Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 17 czerwca 2016 
    

Wydajność dwóch Radeonów RX 480 w testach syntetycznych


Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ | 20:46
(61)
Na łamach portalu VideoCardZ pojawił się bardzo ciekawy test prezentujący wydajność dwóch połączonych ze sobą Radeonów RX 480 w syntetycznym teście 3DMark Fire Strike. Wynika z niego, że po dołożeniu drugiej karty graficznej wydajność wzrasta o 80%, a to oznacza wynik zbliżony do jednoprocesorowego GeForce’a GTX 1080. Biorąc pod uwagę koszt takiego zestawu Nvidii wyrasta bardzo groźny rywal, który może sporo namieszać na rynku. A przynajmniej w teorii, bo trzeba też mieć na uwadze, że w grach może nie być już tak różowo.

A już na pewno nie we wszystkich.


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. hmm (autor: Mario2k | data: 17/06/16 | godz.: 22:40)
    Od samego początku AMD zapowiadalo że
    CF z radeonów 480 będzie konkurentem dla GTX 1080
    więc ten news lekko z pupy jest.


  2. a wlasnie co do CF... (autor: Kosiarz | data: 18/06/16 | godz.: 00:40)
    to jak to z tym wszystkim jest od strony software'owej - dana aplikacja/gra musi wspierac czy da rade to wymusic sterownikami... czy juz jest na tyle popularne ze nie ma sie co przejmowac? Innymi slowy... cos mnie sie obilo o uszy ze taki StarCraft 2 nie wspiera SLI/CF - mniejsza z tym czy to prawda, bardziej interesujace jest to jak czesto sie komus zdarzy BUBU ze mialo byc jak 1080 a jest jak 970 bo jedna karta sie nudzi....

  3. hmmm (autor: Mario2k | data: 18/06/16 | godz.: 01:23)
    Ponoc dopiero w DX12 kazda gra zgodna z tym standardem bedzie musiala wspierac CF .
    Jak narazie gra musi wspierac przy czym kilka starych silnikow gier ma z tym problem za to wiekszosc nowych gier dziala z automatu z CF


  4. zrobili kartę o wydajności R9 390X (autor: Zbyszek.J | data: 18/06/16 | godz.: 02:36)
    2304 SP taktowane 20% wyższym zegarem niż 2816 SP = ekwiwalent 2780 SP. Ponadto ROP i TMU taktowane 20% szybszym zegarem. Do tego jakieś drobne usprawnienia architektury.

    Pamięć: 256 GB/s plus algorytm kompresji koloru zwiększający efektywną przepustowość o 40%. To równa się 359 GB/s, czyli 93% z tego co ma R9 390X.

    ----

    szkoda że wraz z Tongą nie wypuścili w 2014 roku Hawaii 2.0 - z dodanym algorytmem kompresji koloru. Wtedy mogliby na 9 miesięcy przed pojawieniem się Fury oraz R9 390X jakiego znamy wydać Radeony R9 390X z 384 bitową magistralą i z 6GB pamięci taktowanej zegarem 6.0 GBps. Przepustowość 288 Gbps plus 40% zysk z kompresji - 403 Gbps efektywnie, to jest o 5% większa przepustowość niź w R9 390X jaki znamy. Ponadto mniej kostek GDDR5 zjadałoby mniej wat.


  5. Ciekawe czy ten (autor: loccothan | data: 18/06/16 | godz.: 03:07)
    Dogoni (przegoni?) Fury-X/1070 w Grach?

    -> http://a.disquscdn.com/...es/3815/127/original.jpg

    -> http://a.disquscdn.com/...s/3814/4353/original.jpg


  6. @Up. (autor: loccothan | data: 18/06/16 | godz.: 03:12)
    Kurdę, mam od jakiegoś czasu wieści (ale o XFX) że 1600-1700MHz jest osiągalne w Polaris bez problemu !
    Mają być wersje OC z :
    2x 6-pin
    1x 8-pin
    1x 8-pin + 1x 6-pin (PCIe)
    LOOOOL

    Nowy Overdrive ma być wszyty z Nową Wersję Crimson (OMEGA?) na premierę !
    Pełne OC (tak V także) w Crimson...


  7. Hmm (autor: loccothan | data: 18/06/16 | godz.: 03:22)
    Chyba coś wyciekło od branżowców ;-)

    -> http://a.disquscdn.com/...s/3813/9989/original.jpg

    Akcje poszybowały jak nigdy dotąd :D LOL
    Oj chyba się ten Polarisek udał...
    Jak dasz za GPU 1000-1200zł i pograsz jak na 980Ti/Fury-X/1070 to będą kolejki jak po Kiełbasę w PRLu lol


  8. 7% wolniejszy od GTX980 w 3Dmarku? (autor: scooby14444 | data: 18/06/16 | godz.: 08:27)
    To w grach będzie poziom GTX970, przy takim samym zużyciu prądu jak GTX970. Brawo AMD PO DWÓCH LATACH UDAŁO WAM SIĘ DOGONIĆ GTXA970.....

