Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 8 września 2016 
    

Sony prezentuje PlayStation 4 Slim i Pro


Autor: Wedelek | źródło: Hexus | 19:30
(12)
Podczas imprezy PlayStation Meeting Event firma Sony zdradziła nam masę szczegółów dotyczących przyszłości konsoli PlayStation. Dowiedzieliśmy się między innymi, że obecnie sprzedawana PS4 zostanie odchudzona i pojawi się w formie Slim. Jej specyfikacja techniczna będzie identyczna jak obecnie sprzedawanej konsoli, z tym, że procesor zostanie produkowany w niższym procesie litograficznym. To zaś pozwoliło na zmniejszenie zewnętrznych wymiarów PlayStation i zapotrzebowania na energię elektryczną. Producent zdecydował się też na kilka raczej kosmetycznych poprawek.

W wersji Slim dodano wsparcie dla HDR oraz wymieniono moduł WiFi na nowocześniejszy, ze wsparciem dla pasma 5GHz. Nieco usprawniono też kontroler DualShock 4, który może pracować w dwóch trybach: bezprzewodowym i przewodowym. PS4 Slim wyceniono na $299.99.

Druga z zaprezentowanych konsol to PlayStation 4 Pro. Zdaniem Sony na tym sprzęcie będziemy w stanie grać w gry w rozdzielczości 4K i korzystając z gogli VR. Większość specyfikacji technicznej odmiany Pro będzie identyczna jak w wersji Slim. Dostaniemy więc osiem rdzeni x86 Jaguar oraz 8GB współdzielonej pamięci typu GDDR5 (dostęp mają do niej zarówno CPU, jak i GPU). Zupełnie nowy będzie natomiast GPU bazujący na architekturze Polaris i oferujący wydajność 4,2 TFLOPSów. Dla porównania GPU w PS4 i PS4 Slim ma wydajność zaledwie 1,84 TFLOPSów. Model Pro na sklepowe półki 10 listopada w cenie 399 dolarów.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. a dokadnie to (autor: Zbyszek.J | data: 8/09/16 | godz.: 20:05)
    Stare PS4: rdzenie Jaguar taktowane zegarem 1,6 GHz, 1152 procesory strumieniowe @ 800 MHz, i 8GB GDDR5 z szyną 256-bitów i taktowaniem efektywnym 5,5 GHz.

    PS4 Pro: rdzenie Jaguar taktowane zegarem 2,1 GHz, 2304 procesory strumieniowe @ 911 MHz, i 8GB GDDR5 z szyną 256-bitów i taktowaniem efektywnym 6,812 GHz + plus dodany algorytm kompresji koloru.


  2. @ps4pro (autor: Deathraw | data: 9/09/16 | godz.: 01:09)
    Wygląda na to że będę gonił swoje ps4, bo pro zapowiada się bardzo ciekawie. Z jednej strony jestem rozgoryczony takim posunięciem, bo czym jest obecnie zakup konsoli skoro nie ma bezpieczeństwa, że za 2-3 lata sprzęt będzie do dupy i zostanie wymieniony na nowy? Z jednej strony źle się czuję z tym, że kupując ps4pro przyczynię się do utwierdzenia sony w słuszności ich beznadziejnej decyzji, z drugiej już teraz dropy powodowały u mnie spory dyskomfort grania, więc lepsza wersja konsoli by się przydała, tym bardziej że last guardian tuż tuż i podejrzewam że otrzyma patcha.

    Między młotem a kowadłem-projekt upadnie i będzie lipa, z drugiej strony dobrze by było sprzedać ps4, żeby po roku posiadania być jak najmniej w plecy.


  3. no fajnie to chodzi (autor: kombajn4 | data: 9/09/16 | godz.: 08:24)
    https://www.youtube.com/watch?v=t1hBNALUk4w
    nowy Mass Effect na PS4 Pro


  4. PS4Pro to raczej pozycja dla posiadaczy TV 4k (autor: Qjanusz | data: 9/09/16 | godz.: 09:14)
    ja takowego nie posiadam, więc bez pozostanę przy klasycznej PS4

    Pytanie jaki TDP ma 14nm APU z 8 Jaguarami i Polarisem. Konsolka Pro z tym APU może pociągnąć 310W z gniazdka. Slim ze starszym APU produkowanym w 14nm procesie pociągnie max 165W.
    Różnica, czyli 145W to jest narzut na Polarisa i wyższe zegary CPU, GPU i mem.

    Oczywiście w wersji Pro, 4k będzie upscalowane z FHD.


