Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 10 czerwca 2016 
    

Sony zapowiada nową konsolę, wydajniejszą od PlayStation 4


Autor: Wedelek | źródło: Financial Times | 20:27
(16)
Andrew House, szef Sony Interactive, w wywiadzie udzielonym portalowi Financial Times niespodziewanie przyznał, że jego firma szykuje nową, wydajniejszą wersję PlayStation 4. Sprzęt ten, obecnie znany pod nazwą Neo, będzie sprzedawany równolegle ze „zwykłą” PS4 i będzie od niej wyraźnie droższy. W zamian za to nowa konsola ma umożliwić grę w rozdzielczości 4K i wykorzystanie gogli VR. Mówiąc wprost biblioteka tytułów na oba sprzęty będzie wspólna, ale na droższej wersji wyświetlimy bardziej szczegółowy obraz.

Oczywiście aby było to możliwe deweloper tworzący grę będzie musiał uwzględnić fakt, że ma do dyspozycji więcej mocy obliczeniowej i dorzucić dodatkowy kod oraz lepsze tekstury.

Trzeba przyznać, że zarówno samo ogłoszenie rychłej premiery nowej konsoli jak i sposób w jaki tego dokonano był zaskakujący. Zazwyczaj tego typu zapowiedzi padają podczas wielkich imprez lub są ogłaszane w ramach rozsyłanych do wszystkich redakcji informacjach prasowych. Tym razem było inaczej. Na tym jednak nie koniec dziwnych posunięć Sony, które jak przyznał Andrew House, nie ma zamiaru poświęcać zbytniej uwagi PlayStation Neo podczas zbliżających się targów E3. Wygląda więc na to, że na mocniejszą PS4 przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Jak to lecialo.. (autor: biuro74 | data: 10/06/16 | godz.: 20:42)
    "Wincyj wungla" ;-)

  2. @Up. (autor: loccothan | data: 11/06/16 | godz.: 05:24)
    Dokładnie, jak kiedyś Amiga vs Atari ST (je je je ;-))
    Ale tu chodzi o deweloperów, którzy bez Copy-Paste i gotowców GameNOT works nie potrafią nic zrobić !
    Dlatego się tak mawia że next-gen jest słaby ;-)
    Kolesie od CryEngine powiedzieli w wywiadzie jedno:
    Że programowanie z użyciem Async Compute jest bardzo skomplikowane oraz że efekty są naprawdę Dobre jeśli się to umie. Ale jak widać się nie umie -> Więc więcej węgla !!


  3. @2. (autor: rmarcin | data: 11/06/16 | godz.: 08:40)
    Przypominam, że gra musi na siebie zarobić. Jeżeli programowanie jest skomplikowane to zwyczajnie staje się droższa. Oprócz tego ważnym kryterium jest czas.
    Sam pomysł z dwoma wersjami konsoli uważam jednak za strzał w stopę. To zły sygnał dla klientów.


  4. rmarcin (autor: Markizy | data: 11/06/16 | godz.: 10:45)
    niekoniecznie tak musi być strzał w stopę. Wielu dewsów i tak wydaje gry na PCta gdzie masz więcej efektów czy lepsze tekstury, po prostu dodadzą je do wersji mocniejszej, zależnie na co będą mogli sobie pozwolić żeby zachować płynność.

    Ważniejsze pytanie to takie kiedy to sony da swoim PSom vulkana ;)


  5. @Markizy (autor: Deathraw | data: 11/06/16 | godz.: 12:27)
    Póki co nie widziałem żadnych testów, które by potwierdziły jakkolwiek, że na Vulkana warto czekać. Mamy tylko Talos Principle, w którym Vulkan przegrywa o 40% z DX11, które ma duży narzut na cpu. Co będzie dalej zobaczymy, ale nie zdziwi mnie, jak Sony ma teraz lepsze, własne API.

    A co do strzału w stopę? Cóż jakby zrobili premierę w tym roku to tak by było ze względu na masę ludzi takich jak ja, którzy dopiero co kupili konsole i nóż by im się w kieszeni otwiera, że zaraz w niewiele większej kasie zapewne, albo nawet podobnej będzie 60fps i może nawet 4k. Poza tym pewnie dostęp zdalny będzie w lepszej jakości na NEO. Z drugiej strony PSVR i obecna wersja konsoli brzmi dla mnie dość nierealnie, no chyba że opracowali inną metodę renderowania obrazu 3D niż renderowanie 2 osobnych klatek.