  9. @3. (autor: Kenjiro | data: 18/06/16 | godz.: 10:41)
    DirectX 12 niczego nie wymusza w kwestii CF/SLI. Mało tego, jest wprost przeciwnie, bo to twórca gry musi w pełni oprogramować obsługę więcej niż jednej karty, a to jest znacznie trudniejsze niż zrzucenie tego na programistów sterownika (czyli producenta). W efekcie mało która gra DX12 będzie obsługiwać CF/SLI.
    W DX11 nic się nie zmieni, tutaj nadal będzie obsługa wielu kart, o ile gra w ogóle będzie funkcjonalność wielu kart obsługiwać, bo to nawet w DX11 trzeba oprogramować, ale jest to znacznie prostsze niż w DX12, w którym trzeba ręcznie zarządzać wysyłaniem obiektów, tekstur, wybierać karty itp., co oznacza, że silnik gry musi w dużym stopniu emulować obecną funkcjonalność DX11 (oczywiście silnik ma tutaj większe pole do popisu, aby zrobić pewne rzeczy lepiej niż DX11).


  10. scooby14444 (autor: Mario2k | data: 18/06/16 | godz.: 10:43)
    Przy taktach 1266MHz w boost radeon 480 szalu nie robi i jest godnym konkurentem dla kreconych gtx 970 .
    Aczkolwiek zapowiedziany duży potencjał OC daje nadzieję że karty taktowane powyżej 1500MHz będą szybsze od GTX 980 idąc dalej jest szansa że przy taktowaniu GPU na pozimie 1700MHz Radeon 480 zbliży się wydajnością do GTX 980Ti który obecnie kosztuje minimum 380Funtów przy czym ostro podkręcone wersjie radka 480 nie powinny być droższe niż 340funtów ( tak twierdzą ludzie z www.overclockers.co.uk )

    Co do akcji AMD to rzeczywiście w ciągu 48h poszły 16% do góry , coś jest na rzeczy .


  11. Kenjiro (autor: Mario2k | data: 18/06/16 | godz.: 10:44)
    Co do DX12 piszesz czyste BZDURY

  12. Mario2k też mi coś nie pasuje (autor: Sławekpl | data: 18/06/16 | godz.: 12:56)
    DX12 ma dać możliwość łączenia kart, różnych producentów a tego na pewno w kodzie gry nikt nie zrobi
    może jakieś kody ułatwią pracę dwóch kart, ale z zapowiedzi wychodziło że nie będzie nic wymagane


  13. ... (autor: power | data: 18/06/16 | godz.: 13:26)
    Nowe Radeony w konfiguratorze zestawu dla graczy w niemieckim sklepie
    http://www.gamemachines.de/...04286614/GameMachine


  14. Kenjiro to pewniakiem nastolatek i trzeba mu wybaczyc (autor: Mario2k | data: 18/06/16 | godz.: 14:46)
    Kenjiro Brak wiedzy :) to rzecz normalna więc sięnei przejmuj za bardzo . Tylko do nauki.

    DX12 wlasnie wprowadzi przelom w konfiguracjach multi GPU !!! Gra napisana w zgodnosci z DX12 bedzie z automatu obsługiwała multi gpu
    na youtube już są testy z Windows 10 i DX12
    gdzie ludzie łączą GTX 970 z Radeonem 390X i na odwrót ! ! ! piękne czasy nadchodzą żeby tylko przestali robićgry na 10cio letnich silnikach jak Fallout 4 .


  15. @14. (autor: Kenjiro | data: 18/06/16 | godz.: 18:58)
    Bzdury to ty piszesz. Zajrzyj sobie na reddita i poczytaj wątek programisty o DX11 i 12. Jasno napisał, że oprogramowanie DX12 + wiele kart jest katorżniczą pracą, bo wszystko trzeba zrobić samemu - oczywiście mówię o trybie explicit, gdzie możesz obsługiwać różne karty, także różnych producentów.
    DX12 niby obsługuje również tryb podobny do DX11 (czyli implicit za pomocą SLI/CF), ale póki co żadna z gier nie obsługuje tego.
    Tryb explicit obsługuje póki co jedna gra, Ashes of the Singularity i jest jedynym przedstawicielem obsługi DX12 i multi GPU na chwilę obecną.
    Wrzuć sobie łaskawco w wyszukiwarkę choćby hasła: hitman 2016 directx12 multi gpu czy rise of the tomb raider directx12 multi gpu i poczytaj, jeśli mi nie wierzysz.