  5. @Qjanusz (autor: Deathraw | data: 9/09/16 | godz.: 09:43)
    Może pociągnąć max, ale to są wartości nie do osiągnięcia podczas grania, tylko szczytowe wartości. CUH-1200 ma zasilacz, który max uciągnie 230W, a pobór prądu nie przekracza 160W w najbardziej wymagających tytułach, stawiam więc, że gdzieś około 100W wyjdzie realne zużycie energii w ps4 slim. To nie jest pozycja tylko dla posiadaczy tv4k jak mówisz, bo korzyści w postaci lepszej jakości grafiki w fullhd czy większej płynności będą zauważalne dla wszystkich.
    Polaris w PC ma TDP ~150W przy 1266MHz, skoro tutaj zjechali z zegarem o 350MHz to będzie odpowiednio niższe, stawiam, że gdzieś w okolicy 100-120W dla GPU, a jako, że APU ma tylko podniesiony zegar i zeszli z procesem znacznie niżej, to obstawiam że konsola nie przekroczy podczas grania 200-220W z gniazdka.


  6. @Deathraw (autor: Qjanusz | data: 9/09/16 | godz.: 13:04)
    ta lepsza jakość w full HD na wersji Pro będzie osiągalna wtedy, kiedy będziesz obserwował tę samą grę na full HD PS4 i obok full HD PS4 Pro. Na zasadzie porównania. Zobaczysz może jakieś detale.
    Ale nigdy klasyczny posiadacz konsoli nie zobaczy ją podczas młócenia w gierki.

    Kwestię VR pomijam, bo to na razie ciekawostka i kilka dem technologicznych.

    Ciekawe jak kwestia poboru prądu będzie wyglądała w Xklocku Scorpio, skoro będzie to ciągle APU AMD (Zen+Polaris?) 14nm i wydajność 6 TFLOPsów.


  7. @6. (autor: pwil2 | data: 9/09/16 | godz.: 15:31)
    Na PS4 Pro będzie stałe 60fps w FHD, gdy na PS4 zwykłym może spadać poniżej i to zwykły użytkownik zauważy. Zauważy też, gdy zasięg widoczności będzie miał 100m w wyścigach na PS4 w przyszłości.

  8. @Qjanusz (autor: Deathraw | data: 9/09/16 | godz.: 16:54)
    Tak jak napsiał pwil2 bardziej zauważalna będzie płynność. Dropy na ps4 są momentami dla mnie nie do przyjęcia. Bloodborne razi słabym, lub brakiem AA, a przy tym potrafi strasznie chrupnąć. Uncharted 4 też potrafiło ostro zjechać, a finałowa walka to właściwie ciągle balansowała między akceptowalną i nieakceptowalną płynnością.

  9. Wbrew pozorom PS4 pro może być zasłoną dymną (autor: Iras89 | data: 10/09/16 | godz.: 00:47)
    dla przyszłego PS5 tzn. zrobiło ogromną przepaść wydajnościową między Xbone a PS4 pro, wywarło presję na Microsofcie, by ten wydał swoją konsolę.

    Ten chcę zrobić to z pompą- z najlepszym CPU i najlepszą grafiką, jaką mogą wcisnąć do APU. Microsoft w połowie 2017 pieje z zachwytu jak to przejął pałeczkę wydajności, podkreślając przy każdej możliwej okazji wyższość swojego produktu.

    Sony przeczekuję do zimy 2018 i wydaje PS5 z architekturą Navi z pamięcią nowej generacji, przystosowaną do 4k z najnowszymi efektami graficznymi i udoskonalonej wirtualnej rzeczywistości, która to będzie jej główną kartą przetargową z Xb Scorpio

    http://www.fudzilla.com/...md-gpuroadmapNavi-1.jpg
    http://www.fudzilla.com/...529fa6f321d10cd90_L.jpg

    Po screenach z Tomb Raidera widać, że 4k w PS4 pro jest tylko dodatkiem dla chcących zobaczyć wyższą rozdzielczość, nie zważając, czy przy tym dodadzą więcej efektów.
    https://abload.de/img/trps4procomparison35q5a.png

    Oczywiście to tylko moje daleko idące teorię, nie mogące mieć nic wspólnego z rzeczywistością :D


  10. Iras89 (autor: kombajn4 | data: 11/09/16 | godz.: 16:10)
    "4k w PS4 pro jest tylko dodatkiem dla chcących zobaczyć wyższą rozdzielczość, nie zważając, czy przy tym dodadzą więcej efektów" A co ma piernik do wiatraka? Grałeś kiedyś na kompie ? Możesz sobie ustawić maksymalne detale i minimalną rozdzielczość i na odwrót. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. To czy będą nowe ciekawsze efekty w grach pod PS4 Pro zależeć będzie tylko od programistów. Żadna gra uruchamiana na wydajniejszym sprzęcie w wyższej rozdzielczości nie oferuje z marszu dodatkowych efektów.

  11. @pwil2 (autor: Qjanusz | data: 12/09/16 | godz.: 09:52)
    nie wierzę w ludzi masowo przesiadających się z PS4 na PS4 Pro, tylko po to żeby zobaczyć 60 fps zamiast 30 w HD

    Nawet Sony w to nie wierzy, reklamując tę konsolkę dla właścicieli TV 4K.


  12. hmm (autor: GULIwer | data: 12/09/16 | godz.: 22:48)
    czy to kwestia, że screenshot został wykonany nie w tym samym momencie, ale ten z PS4Pro wygląda lepiej niż z PC maxed

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.