Pierwsze gry z programu Play Anywhere trafiają do przedsprzedaży
Autor: Wedelek | źródło: Engadget | 07:16
(6)
Microsoft od jakiegoś czasu promuje ideę tworzenia aplikacji uniwersalnych, działających zarówno na urządzeniach przenośnych jak i komputerach PC. Dokładnie tę samą filozofię gigant z Redmond chce przekazać twórcom gier, namawiając ich do tworzenia produktów w ramach programu Xbox Play Anywhere. Rozwiązanie to, wprowadzone do Windows 10 w ramach Anniversary Update, pozwala na grę w zakupione tytuły zarówno na konsolach Xbox jak i komputerach PC. Co ważne część deweloperów podeszło do pomysłu Microsoftu z entuzjazmem i niebawem na sklepowe półki trafią pierwsze gry które odpalimy zarówno na konsoli jaki PC.
Pierwszym takim tytułem będzie zapowiedziany na 13 września ReCore, a wkrótce potem, odpowiednio 27 września i 11 października na sklepowe półki zawitają Forza Horizon 3 i Gears of War 4. Wszystkie wymienione gry można już zamawiać w systemie przedsprzedaży. W przyszłości do programu Microsoftu dołączą też następujące gry: Sea of Thieves, Halo Wars 2 i Scalebound.
K O M E N T A R Z E
Jeśli jakość portów na PC... (autor: Kenjiro | data: 5/09/16 | godz.: 08:28) Będzie równie słaba jak do tej pory, to lepiej niech nie wydają, niż mają się ośmieszać...
w teorii ma to sens... (autor: Qjanusz | data: 5/09/16 | godz.: 14:15) niskopoziomowe API DX12 dla PC i odpowiednik dla Xklocka będzie praktycznie tym samym API. A to najtrudniejsza z punktu widzenia developera kwestia.
Dalej to tekstury i efekty z możliwością wyboru na PC i ustawione na Xbox tak, żeby było ładnie i grywalnie.
Natywnie na obu platformach, bez portowania które wychodzi tak, jak każdy przeciwnik konsoli na to zakodowane.
Minusem jest trzymanie rynku gier za jaja przez M$a. A to źle.
wojna konsol aka pc (autor: zensolaris | data: 5/09/16 | godz.: 14:19) Juz zaczynja sie wojny konsolowe z pcetami. PlayStation Meeting służ ujawniać nowe konsole i ścieżkę na światło dzienne. kilka dni temu wyciekły dane i informacje o PS4K Neo. PS4 Neo External Add-on ($200) Tańsze dla konsumenta i Sony, a także dając graczom możliwość wyboru z uaktualnieniem do 4k zamiast kupić jakiś czas nową konsolę.
Modernizacja GPU konsoli pozwoli to na całe życie z zewnętrznego jako dodatku. jeśli PS4 pierwotnie miał Thunderbolt to może dodać jako zewnętrzny GPU i nie potrzebują Neo z 4k do gier.
@2. (autor: Kenjiro | data: 5/09/16 | godz.: 19:36) W teorii, ale praktyka pokazuje, że oba DX12 dla konsol i dla PC są różnymi bytami z różnymi możliwościami. MS rękami i nogami zapiera się by dać na PC takie same możliwości niskopoziomowe jak na konsolach, być może ze względów technicznych, ale możliwe, że politycznych.
@3.
A po polsku? Bo o ile domyślam się co chciałeś napisać, to tekst wygląda na tłumaczony z obcego przy użyciu Google Translate...
Genialne posuniecie M$ (autor: maciusk | data: 5/09/16 | godz.: 21:51) dzięki temu pomysłowi gry na PC będą kosztowały tyle co na konsole
@5 po wprowadzeniu aktualnej generacji konsol (autor: raczek70 | data: 5/09/16 | godz.: 22:36) już prawie tyle kosztują :(...
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.