Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Piątek 22 lipca 2016 
    

UOKiK wszczyna postępowanie wobec operatorów telefonii komórkowej


Autor: Wedelek | źródło: UOKiK | 20:57
(12)
Rozmowa telefoniczna jest jedną z najczęściej wybieranych form kontaktu z operatorem telekomunikacyjnym. Praktycznie zawsze jest ona nagrywana tak by w razie nieporozumień można było się na nią powołać. Problem tkwi jednak w dostępie do nagrań w postępowaniu reklamacyjnym, który czasami jest mocno utrudniony. Skargi na postępowanie operatorów regularnie napływają do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w końcu postanowił bliżej przyjrzeć się sprawie wszczynając postępowania wyjaśniające wobec Polkomtel, Orange i T-Mobile.

Marek Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, że „Brak możliwości weryfikacji nagrania ze strony konsumenta może w znaczny sposób naruszać jego prawa. Operator bowiem, posiadając dostęp do zapisu nagrania rozmowy sprzedażowej, na jej podstawie dokonuje jednostronnej interpretacji ustaleń, co pozostaje poza kontrolą drugiej strony umowy”.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. --- (autor: mechl!n | data: 22/07/16 | godz.: 23:18)
    Wniosek- nagrywać takie rozmowy- mało to apek na smartfony? Nie liczyć na łaskę korpo bo one pojedynczego usera mają głęboko w pompie.

  2. mechl!n tylko aby być w zgodzie z prawem (autor: Sławekpl | data: 23/07/16 | godz.: 08:48)
    tak jak operator informuje że rozmowa będzie nagrywana musisz ich również poinformować, niestety zdarzają się firmy które się na to nie godzą (mimo że same nagrywają) i operator się rozłącza gdy go poinformujesz że nagrywasz
    w play i orange jeszcze coś takiego mnie nie spotkało, ale kilka osób pisało o takim fakcie, pewnie chodzi o operatorów kablówek w których często jest wolna amerykanka i okłamywanie klienta czy celowe wprowadzanie w błąd aby naciągnąć na wyższy abonament jest na porządku dziennym,
    ciekawe czemu nimi się UOKiK nie chce zainteresować, kasa do ściągnięcia za mała czy jakieś układy?


  3. @2... (autor: 5eba | data: 23/07/16 | godz.: 10:13)
    Po raz kolejny wypowiadasz się na temat prawa, którego nie znasz.
    Każdy ma prawo nagrywać SWOJĄ rozmowę i nie musi o tym fakcie nikogo informować (jest to równoznaczne ze sporządzaniem notatek). Konsekwencje prawne można ponieść za ich upublicznianie bez zgody obu stron (naruszenie dóbr osobistych).


  4. 5eba nauczyłem się od Ciebie :P (autor: Sławekpl | data: 23/07/16 | godz.: 10:31)
    to po gwizdek jest komunikat przy połączeniach?
    tak sobie operatorzy wymyślili że będą podawać wyraź zgodę na nagranie albo się rozłącz i nie ma to żadnego usankcjonowania prawnego
    ale 5eba zna wytłumaczenie czemu, tylko kolejny raz woli się czepiać zamiast podać konkretne przepisy i ich brzmienie :E


  5. @4... (autor: 5eba | data: 23/07/16 | godz.: 12:14)
    "to po gwizdek jest komunikat przy połączeniach?"
    "...nie ma to żadnego usankcjonowania prawnego..."
    Oczywiście, że jest. Ustawa o ochronie danych osobowych, nakładająca obowiązek na przedsiębiorców.
    "...zamiast podać konkretne przepisy"
    Najpierw wprowadzasz ludzi w błąd (nie pierwszy raz) nie podając żadnych źródeł, a potem ja mam Ci podać źródło do wymyślonego przez Ciebie przepisu zakazującego nagrywanie własnych rozmów? Jesteś tak śmieszny, że mógłbyś prowadzić familiadę.

    http://maszprawo.org.pl/...owy-bez-zgody-rozmowcy/


  6. o art. 23 k.c. to tylko przypadkiem zapomniałeś (autor: Sławekpl | data: 23/07/16 | godz.: 15:36)
    to kto kolejny raz mija się z prawdą i klepie w klawisze jak potłuczony byle tylko klepać

  7. @ wychodzi na to, że komunikat jest po to, że (autor: raczek70 | data: 23/07/16 | godz.: 15:38)
    w tym przypadku operator zabezpiecza się przed powództwem cywilnym.

  8. @6... (autor: 5eba | data: 23/07/16 | godz.: 19:19)
    i jest w nim napisane że nie można nagrywać własnych rozmów? ;D
    nie ośmieszaj się, bo po każdej wypowiedzi coraz bardziej wystaje Ci cebula z reklamówki.


  9. 5eba cebula to Tobie za każdym razem wystaje (autor: Sławekpl | data: 24/07/16 | godz.: 00:12)
    kilka razy wytknąłem Tobie bzdury i szukasz za każdym razem dziury w całym w moich wypowiedziach
    nie pisz bzdur następnym razem to nikt nie będzie ich wytykać
    a kota zostaw na dachu gdzie jego miejsce i przestań biednego sierściucha ciągać za ogon :P
    a zresztą wracaj do piaskownicy tylko weź swoje łopatki i wiaderko bo na pewno z takim podejściem nikt ich nie pożyczy Tobie :E


  10. @9... (autor: 5eba | data: 24/07/16 | godz.: 08:12)
    "kilka razy wytknąłem Tobie bzdury i szukasz za każdym razem dziury w całym w moich wypowiedziach..."
    Człowieku, ja nawet nie wiem kim jesteś. Przestań wprowadzać ludzi w błąd i nikt nie będzie się Ciebie czepiał.

    a propos:
    "...nauczyłem się od Ciebie"
    Człowiek który się uczy, człowiek inteligentny, jak popełni raz błąd, to stara się drugi raz tego samego błędu nie popełniać.
    Natomiast Ty, pouczasz ludzi w aspektach prawnych i po raz kolejny nie raczyłeś nawet sprawdzić czy masz rację.


  11. ładna dzisiaj była pogoda, przynajmniej w Pyrlandii (autor: Sławekpl | data: 24/07/16 | godz.: 21:04)
    w innych rejonach też?

  12. wzieli się za dupę... i dobrze (autor: Qjanusz | data: 25/07/16 | godz.: 09:03)
    ze swoich doświadczeń z Polkomtelem, napisze tylko że własne nagranie nic nie dało. Plus nie miał możliwości odczytania nagrania zapisu rozmowy ze mną, natomiast po przesłaniu im mojej mp3ki z zapisem z rozmową, kontakt kompletnie się urwał.

    Zero odpowiedzi, odgrażania się na bezprawne nagrywanie rozmowy... Nic.

    Przeniosłem się więc do Playa, który jak widać, nie będzie szarpany przez UOKiK.

    Jakość obsługi panowie managerowie! Buractwo w biznesie, prędzej czy później nawet w Polsce wyjdzie bokiem :-)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.