  16. @12. (autor: Kenjiro | data: 18/06/16 | godz.: 19:03)
    Nie wiem jakie zapowiedzi czytałeś, ale MS pisał, że obsługa explicit multi GPU będzie musiała być zrobiona przez aplikację, a nie kod DirectX.
    Właśnie na tym polega całe piękno DirectX 12, że można się dobrać znacznie bliżej sprzętu, ale jest z tym związana trudność, gdyż aby mieć nowe możliwości, to trzeba wszystko zrobić samemu, gdyż sterowniki dają prostszy dostęp do sprzętu i jeśli zrobisz nieoptymalny kod shaderów dla danej karty, to żaden sterownik ci tego nie poprawi, tak jak to się obecnie dzieje w przypadku DX11.


  17. Sterownik (autor: biuro74 | data: 18/06/16 | godz.: 20:40)
    juz od dawna przestal byc sterownikiem (pod Win), stal sie jedna wielka lata na poszczegolne gierki. Moze DX12 to zmieni. Popatrzcie, ile zajmuja stery pod Linucha dla kart graficznych - i tak wlasnie powinno byc.

  18. Kenjiro (autor: Mario2k | data: 18/06/16 | godz.: 20:43)
    Zaraz napiszesz ze robisz gry na kolanie
    powodzenia zycze z twym rozumowaniem.


  19. Już są oficjalne dane (autor: loccothan | data: 19/06/16 | godz.: 00:11)
    1500Mhz >1h Stabilnie 0 błędów w BF4 Multi
    I teraz ciekawostka: Polaris przy 1500Mhz bije się ze stokowym 1070 ! (jak zwykle w jednych grach ten lepiej w innych drugi, zaś w DX12 RX480 już jest liderem !)
    W google tłumacza dajcie sobie to:
    --
    Update info on the Rx 480 -----------------------------
    Earlier here today i posted some info on two different AIB vendors releasing $300 dollar 1500mhz Rx 480 Editions. There is some clarity i wanted to update on what exactly this means. Its quite simple, There will be some "superclocked" editions (< not the exact name) released with a bios option set at 1500mhz, its as simple as that. As for how many others vendors will release these Rx 480's that have the bios option switch to 1500mhz is unknown outside of the two companies that i am aware of. I cannot share which companies are releasing this but honestly I am told that all 6+8 pin Rx 480's are said to get this 1500mhz mark with software, Let me just quote what they said...this is a C/P from my email that was forwarded to me by my brother just a few hours ago.

    This particular $300 Rx 480 OC Edition will have toggle with two bios options - Standard bios of 1266mhz and Extreme bios of 1500mhz - All 6+8 pin models will be able to reach the 1500mhz mark - the only difference is some editions will have a overclock bios setting that will be set at the 1500mhz mark - while other cards will have to be done manually although today its easy to do manually by just a few clicks of a button with software - While running at 1570mhz - the OC edition runs at 72c with 99% gpu load with 65% fan - one impressive feat to say the least - This bodes well for AMD's new Polaris cards as it shows these cards are capable of even more than this impressive 1570mhz mark - In fact, in a closed box setup, we were able to "easily" obtain 1600mhz while running Battlefield 4 for over an hour with zero crashes or artifacts all while keeping below the 75c mark while using 99% gpu load - Even more impressive is the fact that the voltage usage leaves room for even a bit further tweaking to further our overclock past 1600mhz - One has to wonder what AMD has with the entire lineup of Vega right now - we can only imagine pure bliss in terms of performance at the top enthusiast level - AMD really does have something special on their hands. The Rx 480 while running 1500mhz is on par with the stock 1070 in-game, it even beats it on some games at this clock, anything more and the 480 begins to put some distance between the two cards. Keep in mind this is Dx12 games, this is where GCN 4 truly shows off.

    Earlier my brother and I were talking and I mentioned to him about how i felt about what AMD is doing and my brother said i literally took the words out of his mouth in what i am about to say below...

    ...we both are very curious and intrigued at how AMD is targeting these new cards, Its as if they are not even trying to target Nvidia at all but rather setting a new lineup of cards and a completely new lineup of performance targets. In other words, AMD's cards are not really targeting Nvidia's nor any of AMD's previous cards but rather...setting a completely new standard of graphic cards with a whole new identity and vision. I really feel this way and my brother agrees as he said we must be brothers as we had this exact same thoughts in mind. My brother and I are both in the Gaming/Hardware Industry, I work for a game company in Chicago but my brother has been in the industry longer than myself working in a big software/hardware company in Seattle. Anyways, I am very excited at what AMD is doing here. I think they are doing a remarkable job and they should be commended by both Nvidia and AMD fans alike. Forget all the petty fanboy trolling...we are all on the same team here, green or red, we are gamers and computer enthusiasts...we should be excited to see AMD step in new waters. I am, my bro and his colleagues are...so should you.

