Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 25 maja 2016 
    

Wyniki wydajności GeForce'a GTX 1070 w 3DMark FireStrike


Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 19:13
(18)
Na łamach portalu VideoCardZ pojawiły się wyniki wydajności nowych kart graficznych Nvidii w benchmarku 3DMark FireStrike, w tym GeForce’a GTX 1070. Najnowsze dziecko zielonych przetestowane z użyciem trzech predefiniowanych ustawień: Performance, Extreme i Ultra wyprzedziło wszystkie jednoprocesorowe karty graficzne na bazie architektury Maxwell, ustępując jedynie wyżej pozycjonowanemu GeForce’owi GTX 1080. Model GTX 1070 bazuje na przyciętym GPU GP104 w wersji 200-A1 zbudowanym w oparciu o architekturę Pascal z 7.2-mld tranzystorów upakowanych na powierzchni 314m^2.

Produkowany w 16nm układ graficzny posiada 15 aktywnych bloków SM, co przekłada się na 1920 procesorów strumieniowych, 120 jednostek teksturujących i 48 renderujących. Karta graficzna dysponuje też 8GB pamięci RAM typu GDDR5 z interfejsem 256-bit.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Wygląda na to że (autor: Pijar | data: 25/05/16 | godz.: 20:39)
    jeżeli przedstawione wyniki okażą się miarodajne, konkurentem Polarisów będą gtx1060 oraz gtx1050 co z kolei uprawdopodabnia zapowiadane ceny Polarisów oraz to że ich wydajność będzie na poziomie 390/980.

  2. @1 Pijar (autor: d3k | data: 26/05/16 | godz.: 00:31)
    Przeciez to jest wiadome od dawna ze Polaris to karty mainstream a nie high-end.
    Vega 10 i 11 bedzie konkurentem dla 1070/1080


  3. @1 Pijar (autor: d3k | data: 26/05/16 | godz.: 00:32)
    Poprawka do powyzszego.
    Vega 10 bedzie konkurentem dla 1070/1080.
    Vega 11 bedzie konkurentem dla 1080ti i titana nowego.


  4. ... (autor: leosh | data: 26/05/16 | godz.: 08:14)
    ktoś jeszcze patrzy na 3dmarki ? Ten program skończył się na wersji 2001

  5. Leosh (autor: Mario2k | data: 26/05/16 | godz.: 08:19)
    3DMark jest jak najbardziej miarodajny nazekaja te lole co maja karty za 500zl a oczekuja wynikow kart z 1000zl.
    Wiec przestan hejtowac 3dmarka wez sobie kup karte z wyzszej polki na raty bedzie ok.


  6. @2&3 Jest to wiadome (a właściwie uprawdopodobnione) od (autor: Pijar | data: 26/05/16 | godz.: 09:03)
    niedawna. Nie zmienia to faktu że nie wiemy tak do końca jak nowe karty będą sie zachowywać w dx12 i jaki "rodzaj"implementacji dx12 ostatecznie zdominuje gry - czy ten w którym nVidia dominuje nad AMD czy odwrotnie (próbki jednych i drugich mieliśmy okazję zobaczyć). nVidia ma za sobą większy udział w rynku kart graficznych a AMD konsole. Śmiem sądzić że nic nie jest jeszcze przesądzone i oczywiste.

  7. Hmmmm (autor: Mario2k | data: 26/05/16 | godz.: 12:56)
    Przypuszczam że gdyby nie konsole to AMD upadło by na ryj.

  8. @up (autor: Kosiarz | data: 26/05/16 | godz.: 23:56)
    Byc moze... a moze wzieliby sie do roboty ^^. Jak to sie dzieje ze majac mozliwosc na potencjalny monopol (GPU do PC, XBOX, PS) to jednak nV ma wiekszosc rynku PC (Intela z integrami pomijam)? Jak to sie dzieje ze producenci gier majac mozliwosc optymalizowac pod wszystkie platformy naraz (AMD) jednak w wielu przypadkach robia odwrotnie? Jak to sie dzieje ze karty AMD maja lepsze technologie, wyzsza moc obliczeniowa a jednak dostaja nieraz w dupe od kart ktore na papierze nie powinny do nich nawet startowac? Jak to sie dzieje ze G-Sync jest bardziej popularny od Free-Sync'a?