    BTW. Czy stworzenie emulatora PS4 i Xone nie powinno być proste w porównaniu z wcześniejszymi generacjami? Architektura jest bardzo podobna jak nie identyczna jak w PC, więc co stoi na przeszkodzie(oczywiście pomijając sony i licencje)?


  6. 4.5 (autor: turbo2 | data: 11/06/16 | godz.: 14:39)
    Amiga 600 z 1mega chip-ram:-))))))))))))

  7. @rmarcin (autor: Deathraw | data: 11/06/16 | godz.: 15:17)
    Obecnie w większości przypadków na reklamy idzie kilkakrotnie więcej pieniędzy niż na całe tworzenie gry, więc nie powiązywałbym tych dwóch tematów.

  8. @6 raczej (autor: biuro74 | data: 12/06/16 | godz.: 10:44)
    jak Amiga 500 Plus - wszyscy znali "piecsetke", a tu nowy Kick, nowszy system, 1 MB chipu looo ;-)

  9. Co wy z ta Amiga? (autor: pandy | data: 12/06/16 | godz.: 14:51)
    2MB CHIP byl dostepny nawet dla starych Amig - wystarczylo kupic sprzetowy upgrade Agnusa i podmienic Denise z OCS na ECS by miec wszystkie mozliwosci.
    Tu mowimy raczej o nowej karcie grafiki (czy raczej nowej wersji ) ktora bedzie robic obsluge HDMI 2.0 (zapewnie 2.0a) a przy okazji dysponowac wieksza moca obliczeniowa (wyzszy zegar? nowa architektura? dodane potoki?).
    Co do strzalu w stope, bo ja wiem - to raczej potwierdzenei tego o czym mowie od dawna, konsole nowej generacji to PC, ogolne koszty powinny byc nizsze a gry sa drozsze... nie wiem sam... moze faktycznie granie na PC ma sens...


  10. @09 (autor: agnus | data: 12/06/16 | godz.: 20:50)
    Potwierdzam, wystarczył upgrade Agnusa :) dla Amig z 1.3 bez plusa.

  11. 4K... (autor: Kenjiro | data: 12/06/16 | godz.: 21:11)
    Znów bajki. Stara wersja nie ciągnie zwykłego 1080p, a nowa ma obsłużyć 4x większą rozdzielczość na sprzęcie "prawdopodobnie" dwukrotnie wydajniejszym? Sony znowu rozpowiada niezłe bajki i już choćby za to powinni dostać bana od klientów...

  12. hmm (autor: bartek_mi | data: 13/06/16 | godz.: 08:04)
    filmy w 4k
    gry to moze upscale do 4k robic.


  13. bardziej 600 niż 500+ (autor: Qjanusz | data: 13/06/16 | godz.: 08:41)
    jak w szejset był mega fajny i przydatny IDE, tak tu w 4.5 będzie VR, które sprawdzi się komuś, jak ktoś ów zestaw ten nabędzie :-)

    Co do strzału w stopę, to nie koniecznie. Jeżeli Sony bardzo wysoko wyceni 4.5 tak że klasyczne 4 nie spadną za bardzo z ceny, to rynek to przełknie. A bogatsza oferta nikomu nie zaszkodzi.

    Gierki w natywnej 4K jak najbardziej możliwe i to małym kosztem. Zarówno sprzętowo ("Wincyj wungla" trzymane w ryzach przez 14nm z Globalika), jak i programowo (baza z PC w większości przypadków).


  14. @13 (autor: Kenjiro | data: 13/06/16 | godz.: 10:28)
    Nie wiem jakim cudem wyobrażasz sobie gry natywnie w 4K, skoro dla stabilnego 30 FPS potrzeba na to więcej niż 980 Ti, a nawet odpowiednika takiej karty jeszcze AMD nie posiada, a jeszcze trzeba pamiętać o zużywanej mocy i odprowadzeniu ciepła.
    Jak się uda zrobić natywne 1440p/30fps w nowej konsoli to będzie wielki sukces, ale do 4K to jeszcze daaaleeekoooo...


  15. @Kenjiro (autor: Qjanusz | data: 13/06/16 | godz.: 11:27)
    to prawda, ale jeżeli piszemy o PC :-)
    Obstawiam że nowy PS wyciągnie co ma wyciągnąć. Żeby nie było... nie spodziewam się stabilnych fps-ów.


  16. hmm (autor: bartek_mi | data: 13/06/16 | godz.: 21:45)
    granie w natywnym 4k na ps4? nie wierze (jak i pol swiata nie wierzy)

    http://www.ign.com/...s/playstation-4/PS4.5_Rumors


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.