    PS I'll have more info on the Rx 460, Rx 470 and Vega 10 (Rx 490) on saturday as my brother was out for the night so i could only get a few things answered. And yes Rx 490 is the smallest chip of Vega lineup confirmed., I'll explain more tomorrow, its something my brother told me but i gotta be careful with NDA,etc so i gotta check to see how much i can post when i get more time to talk with him, when i do, i'll post it for any interested for that info.


  20. @Up. (autor: loccothan | data: 19/06/16 | godz.: 00:13)
    I teraz zagwozdka:

    Czekać do Października na Małą Vegę? Czy brać RX480 OC WC -> i wskoczyć za ponad rok na Grubą Vegę?
    Lol


  21. @ Up (autor: PiotrexP | data: 19/06/16 | godz.: 00:30)
    Jedno jest pewne, albo tekst powyżej albo wykres z niusa to ściema.

  22. Tutaj -> (autor: loccothan | data: 19/06/16 | godz.: 00:49)
    Porównanie 980Ti OC i 1080FE w AC:Unity
    Jak mawiałem ewolucja Maxwella w 16nm

    -> https://www.youtube.com/watch?v=3ZK6PU-xTRk

    Dlatego czekam na Rewolucję ;-)
    Cenową także...


  23. Tutaj -> (autor: loccothan | data: 19/06/16 | godz.: 01:04)
    Sapphire "potwierdził" 1500Mhz OC
    -> http://a.disquscdn.com/...original.jpg?w=800&h


  24. Coś tu się nie dodaje jak należy (autor: Mario2k | data: 19/06/16 | godz.: 01:28)

    Skoro wersja 1266MHz miała siezadowolić wtyczką 6pin
    to jakim cudem dla extra 234 MHz potrzebna druga wtyczka aż 8 pin ??
    Toż ten proces technologiczny musi być skopany i tak podkręcona karta żreć musi nieproporcjonalnie więcej niż powinna .
    Przypuszczam że 6+8 pin to wytrzyma około 340Watt poprawcie mnie jeśli się mylę


  25. @Up. (autor: loccothan | data: 19/06/16 | godz.: 08:01)
    Już kilka dni zostało, więc będziem wiedzieć co i jak.
    Ciekawe czy XFX da radę tę z WC wydać (wyglądem przypomina Fury-X) tę sobie upatrzyłem.
    Ona ma 1x6 i 1x8 (wnioskuję że 1x6 dla WC a 1x8 to 'pokarm' dla GPU/gRAM)


  26. przecież 6PIN może podać 225W (autor: Sławekpl | data: 19/06/16 | godz.: 10:29)
    a przynajmniej tyle maksymalnie zaleca obciążać swoje zasilacze na jednej wtyczce SeaSonic, wtyczka jest 8PIN ale biegnie do niej 6 przewodów
    nie sądzę by ten mały układ zeżarł więcej, po gwizdek dwie wtyczki, jak już to jedną 8PIN wystarczyć powinna z zapasem


  27. @24 (autor: Kenjiro | data: 19/06/16 | godz.: 13:14)
    Podniesienie napięcia i podkręcenie w stopniu wykładniczym wpływają na moc odbiornika (moc = prąd * napięcie), więc nie powinno cię to dziwić.

    http://www.geeks3d.com/...raphics-card-connectors/
    6pin - 75W, 8pin - 150W, PCI-Ex - 75W => PCI-Ex + 6pin + 8pin = 300W
    To jest moc maksymalna, a trzeba w tym pozostawić sobie zapas na obciążenie chwilowe (peak), więc oceniałbym taką konfigurację na 225-250W max ciągłego obciążenia.

    @26. Ile potrafią dać zasilacze nie ma żadnego znaczenia, bo karta musi to zużyć (i być do tego zaprojektowana).


  28. Kenjiro (autor: Markizy | data: 19/06/16 | godz.: 13:48)
    i nawet moc źle liczysz bo moc nie rośnie z kwadratem wielkości napięcia P=V^2/R , przy czym są różne wzory które np uwzględniają częstotliwość pracy układy. Ogólnie takie rzeczy są nie do obliczenia.

    I jeszcze jedno, ile da zasilacz jest najważniejsze bo karta zużyje tylko tyle ile jej będzie potrzebne. A nie odwrotnie.


