Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Środa 3 sierpnia 2016 
    

Xbox One S z usprawnionym APU firmy AMD


Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up/inne | 19:27
(13)
Niebawem ruszy sprzedaż nowej, mniejszej wersji Xoksa One z literką S w nazwie (od słowa Slim). Przy tej okazji specyfikacja techniczna konsoli Microsoftu uległa niewielkiej zmianie. Po pierwsze wszystkie elementy zapakowano w obudowę mniejszą aż o 40%, zmieniając przy tym jej dizajn. Microsoft zdecydował się też dodać wsparcie dla HDR i odtwarzania wideo w rozdzielczości 4K Ultra HD. W Xbox One S zrezygnowano z dedykowanego portu dla Kinecta (będzie trzeba łączyć przez przejściówkę), przeniesiono jeden z portów USB na przód urządzenia i dodano przycisk do parowania kontrolerów.

Największe zmiany poczyniono „pod maską”. Wymieniono produkowany przez AMD SoC na nieco usprawnioną wersję z nowym kontrolerem wyjść I/O wspierającym HDMI 2.0 oraz HDCP 2.2 i poprawionym modułem odpowiadającym za kodowanie i dekodowanie materiału wideo. Teraz element ten wspiera kodek HEVEC i zapewnia sprzętowe wsparcie dla odtwarzania wideo z płyt Blu-ray o rozdzielczości UHD. Zwiększono też przepustowość systemu pamięci eSRAM z 204 GB/s do 219 GB/s i podniesiono zegar z jakim pracuje GPU z 853 do 914 MHz. Odświeżony APU nadal składa się z ośmiu rdzeni x86 Jaguar i IGP Radeon z 12 blokami CU, przy czym teraz układ ten jest produkowany z wykorzystaniem litografii 16nm zamiast 28nm.


Ostatnia ze zmian dotyczy pada, który został poddany niewielkiemu liftingowi i może się teraz bezprzewodowo łączyć z komputerami z systemem Windows.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ciekawe czy cos da (autor: Sony Vaio Wracajo | data: 3/08/16 | godz.: 19:59)
    przeniesienie do 16nm, bo w przypadku rx480 nic nie dalo, ledwo walczy z dwuletnia karta gtx 970.

  2. --- (autor: mechl!n | data: 3/08/16 | godz.: 20:21)
    Być może mniejsze zapotrzebowanie na prąd i chłodniej... choć podnieśli nieco takty więc "jedno może wejść w drugie".

  3. hmm (autor: bartek_mi | data: 3/08/16 | godz.: 23:23)
    zyskano 2-3 klatki

  4. bodaj 30W mniej przy oglądaniu filmu (autor: Sławekpl | data: 4/08/16 | godz.: 06:46)
    od poprzednika, lecz niestety kilka dB więcej, 49 dB podczas seansu to zbyt dużo, choć nie podano czy pomiar był z tłem czy w komorze bezechowej
    jeden z portali zrobił pomiary prądożerności i hałasu, kilka dni temu widziałem tabelkę
    to najtańszy na rynku odtwarzacz BR wspierający UHD oraz HDR, dla wielu gry to będzie bonus a nie cel zakupu :)
    chyba M$ wzięło to pod uwagę kalkulując cenę i możliwości sprzętu, tylko chłodzenie mogli zastosować lepsze aby przy niskim obciążeniu hałas był mniejszy
    lubię miniaturyzację ale nie gdy jest kosztem czegoś, tutaj ciszy


  5. mnie osobiście interesuje powód, (autor: Qjanusz | data: 4/08/16 | godz.: 09:54)
    dla którego APU nie będzie produkowany w Globalu 14nm procesem, tylko w TSMC 16 FinFETem. :-)

    Czyżby dłuto Globala było aż tak tępe? :-)

    @Sławekpl - głośniejszy XO S i tak jest cichszy niż PS4, którego szum absolutnie mi nie przeszkadza.