    Wiem ze to to moze troche naciagniety wniosek ale BYC MOZE sie po cichu ugadali Konsole/High perf PC. BYC moze tez AMD ma gownianych specow od softu lub marketingu. BYC moze... nV smaruje gdzie trzeba... a BYC moze nigdy sie nie dowiemy co tu sie qrwa dzieje :D

    Zgadywac sobie mozemy :)

    Co do newsa to jak 1070 bedzie w dobrej cenie to wyglada na BARDZO interesujacy produkt. Osobiscie tez jestem ciekaw jak w najnowszej generacji bedzie smigac SLI/CF. Przy takich poborach pradu jak ktos robi upgrade to smialo mozna myslec o 2-3 a moze nawet i 4 kartach bo tutaj upatruje najwiekszej klienteli i dla nV i dla ATI. Prockow i reszty od jakiegos czasu nie kalkuluje sie za bardzo zmieniac o czym wszyscy wiemy wiec nawet jak Polarisy beda kierowane do sredniego segmentu to BYC MOZE AMD zrobi jakies cudowne zabiegi ktore pozwola sie im ladnie skalowac i takie 4 nisko pradowe karty stana sie realna alternatywa a nie jakims wynalazkiem.

    Jeszcze pare dni. Ja juz szukam kupca na 390 ^^ :)


  9. Kosiarz nie wiem na ile to była plotka a na ile przeciek (autor: Sławekpl | data: 27/05/16 | godz.: 11:06)
    ale ponoć nowe karty nV będzie można łączyć tylko w dualu, odpadnie 3x i 4x SLI

  10. Zobaczymy (autor: Kosiarz | data: 27/05/16 | godz.: 19:42)
    Jezeli to prawda to troche strzal w stope bo top topow nV bedzie w poprzedniej generacji...

  11. A dla mnie najwzniejsze jest NVEnc (autor: pandy | data: 27/05/16 | godz.: 23:23)
    z supportem 10 bitow dla H.265... troche szkoda ze reszta sie marnuje...

  12. A teraz realnie (autor: loccothan | data: 28/05/16 | godz.: 17:58)
    -> http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/...qfNkvWefjj.png

    Więcej na PC Gamer.


  13. @12. (autor: pwil2 | data: 28/05/16 | godz.: 20:15)
    Gdyby Fury było tańsze...

    @8.
    Wiadomo przecież, że nV dużo $$$ pcha w "promocję" np. reklamy nVidii w Project Cars ;-)


  14. Tutaj -> (autor: loccothan | data: 28/05/16 | godz.: 20:36)
    U nas w Rzeszy, niemieccy koledzy zrobili kompleksowe (Nie $$$) Testy, ajk się okazuje w "Pascalu" nie ma wsparcia dla AS DX12
    -> http://www.pcgameshardware.de/...-Video-1195464/2/

    Na dole strony są testy w AOS i z OC w TitanX i 980Ti, cóż....


  15. 13@ (autor: loccothan | data: 28/05/16 | godz.: 20:40)
    Sprowadzisz sobie z Rzeszy spokojnie Nano za ok 2100zł
    Lub z Moreli/Allegro ok 2094-2200zł za tę klasę HW z HBM nie jest to dużo, a starczy Ci na Lata. Lub poczkaj jeszcze tydzień/dwa na POLARIS.
    Tutaj HiEnd będzie do 299USD chiba, GPU pod 1440 Ultra/High Mixed z AA do 1400zł wyrwiesz na 100%


  16. @CD. (autor: loccothan | data: 28/05/16 | godz.: 20:59)
    Własnie sprawdziłem cen EU i jest duża wyprzedaż XFX Nano ceny od 1335zł !!!! Szok jakiś i to nie błąd '-)
    Pewnie wietrzą Magazyny bo Polaris Nano 14nm będzie :D
    LOL
    Tu -> https://youtu.be/8YlRRZFDe-0?t=6m7s
    Będzie "mowa" także o Big Polaris, o których niewiele wiadomo. Co wiadomo?
    Że to nie Vega HBM_2 (Vega Q4 2017 lub Q1-2 2018 dopiero)
    Że posiada 8GB HBM_1 co tłumaczy Informacje od ATI/AMD że w Ultra Segmencie nie są zaiteresowani niedojrzałym GDDR5X bo mają 2gą interację HBM_1 z niższą latencją ;-)

    ---
    When it comes to the GCN 4.0 ( Graphics Core Next ) engine itself, AMD outlined a number of fundamental features that define the architecture and they include :

    – Primitive Discard Accelerator
    – Hardware Scheduler
    – Instruction Pre-Fetch
    – Improved Shader Efficiency
    – Memory Compression
    - and many features we don't know yet, still Polaris is in NDA

    In addition to the foundation of AMD’s current generation GCN architecture, 4th generation GCN introduces new features. One notable new feature is primitive discard acceleration, which in no certain terms is AMD’s way of revealing that its upcoming GPUs will add support for additional key DirectX12 features such as Conservative Rasterization.