  29. @28 (autor: KamieniKupa | data: 19/06/16 | godz.: 15:38)
    Sam napisałeś P~V^2, więc jak nie jak tak?

    Poza tym takie rzeczy są do obliczenia, dużo bardziej skomplikowane rzeczy są do obliczenia, jak np: jak właściwości fizyczne i chemiczne nieistniejących lub istniejących materiałów czy układy biologiczne.


  30. @28 (autor: KamieniKupa | data: 19/06/16 | godz.: 15:43)
    Podczas projektowania układu oblicza oblicza się przez długi czas wszystkie możliwe parametry do obliczenia jak charakterystyki obciążenia, czas życia układu, rozkład temperatur podczas obciążenia itp.

  31. @28. (autor: Kenjiro | data: 19/06/16 | godz.: 15:52)
    Po pierwsze, ogólnie P=U*I - prościej i uwzględnia również elementy bierne.
    Po drugie, takie rzeczy się oblicza, bo bez tego nie dałoby się nawet poprawnie zaprojektować płytek/warstw.
    Po trzecie, źle się wyraziłem, ale chodzi o to, że zapewnienia producenta o 225W na złączu 6pin są bzdurne, skoro karta nie pobierze z tego złącza więcej niż 75W.


  32. Kenjiro oczywiście masz w swoim dorobku (autor: Sławekpl | data: 19/06/16 | godz.: 17:26)
    kilka zasilaczy i sekcji zasilania dla GPU,
    podaj linka do któregoś ze swoich projektów zobaczymy jak rozwiązałeś niektóre problemy ;)


  33. hmm (autor: Mario2k | data: 19/06/16 | godz.: 17:26)
    Trzeba założyć że pobów prundu z tych wszystkich źródeł nie będzie większy niż 75% mocy znamionowej.

    Tak czy siak na 1x8 pin powinni osiągnąć wystarczające OC +/- 1500MHz


  34. @27 i @33 (autor: KamieniKupa | data: 19/06/16 | godz.: 18:44)
    W większości kart nie używa się złączą PCI-E do dostarczania energii. Ponieważ jest to tylko niepotrzebne komplikowanie układu zasilania i płytki drukowanej.

  35. @Up. (autor: loccothan | data: 19/06/16 | godz.: 20:31)
    Jeśli chodzi o zasilanie i wtyki PCI-e:

    RX480
    Normalna: PCIe 75W (Peak Power) + 6-pin (co daje pobór praktyczny na poziomie do 130W ! w tym jest już OC )

    Wersja OC z 3Fan: PCIe 75W + 8-pin (co daje pobór +/- 150-165W z OC przy delikatnie podbitym V)

    Wersja MAX OC (ciecz): j.w. tylko że 8-pin dla zasilenia GPU a 6-pin dla WC + wentyl. co i tak przy układzie Polaris 14nm LPP da nam Max 175W !
    Można zapomnieć o >200W scenariuszu w tej architekturze.
    Po drugie Panowie zapominają o Amperach a co zatym idzie Stabilnym Zasilaniu ! Tu jest pies pogrzebany, dlatego dają do OC dodatkową wtyczkę z 6-pin (podstawa to 8-pin)

    Tak ja to widzę.


  36. @Up. (autor: loccothan | data: 19/06/16 | godz.: 20:32)
    w drugim chochlik mnie zaatakował ;-)
    chodziło mi o 6-pin + 6-pin !


  37. loccothan (autor: Mario2k | data: 19/06/16 | godz.: 20:39)
    Obyś miał rację i oby wersje oc miały mocne sekcje zasilania.


    KamieniKupa

    Wszystkie karty średniej i wyższej pólki kożystaja z zasilania poprzez pci-e !!! !!! Teoretyk z ciebie i tyle

    Ja mam na chwile obecną 16 kart w tym Nano , 380x i 390x każda z tych kart potrzebuje zasilania poprzez pci-e inaczej kaplica bluescreeny i dupa zbita po paru parunasto minurach obciążenia.
    Wiadomo że nie ciągną z pci-e ile fabryka dała ale pobór jest stąd musze urzywać pci-e riserów z zasilaniem poprzez wtyczki molex.


