Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Czwartek 28 lipca 2016 
    

Nvidia wypłaci posiadaczom GTXa 970 po 30 dolarów zadośćuczynienia


Autor: Wedelek | źródło: VideoCardZ/TopClassAction | 20:19
(23)
Portal TopClassAction donosi, że grupie zdeterminowanych użytkowników udało się zmusić Nvidię do wypłaty wszystkim nabywcom GeForce’ów GTX 970 zadośćuczynienia w kwocie 30 dolarów jako rekompensatę za wprowadzenie ich w błąd w kwestii specyfikacji technicznej tej karty. Nie wiadomo jak taka wypłata miałaby wyglądać w poszczególnych krajach , ale gdy tylko poznamy więcej szczegółów natychmiast się nimi z Wami podzielimy. Zamieszanie wokół GTXa 970 wybuchło po odkryciu, że z 4GB pamięci RAM jaka była zainstalowana użytkownik ma swobodny dostęp zaledwie do 3.5GB.

Ponieważ teoretycznie mogło by to mieć wpływ na niższą wydajność w niektórych grach, toteż klienci Nvidii nie kryli swego oburzenia. Jak by tego było mało okazało się też, że GTX 970 ma też mniej aktywnych jednostek ROP niż oficjalnie podawała Nvidia, a pamięci L2 jest 1,75MB zamiast 2MB.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. 3.5GB (autor: pwil2 | data: 28/07/16 | godz.: 20:29)
    Tzn. dostęp był do tych 0.5GB, ale bardzo powolny - można sobie wyobrazić wydajność karty z 32-bit pamięcią.

  2. u nas pewnie i tak (autor: Wedrowiec | data: 28/07/16 | godz.: 20:48)
    nic z tego

  3. --- (autor: zolty | data: 28/07/16 | godz.: 21:36)
    Teraz sie obudzili? Bajeczki dla grzecznych dzieci. Znow sie potwierdza, ze musza byc w niezlym szoku po efektach AMD w Vulkanie. Jak z reka w nocniku.

  4. Natrzepali kasy na Maxwellach i Pascalach (autor: Marcel | data: 28/07/16 | godz.: 21:36)
    to teraz mogą się podzielić. Taki GTX1060 ma wydajność podobną lub lepszą od konkurencyjnego RX480 a kosztuje właśnie 30$ więcej. A do tego jest pewnie tańszy w produkcji - mniejszy rdzeń, mniej RAM i na węższej szynie. Mają z czego oddawać...

  5. @03 (autor: agnus | data: 28/07/16 | godz.: 21:37)
    Fajny z Ciebie troll :) Wiem że są tacy ludzie w internetach, którzy bardzo lubią taką zabawę. Spoko, nawet sympatycznie przeczytać takie coś od czasu do czasu. Brawo!

  6. @04 Nie jestem specjalnie ani za nV ani AMD (autor: Marcel | data: 28/07/16 | godz.: 21:54)
    ale akurat ostatnio AMD nie potrafi wydać nic "przełomowego" (poza slajdami ;-) ) a nV na tym korzysta i kosi kapustę. Piszę wiec tylko jak ja to widzę.

  7. @06 Kurcze, nie ma edycji (autor: Marcel | data: 28/07/16 | godz.: 21:58)
    Myślałem że to do mnie ;-p
    A @p0k3m0n to mam wrażenie po prostu kolejne wcielenie @loccothan.


  8. @up (autor: ElFi | data: 28/07/16 | godz.: 23:17)
    ja to bym nawet zaryzykował stwierdzenie, że to ta sama osoba.

  9. p0k3m0n (autor: pawel1207 | data: 29/07/16 | godz.: 00:30)
    co ty masz z tymi efektami w vulkanie ? i co to ma z ta sprawa wspolnego ? przeciez sprawa ciagnie sie od dluzszego czasu i w koncu jest jej final to oglosili co maja oglosic . i uwzglednij ze vulcan to nadal opengl :D znaczy ze gnieniegdzie moze byc wolniejszy dwukrotnie od nv zalezy czy odpowiednio wykastruja kod pod amd ..


    w sumie loccothan zniknal pojawil sie pokemon :D


  10. @pawel (autor: daver | data: 29/07/16 | godz.: 01:30)
    >> [...] uwzglednij ze vulcan to nadal opengl [...]

    To zupełnie oddzielne API, powstałe na bazie Mantle.


  11. @10. (autor: Shamoth | data: 29/07/16 | godz.: 03:32)
    Wystarczy napisać że to zupełnie nowe API, bo czerpie i z opengl i z mantle i opencl(gpgpu) i ciort wie z czego jeszcze ale najważniejsze żeby się rozwinęło i rozpowszechniło bardziej niż DX12 a jako multi platform ma na to spore szanse.

