązań graficznych tej firmy nad konkurencją. Rzeczywistość była oczywiście bardziej brutalna, gdyż mało kto optymalizował swoje gry w celu wykorzystania tej cechy architektury GCN, tym bardziej, że najbardziej popularne nawet obecnie API, jakim jest DirectX 11, nie potrafi wykorzystać tej cechy procesorów graficznych AMD, jakim są asynchroniczne shadery.

Z kolei Nvidia podeszła do tego zagadnienia pragmatycznie, nastawiając się na rozwiązania poprawiające wydajność swoich rozwiązań graficznych bez użycia tak zaawansowanych metod, argumentując to brakiem akceptowalnego przyrostu wydajności.
Według włoskiego serwisu Bits&Chips, który powołuje się na źródła własne, w nadchodzących procesorach graficznych Nvidii o nazwie Pascal nic pod tym względem się nie zmieni. Modernizacja architektury Maxwell, którą jest de facto Pascal, miała inne priorytety niż implementacja asynchronicznego przetwarzania danych. Dlatego też karty graficzne z GPU Pascal nie będą w stanie osiągnąć pełnej wydajności w grach zoptymalizowanych dla obliczeń asynchronicznych. Oczywiście wiele w tym względzie zależy od samych sterowników jak i też aktywnej współpracy z programistami w ramach inicjatywy GameWorks.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. GPU Pascal nie jest zdolny do obliczeń asynchronicznych ? (autor: Marucins | data: 27/03/16 | godz.: 10:51)
    W sumie powoli staje się jasne dlaczego nVidia udostępniła SDK szajsu GameWorks.

  2. Poprawka: (autor: Pet | data: 27/03/16 | godz.: 19:21)
    DirectX 11 obsługuje async compute ale na Xbox One. I nawet sporo gier z tego korzysta.

  3. @Temat (autor: loccothan | data: 27/03/16 | godz.: 21:41)
    Async odciąża CPU, przerzucając skomplikowane obliczenia na GPU (może to być Post Proces, Fizyka a nawet skomplikowane AA lub dodatkowe efekty)
    Pic polega na tym że Async samo w potrafi naprawdę wiele.
    W testach na i7 5960X przyrost jest niewielki - 3-5 Kl/s ale już na starszych CPU wielordzeniowych jak Phenom od x4 i na FX x6/x8 można mieć nawet do 20Kl/s
    W HitMan Fx i Phenom dobijają do i7 Skylake.

    -> http://i68.tinypic.com/2cigsgg.jpg

    A to że "Pascal" (maxwell gen.3 bo Pascal to marketingowa papka) był projektowany wcześniej niż DX12 i Vulcan miały premierę, i z zamysłem DX11.


  4. czyli (autor: pawel1207 | data: 28/03/16 | godz.: 00:44)
    async jednak takim szalem nie jest na normalnych procach daje niewiele plus mniejszy narzut na cpu nv spokojnie to zrownowazy . Loco jakie to ma znaczenie czy to jest maxwell bedzie sie liczylo pref/watt i cena pus wsparcie . reszta nie ma najmniejszego znaczenia amd moze miec 2 miliony nowych technologi w tym chipie nv wystarczy ze wystawi fermi oszczedniejsze i szybsze i pozamiatane.. papka czy nie czhipy nie projektuje sie pol roku cykl to przynajmniej 2 lata jako minimum to dotyczy rowniez amd malo to kotletow ostatnio wypuscili ?

  5. @Up (autor: loccothan | data: 28/03/16 | godz.: 06:56)
    Wiadomo, jest w tym sens co mówisz.
    Ale zapomniałeś że technologia poszła do przodu. A Polaris także będzie miał Perf/W (IMO lepszy niż nV, już teraz Fury-X w średniej 10 gier wypada lepiej niż 980Ti, są testy wygoogluj )
    A co do technologi to już się zadomowiają DX12 i powoli Vulcan - to już jest pewne, jak pewne było przed laty że DX11 będzie głównym API dla gier AAA.
    Teraz już dzięki konsolom DX12/Vulcan powoli będzie wypierał DX11 i 9/10.
    Tak to jest: Can't Stop Progress :-)


  6. szczeze (autor: pawel1207 | data: 28/03/16 | godz.: 09:30)
    to chcialbym aby vulkan wyrzucil te cale dx w koncu bylby niezalezne api od platformy . Z drugiej strony to czy gry beda pisane pod to zalerzy od userow ktorzy beda ten sprzet posiadac dzisiaj w teoretycznie standart to dx11 ale nawet dzisiaj nie jest to oczywisty standart a jako ze sprzet ostatnio rozwija sie wolniej to niestety vulkan rowniez od razu sie nie zadomowi to potrwa im szybciej tym lepiej dla wszystkich niemniej jednak w przyszlej generacji szalu z tym nie bedzie..