  38. Już wiadomo +/- (autor: loccothan | data: 19/06/16 | godz.: 20:53)
    Ceny w sklepach za 8GB wariant nie powinny przekroczyć ok. 1170zł za 4GB będzie mniej niż 1k zeta.
    ---
    Trzeba będzie troszkę poszukać, ale znaleźć taniej o min. 50-80zł pewnie też będzie można.
    Ja czekam na wersje OC 3xFan lub tę z WC (o ile mój przeciek okaże się prawdziwy ;-))


  39. @CD. (autor: loccothan | data: 19/06/16 | godz.: 20:58)
    -> http://www.expreview.com/47792.html

  40. @Up. (autor: loccothan | data: 19/06/16 | godz.: 21:27)
    Co do tych cen to wychodzi w tym sklepie 300USD za wersję 8GB OC (referencyjna PCB)
    To jest dość drogo, chyba pre-order jakiś.
    W Euro będzie jakoś pewnie 230-250Eu za 8GB.
    --
    Dużo ludu z węgier, bułgari, czech itp. kupuje z
    -> http://www.mindfactory.de/
    Nano wychodzi z przesyłką do PL ~2150-2200zł
    Jak ktoś siedzi w Rzeszy to za przesyłkę nic nie płaci ;-)


  41. @37 Mario2k (autor: biuro74 | data: 20/06/16 | godz.: 00:26)
    Masz troche bledne pojecie n/t riserow. Z reguly przecietna plyta przeznacza okolo 75W na slot PCIe - tak, to jest podstawowy kierunek zasilania kart graficznych - ale taka sama przecietna plyta przeznacza okolo 150W na zasilanie wszystkich slotow PCie. Stad jesli wtykasz do takiej przecietnej konstrukcji 3 karty poprzez risery - na przyklad do kopania - to normalne, ze bedziesz mial zwiechy, bo konstrukcja nie pozwoli na dostarczenie podstawowej ilosci pradu. Tutaj pomocne staja sie tzw. "power risery", ktore zapewniaja karcie zasilanie poprzez dodatkowego moleksa - i stosuje sie je tam, gdzie plyta juz nie wydala z obsluga dodatkowych (ponadnormatywnych) kart.

  42. biuro74 zasadniczo masz rację w @41 (autor: Sławekpl | data: 20/06/16 | godz.: 07:04)
    lecz wiele razy miałem problemy nie tylko z grafą ale i innymi zasilanymi przez płytę podzespołami gdy pobór prądu był spory, przykładowo z kontrolerem SATA wbudowanym w NB,
    dla stabilności całości lepiej wykorzystać dodatkową wtyczkę gdy jest na płycie i podpiąć do niej zasilanie, najlepiej z oddzielnej linii jeśli zasilacz ma ich kilka aby wahania były jak najmniejsze
    norma ATX daje tolerancję plus-minus 5% ale od jakiegoś czasu widzę że podzespoły stały się wrażliwe na drobniejsze wahania co kiedyś nie miało miejsca, sądziłem że dają gorsze komponenty mimo że reklamują z generacji na generację że są lepsze, lecz bardziej prawdopodobne jest to iż krzem w niższym wymiarze jest na nie po prostu bardziej czuły


  43. loccothan (autor: Mario2k | data: 20/06/16 | godz.: 14:27)
    W bidarące wersje 8GB mają być po 1059zł bez pudełka
    1099zł z pudełkiem.

    biuro74
    Może i masz rację , ale mam też dwie plyty strikte 4xCF gdzie producent zakłada obsługę do 4 kart:
    Gigabyte Z87X-OC
    oraz
    Asrock Z170 OC Formula Intel Z170
    i te płyty też potrzebują riserów z zasilaniem
    tak że Teoria jedno praktyka czasami coś innego.


  44. Płyta płytą... (autor: PiotrexP | data: 20/06/16 | godz.: 14:51)
    ale na przykład 290/390 mało prądu brały z pciex. Można to zgrubnie zmierzyć licząc deltę mocy na gniazdku po włożeniu karty i prąd na gnieździe zasilania karty. Nie wiem jak fury ale naprawdę wstrzymałbym się z konkluzjami odnośnie 4xx bo może być różnie.

  45. PiotrexP bo się nie znasz i tyle ;) (autor: Sławekpl | data: 20/06/16 | godz.: 19:15)
    tutaj mamy samych zdolnych inżynierów którzy projektowali płytki i sekcje zasilania na podstawie referentów dla gigusia, colora, szafirka oraz XFX, oni mają od dawna schematy 480 i znają wszystkie obciążenia, także wiedzą co piszą!!!
    to nie onetowy lab czy jakich brencz gdzie dzieciarnia sobie (po)pisuje w komentarzach
    nie ma tutaj lamerów klepiących bzdury
    przecież to T P C ;)


  46. Jak ktoś się zna (autor: loccothan | data: 20/06/16 | godz.: 23:02)
    Na Monitorach LED -> proszę o radę :-)
    Mój bratanek chce nabyć ten monitor:
    -> http://www.mindfactory.de/...xDVI-1xH_1018671.html