  12. No cos podejscie od M$ u nich nie przeszlo (autor: VP11 | data: 29/07/16 | godz.: 07:46)
    I dobrze ze uzytkownicy zadbali o swoj interes a korporacji nie dalo sie kolejny raz naciagnac uzytkownika.

  13. fajnie że nVidia wypłaci, aczkolwiek jak dla mnie to akcja mocno naciągana (autor: Qjanusz | data: 29/07/16 | godz.: 08:34)
    specyfikacja mówiła o 4 GB i klient dostał 4 GB. Okrojonego dostępu felernego 0,5 GB nikt na żadnej gierce tak na prawdę nie odczuł. Ludzie zaczęli bić pianę i wyszarpali pół ochłapa.

    btw... też o tym pomyślałem że pokemon to ten sam troll co locco :-)
    Nie ma to jak przekonanie o swojej misji :D


  14. @Shamoth (autor: daver | data: 29/07/16 | godz.: 09:44)
    W pierwotnej specyfikacji Vulkan był "wyczyszczonym" Mantle. Na rozpowszechnienie ma takie same szanse jak OpenGL, czyli marne, czego sam Khronos nie ukrywa https://www.khronos.org/vulkan/faq#gaming

  15. up! (autor: Subvoice | data: 29/07/16 | godz.: 10:03)
    coś chyba średnio na temat z tymi Waszymi komentarzami.

  16. Qjanusz (autor: Subvoice | data: 29/07/16 | godz.: 10:05)
    Gdyby sprawa była naciągana, to nVidia by nie płaciła. Widać woleli ugodę niż sprawę w sądzie. Myślę, że nie bez powodu.

  17. @16 (autor: daver | data: 29/07/16 | godz.: 10:14)
    >> Widać woleli ugodę niż sprawę w sądzie.

    Nvidia GTX 970 Graphics Chip Litigation, Case No. 4:15-cv-00760, in the U.S. District Court for the Northern District of California.


  18. @Subvoice (autor: Qjanusz | data: 29/07/16 | godz.: 10:44)
    nie tyle racja i rozsądek są ważne, co niepotrzebny śmietnik wokół własnego logo. Nawet gdyby wygrali w sądzie, sporo niekumatych osób dowie się że "coś" było nie tak z GeForcami. Po co im to...

    nVidia rzuci ochłapa, który w żaden sposób nie wpłynie ani na inwestorów, ani wynik finansowy firmy. Poza tym 20% ludzi pomyśli sobie, jaka ta nVidia fajna, bo potrafi przeprosić.
    Tyle w temacie.


  19. zupelnie nowe api :DDDD (autor: pawel1207 | data: 29/07/16 | godz.: 20:21)
    :D Dobre :D

  20. Kurcze, Paweł, nie bądź zgred! (autor: daver | data: 30/07/16 | godz.: 15:50)
    Powiedz jakie dobre, zupełnie nowe API.

  21. @14 Zaproponuj alternatywe (autor: pandy | data: 30/07/16 | godz.: 20:33)
    Oczywiscie DX12 odpada bo jest zamknietym API dostepnym wylacznie dla platformy MS.
    Na swiecie oprocz MS jest jeszcze co najmniej dwoch producentow systemow do gier - Nintendo i Sony - jak mysle dla tych producentow DX12 nie jest zadnym wyborem (oplaty dla MS z ktorym konkuruja na rynku byc moze inne powody). W tym kontekscie OpenGL jak Vulcan jak mi sie wydaje maja calkiem niezla przyszlosc - z czasem coraz wiecej grania bedzie dostepne na np Linuxie - po prostu monopol MS na Windows jako platforme do gier zaczyna sie konczyc.
    A studia developerskie beda musialy to uwzglednic w swoich planach wydawniczych.


  22. @pandy (autor: daver | data: 30/07/16 | godz.: 22:00)
    A do czego i po co alternatywa? MS ma swoje API, które jest zamknięte i dostępne wyłącznie na platformy MS nie bez kozery, to ~95% graczy PC i (zgaduję) ~50 graczy dużych konsol. Sony ma własne API. Vulkan znajdzie sobie miejsce na Androidzie, zastępując GL ES, i to byłoby na tyle.
    Grania na GNU/Linuksie, w wersji równouprawnionej (czytaj z taką samą wydajnością, z tymi samymi datami premier) prawdopodobnie nie dożyję. To wersja optymistyczna. W wersji pesymistycznej nikt nie dożyje.

    Prawdopodobnie tylko ekspansja Androida na desktopy mogłaby coś namieszać. Co zajęłoby dekady przy jednoczesnym całkowitym fakapie MS.


  23. piekny gest (autor: Sony Vaio Wracajo | data: 4/08/16 | godz.: 09:18)
    karta jest piekielnie szybka a do tego jeszcze daja ludziom za darmo kase. Czy do radka rx480 tez beda dawac?

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.