  7. @Up (autor: loccothan | data: 28/03/16 | godz.: 18:20)
    Czy ja wiem. Ci którzy posiadają Radeony GCN (jakiekolwiek) mają spokój z DX12 i Vulcan (z wersją pds. czyli tą która przyspiesza na słabszych CPU)
    Co do nMilk to nie wiem co tak naprawdę który wspiera (nikt tego na 100% nie wie ;-)
    Zobacz tutaj -> (stara wersja GoW Ultimate DX12, nowy patch już poprawił wydajność o dodatkowe 20FPS)
    http://gamegpu.com/...s_of_War__Ultimate__1920.jpg

    CryEngine V już jest Full DX12, UE4 już powoli także, FrostBite 3 także już gotowy do DX12 i zbliża się FB 4.
    Inne "silniki" także już mają wsparcie dla DX12/Vulcan i VR.
    Teraz trzeba czekać na gry, które już są pisane z myślą o nowym API, te będą o wiele wydajnniejsze od pierwszych instancji DX12/Vulcan.


  8. tutaj -> (autor: loccothan | data: 28/03/16 | godz.: 18:28)
    z GDC MS

    -> http://hexus.net/...a72-4e55-b48e-bed65c76a82f.jpg

    i CryEngine V

    -> http://i63.tinypic.com/xck4gl.jpg

    -> http://i68.tinypic.com/1zof13d.jpg


  9. tutaj -> (autor: loccothan | data: 28/03/16 | godz.: 20:03)
    DEMO Cryengine V i porównanie z CE3 w benczu

    -> https://www.youtube.com/...tm2l1FBsuY9&index=1

    20FPS na korzyść DX12 :-)


  10. Do 9 (autor: Atak_Snajpera | data: 28/03/16 | godz.: 20:33)
    Tam jest D11 vs D11. Chyba masz omamy wzrokowe skoro widzisz gdzieś DX12

  11. @Up (autor: loccothan | data: 29/03/16 | godz.: 12:12)
    Dziwne ;-) aha, zapodział mi się link właściwy
    -> https://www.youtube.com/watch?v=4dOe0zxC7ZQ
    Tutaj w DX12 ale robione na 780ti, które jak to nMilk jest kiepskie w DX12.
    Gdzieś był test na jakimś Radku jeszcze, DX12 wypadało tam lepiej.


  12. @Up CD (autor: loccothan | data: 29/03/16 | godz.: 12:19)
    Nie znalazłem tego na Radku.
    Poczekamy jeszcze chwilę i będzie oficjalny pewnie, bo jest Hype na DX12 i Vulcan obecnie :D
    Jest także patch do Tomb Raidera (jak mówiłem wcześniej z miesiąc temu ;-)) ale Nixxes dał tyły i na DX12 gra wypada gorzej niż w DX11 lol
    Lepsze implementacje DX12_11_3 są w HitMan i AoS.


  13. coś na "śmiech" (autor: loccothan | data: 30/03/16 | godz.: 06:46)
    -> https://uploads.disquscdn.com/...0292f28a5f1fc.jpg

    znalazłem na webie ;-)


  14. Hmm Nowe stery nMilk WHQL są do kitu ! (autor: loccothan | data: 3/04/16 | godz.: 06:39)
    Nvidia Users Beware, Latest Driver May Harm Your PC – Allegedly Killing GPUs, Is Plagued With Issues !

    -> http://cdn.wccftech.com/...ver-Issues-Report-7.jpg

    -> http://cdn.wccftech.com/...ver-Issues-Report-2.jpg

    -> http://a.disquscdn.com/...YcAQ&w=800&h=225

    -> http://i.imgur.com/Ze2Fk7p.jpg


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.