    Dostanie ode mnie mojego R280X Black OC.
    Ja wskakuję na RX480 OC jakiegoś (już wiadomo będą XFX i Sapphire na 100% dostępne na Premierę)

    Czy ten monitor będzie OK? Dam linka na producenta (PL)
    -> http://www.iiyama.com/...kty/g-master-ge2288hs-b1/

    Freesync mu wybrałem przyszłościowo (za rok zmienię na Vega HBM_2) mojego RX480 dostanie ode mnie za rok ;-)
    Czy będzie OK do grania, filmów itd.
    Pytam bo ja mam Boskiego CRT 23" :D


  47. Tutaj -> (autor: loccothan | data: 20/06/16 | godz.: 23:48)
    http://cdn.videocardz.com/...X-480-229-USD-8GB.png

  48. loccothan naprawdę chcesz go uszczęśliwić TN? (autor: Sławekpl | data: 21/06/16 | godz.: 02:30)
    masz 5 podobnych Samsungów 27"+ FHD na lepsiejszej matrycy, z czego cztery w zbliżonej cenie, wszystkie mają ograniczone migotanie podświetlenia matrycy czyli flicker-free czego w proponowanej iiyamie zabrakło, nie psuj od młodości wzroku dzieciakowi
    jeszcze zobacz który ma ograniczone niebiesko widmo szkodliwe
    http://cenowarka.pl/...AMD+FreeSync+(Adaptive+Sync)~99_27#xf_top
    dwa z tych monitorów są nawet zgięte, 4 mają o rok dłuższą gwarancję niż iiyama i co ważniejsze bo jak się domyślam monitor będzie w Polsce używany, prócz dwóch najdroższych reszta jest u nas dostępna w niższej cenie niż za Odrą, kupując u nas odpada wysyłanie na swój koszt do szkoplandii gdyby coś padło


  49. @45 (autor: KamieniKupa | data: 21/06/16 | godz.: 09:50)
    Tak Sławku, a ty najmądrzejszy z nich C:

  50. @Up. (autor: loccothan | data: 21/06/16 | godz.: 10:49)
    Sławek pokaż mi które tutaj ->

    http://www.mindfactory.de/Hardware/Monitore+(TFT)/LED+Monitore.html

    Do 150Eu (a transport do niemiec lol)


  51. iiyama którą podałeś jest za 250 euro (autor: Sławekpl | data: 21/06/16 | godz.: 12:13)
    i podobnych szukałem, a teraz obniżasz o stówę? to może za 15 euro :P
    poniżej masz oznaczenia pięciu monitorów Samsunga, wszystkie z FS AMD i na matrycy VA, są w zbliżonej cenie do iiyamy
    LS27E370DS/EN
    LS27F350FHUXEN
    LC27F390FHUX/EN
    LC27F396FHUX/EN
    LC27F591FDUX/EN ten jest droższy
    wyświetl cenowarkę, wklep co chcesz mieć na pokładzie, jest dużo opcji do wyboru, to Ty chcesz kupić nie ja, wysil się trochę aby nie kupić szmelcu :P


  52. @Up. (autor: loccothan | data: 21/06/16 | godz.: 12:42)
    ha ha
    Nie ten monitor mi się wklepał lol do 24"

    http://allegro.pl/...cket_id=30&ars_source=ars

    On zastanawia się nad tym jeszcze (ja się nie znaju na tych LCD/LED wogóle)
    http://aoc-europe.com/en/products/g2260vwq6


  53. @Up. (autor: loccothan | data: 21/06/16 | godz.: 12:45)
    Wiem że ma być:

    min 250 lumenów
    120 000 000:1 dynamiczny
    1-2ms
    i min 60Hz najlepiej 75Hz wzwyż


  54. loccothan ale bratanek wie że TN wyświetla (autor: Sławekpl | data: 21/06/16 | godz.: 14:20)
    fizycznie aż 262 tyś. kolorów i tego żadna marketingowa ściema czy emulacja tego nie zmieni,
    najnowszy pomysł to migotanie subpikseli aby wyświetlić inne barwy,
    z migotaniem podświetlenia sobie w większości monitorów poradzili to teraz je przenoszą na matryce aby od razu po oczach biło a nie przez filtry :P
    dynamiczny kontrast olej, to kit na pelikany i kolejna ściema jak kolory w TN, całe szczęście niektórzy producenci się w ten marketingowy idiotyzm nie bawią
    zobacz tego LS24F350FHUXEN jest tylko pięć dych droższy od iiyamy ostatniej a ma matrycę PLS