  6. Qjanusz możliwe że mieli umowę na produkcję wafli (autor: Sławekpl | data: 4/08/16 | godz.: 16:03)
    i gdy M$ zapłacił za nowe ramki to dalej tłuką te układy w tym samym miejscu
    same układy były projektowane od początku aby można było łatwo je przenosić na różne procesy produkcyjne i do różnych zakładów, GF nie był w stanie wcześniej zagwarantować odpowiedniej ilości dlatego produkcja została zlecona TSMC
    czy 16 nm od TSMC coś daje, trudno stwierdzić, jakby podnieśli zegary ponad 1400 MHz to byłaby ta korzyść widoczna, przy obecnych to chyba bez różnicy, pobór prądu jak sądzę będzie na granicy błędu o ile są jakieś różnice przy tak niskich zegarach

    szum dużo zależy od ucha słyszącego, niektórzy uważają że wentyle Noctua są bezgłośne, a dla mnie są to paskudne terkoczące wyjce które wibrują mi w uszach je drażniąc
    osobiście wolę Noiseblockera, dla mnie mniej irytujący jest gwizd niż terkot


  7. Polecam artykuł Digital Foundry (autor: Iras89 | data: 4/08/16 | godz.: 19:42)
    Fajnie pokazali jaki przyrost daję podkręcenie tego i owego :) od 5 do 10% więcej klatek przy grach odblokowanym limitem klatek (np. Project cars) oraz stabilniejszy fps przy grach z zablokowanej liczbie fps, gdzie wcześniej GPU XBONE nie wyrabiało i spadało poniżej limitu klatek - ograniczanych przez wydajność GPU. Ok. 30W mniej w grach tj. 37% mniejszy pobór prądu, więc zmiana jest znacząca. Podsumowując konsola stała się bardziej atrakcyjna, szczególnie względem swojego jednego z nowych konkurentów- Nvidia Android TV

  8. @7. (autor: pwil2 | data: 5/08/16 | godz.: 03:17)
    Tylko jeden minus jest taki, że przy tym całym postępie jest choć minimalnie, ale głośniejsza...

  9. pwil2 (autor: Markizy | data: 5/08/16 | godz.: 08:07)
    jak przycięli cene na radiatorze to jak mogło być inaczej.

  10. @8, @9 (autor: Qjanusz | data: 5/08/16 | godz.: 08:48)
    no ale teraz wiatrak dmucha również na zasilacz, który jest częścią konsoli :-)

  11. Qjanusz wewnętrzny PSU to kolejny plus dla tej wersji (autor: Sławekpl | data: 6/08/16 | godz.: 00:33)
    zwłaszcza jeśli ktoś chce jej używać jako playera, często trudno ukryć dużą kostkę zasilacza gdy sprzęt stoi koło telewizora,
    jak patrzyłem na budę do HTPC to na taką w której już jest lub zmieści się zasilacz
    jestem ciekaw czy dałoby się wgrać normalny OS, i nie mam na myśli W10 :P
    komp HTPC z napędem BR i możliwością podłączenia jeszcze jednego HDD w tej cenie to byłaby taniocha :)


  12. Drogi Wedelku (autor: pandy | data: 6/08/16 | godz.: 18:26)
    Nie ma czegos takiego jak HEVEC (jakkolwiek niektorzy tak to wymawiaja) - kodek nazywa sie HEVC lub H.265 .

  13. @11 (autor: kombajn4 | data: 7/08/16 | godz.: 10:31)
    Teoretycznie tak, tylko niby gdzie znajdziesz sterowniki pod absolutnie unikatowy układ? W świecie PC nie istnieje układ APU wyposażony w eSRAM i tak wydajną kartę graficzną. Trzeba by sterowniki pisać i jakoś nie wydaje mi się żeby ktoś wypuścił kod źródłowy nawet kawałka oprogramowania do konsoli.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.