    Primitive Discard Accelerator:
    "Occlusion culling is trying to remove things based on whether or not there's something in front of it. Frustum culling is removing geometry that lies outside the field of view
    (My Note -> yeah that's a relief combining this with ATI new 'GI' Geometry Instancing IMO will give a lot of FPS, and this is only the primitive discard accelerator Gain !! ).

    The game engine does not attempt to do this on a per-vertex basis because that would require it to do half the rendering job on the CPU before even figuring out what needs to be drawn. That would be painfully slow, which is not a desirable attribute of an optimization technique. The best performance requires a balance between not sending the GPU work that will not affect the final image and not wasting too many CPU cycles on minutia. This usually means culling is done on a per-object basis, not per-vertex.

    Meanwhile, the GPU has no awareness of "objects", it's all just geometry. At some point in the rendering process (a step called "clipping", after vertex shaders are run and each vertex is in its final position), geometry that is outside the viewing frustum (field of view) is removed and new geometry is created in its place, but which lines up with the edge of the frustum.

    I would guess that a primitive discard accelerator uses some kind of heuristic to say more quickly that some vertex is outside of the frustum, or to determine that a vertex is so far outside the frustum that even the usual clipping process isn't necessary. Or maybe it means something else entirely. We won't really know for sure until AMD talks more about it."


  17. wszysko fajnie (autor: pawel1207 | data: 29/05/16 | godz.: 01:58)
    tylko ze jesli polaris okarze sie wolniejszy to te papierkowe technologie na nic mu sie nie zdadza. wszystko rozbije sie o kasa vs wydajnosc.

  18. @Up. (autor: loccothan | data: 29/05/16 | godz.: 02:56)
    No więc wiadomo że 90% tych co czynnie grają (każdego dnia ok.2-4h) kupuje GPU do max. 1500-2000zł
    Takie są Realia. Jeśli 1080 "pascal" jest za ok. 3700zł-4000zł to coś tu nie tak IMO.
    Ba, ktoś se powie że 1070 będzie Tani jak 970? cóż cena ok. 2000-2400zł skutecznie odstarszy zwykłych Graczy -> poprostu się od niej ODBIJĄ !
    A Teraz Polaris, za Top Hi-End ok 1300-1500zł a wydajność zaś będzie na poziomie Fury-X !
    Dziekuję, biorę Polaris -> nawet zagorzały Fan nV tak postąpi, poprostu będzie chciał mieć dobrą wydajność za przystępną cenę a nie "gołąbka na dachu" :D
    ---
    A Primitive Discard Accelerator -> nie ma nic wspólnego z Developerami czy kodem Gry ;-) dzieki temu GPU odrzuca zbędną Geometrię (tę której nie widzisz na ekranie) dzięki czemu masz masywny Boost do FPS, teraz dodaj do tego nowy GI Geometry Instancing i masz lepsze wyniki w Low FPS.
    Takich usprawnień GCN v.4 ma dość sporo. Dodatkowo ma już mieć Full DX12 (uff, bo w Fury nie mogło tego jeszcze być bo został skonstruowany przed premierą DX12/Vulcan).
    ----
    Dodatkowo czego prawie nikt nie wie (NDA jest tu jak żyleta) jest też Big Polaris z HBM_1 8GB ver.2 Low Latency !
    Tak to nie jest Vega HBM_2 (były takie pseudo newsy, jak również pseudo Benczmarki Polaris w Smarku, Pic na wodę)
    Latem będzie "tylko" Pełnoprawny Polaris dla Entuzjastów (pewnie też z WC).
    ----
    Tutaj troszkę o Polaris i Zen z pierwszej ręki, a nie Pudelki sieci ;-)
    -> http://seekingalpha.com/...lecom-conference?page=2


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.