  55. monitora tak szybko nie zmieni, będzie się w niego (autor: Sławekpl | data: 21/06/16 | godz.: 14:24)
    patrzył kilka lat, dołóż mu do czegoś porządnego na innej matrycy niż TN, marudzić nie będzie, w końcu darowanemu się w piksele nie zagląda :))

  56. help (autor: Mario2k | data: 21/06/16 | godz.: 14:46)
    Jak już żeście sierozgadali na temat matryc to podajcie jakiśsensowny monitor 27''-29''z w miare niskim opóźnieniami żeby można było grać w FPP a i filmy oglądać dotychczas mam IIAMA'e E2710HDS TNka kolory bida i nędza.

    b.t.w
    Wracając do tematu mam niesmaczne info Radek 480
    z taktami 1266MHz jest bite 15+% wolniejszy od Radeonów Nano :/ wcześniejsze plotki mówiły że będzie porównywalny.


  57. Mario2k zobacz te PLSy które podałem wcześniej (autor: Sławekpl | data: 21/06/16 | godz.: 16:07)
    może któryś podpasuje jeśli to ma być FHD, 27" z FS od AMD, o ile pamiętam opóźnienia tam były 4 ms (GtG), odświeżanie 72-75 Hz

    jak wcześniej pisałem polecam cenowarka.pl mają zazwyczaj pełne dane wszystkich sprzętów, więc można zaznaczyć interesujące nas parametry i wybrać coś sensownego dostępnego na rynku, plusem jest też to że znajdziemy najtańszy sklep, koszty wysyłki też są zwykle podane, jeśli sklep nie ma oddziału albo choć punktu odbioru w naszym mieście to musimy je też dodać do ceny zakupu
    ja jeszcze sprawdzam to co wybrałem jeszcze w ceneo, czasem się trafi sklep który nie opłaca cenowarki albo nie wszystkie pozycje ma u nich jak np. Komputronik

    zawsze ostrzegałem przed TNkami ale to na co teraz wpadli by zwiększyć paletę przez oszukanie oka migotaniem subpikseli jest totalnym chamstwem
    jak chcesz szybki monitor na czymś innym niż TN to patrz na VA, choć pojawiły się IPSy z odświeżaniem nawet 165 Hz tylko ich cena odstrasza ;)


  58. @CD. (autor: loccothan | data: 21/06/16 | godz.: 16:55)
    Czyli te dla graczy to lipka?
    Profeska IPS ma być? 16:10 1920:1200 60-75Hz 6-5ms
    1.07mld Kolorów RGB 97% ?
    Spoko ->
    http://www.dell.com/ae/business/p/dell-u2410/pd
    lub
    http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_lp2475w.htm

    OK


  59. loccothan nie lipa tylko trzeba sobie zdawać sprawę (autor: Sławekpl | data: 21/06/16 | godz.: 18:05)
    z ich ograniczeń, jeśli wiesz o nich i się godzisz to ok, gorzej jak myślisz że będziesz miał lepiej a później się okazuje że pod wieloma innymi względami monitor zawodzi i zamiast płynnych przejść kolorów masz paskudne schodki
    IPS & VA wyświetlają 16,7 mln. TN 262 tysiące, nawet daltonista dostrzeże różnicę ;)


  60. @Up. (autor: loccothan | data: 21/06/16 | godz.: 18:13)
    Luz kumam.
    Dzięki za radę bratan'


  61. gdyby producenci monitorów na matrycach TN (autor: Sławekpl | data: 22/06/16 | godz.: 05:14)
    przestali kłamać i celowo wprowadzać w błąd nabywców, zapewne można by zrobić sterownik do monitora który informowałby grafę że ma podać info tylko o 262 tysiącach kolorów które zostaną wyświetlone, grafa nie liczyłaby czegoś czego monitor i tak nie pokaże, a moc układu można by poświęcić na np. płynność animacji, fizykę czy cokolwiek innego, to mógłby być nawet duży atut, teoretycznie możliwości takiego zestawu wzrosłyby sześćdziesięciokrotnie ;)

    w specyfikacji przy TNkach podawali kiedyś że część palety jest emulowana elektronicznie, teraz już się do tego nie przyznają, coraz częściej nie podają nawet że to TN i dopiero po mniejszych kątach można do tego dojść
    o co chodzi z tą emulacją? gdy grafa chce konkretny kolor a monitor tego nie jest w stanie wyświetlić to zamienia zadany na najbliższy ze swojej palety i ten wyświetla, właśnie na tym polega ściema emulacji przy TN ... sic!!!
    emulacja to po polskiemu naśladowanie, kiepsko im to wychodzi skoro jest ono przeszło 63 razy mniej dokładne :P
    nie dajcie się nabijać w butelkę ;)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.