Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2020
Piątek 9 września 2016 
    

AMD zyskuje na DirectX12, Nvidia traci


Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 19:01
(29)
Pojawienie się patcha wprowadzającego do gry Deus Ex: Rozłam ludzkości wsparcia dla DirectX 12 skłoniło redaktorów z Guru3D do sprawdzenia jak karty graficzne Nvidii i AMD radzą sobie z obsługą nowego API firmy Microsoft. Okazało się, że starsze Radeony nie tylko nie tracą na wydajności, ale wręcz dostają przysłowiowych skrzydeł. Nowszy model RX 480 w trybie DIrectX 12 też generuje więcej FPSów, przy czym w tym wypadku różnica względem DX11 nie jest duża. Zupełnie na odwrót sytuacja ma się z kartami Nvidii.

Te nie dość, że nie zyskują, to w niektórych przypadkach wręcz tracą na wydajności i to zauważalnie. Zobaczcie zresztą sami:


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ... (autor: ElFi | data: 9/09/16 | godz.: 19:41)
    Zgaduję., że w nowych sterownikach Nvidii sytuacja wróci do normy:)

  2. clickbait (autor: daver | data: 9/09/16 | godz.: 19:42)
    Poza tym, "There is a known bug that causes some very high end cards to regress relative to DirectX 11. This bug is being addressed by the development team."

  3. News do poprawki !!! (autor: Iras89 | data: 9/09/16 | godz.: 23:31)
    Okazało się, że Guru 3d zrobiło fuszerkę i sprawdziło test wyłącznie we wbudowanym benchmarku !! Redaktorzy computerbase.de zadali sobie więcej trudu i porównali wyniki wbudowanego benchmarka ze swoim scenariuszem testowym podczas gry. Okazało się, że procki z uruchomionym dx12 duszą się niemiłosiernie i karty graficzne mają tentencję do dużych mikroprzycięć !!

    Testowali na najnowszych sterownikach AMD

    The bad news is not enough, DirectX 12 runs after the first patch not only slow but also uneven. The included examples with FRAPS on the AMD FX-8370 with Full HD measurements confirm this. The problem falls on all four CPUs without measurements in the game itself on, the more the CPU, the lower the impact. Under DirectX 11 the frametimes are much more evenly.

    Computer Base is with the demonstrated difficulties not alone, but there are also the net otherwise messages. Their base could be testing with the in-game benchmark. This may, for whatever reason, but take advantage of DirectX 12th

    So is the built-in benchmark, both on a GeForce GTX 1060 and on a Radeon RX 480 in combination with the AMD FX-8370 in Full HD a performance increase of three percent by DirectX 12. That's not much, but is the first time in the right direction

    Dla zainteresowanych:

    https://translate.google.pl/...d-dx12-benchmark%2F


  4. hmm (autor: Mario2k | data: 9/09/16 | godz.: 23:39)
    Prawda jest taka ze obydwie firmy jeszcze DirectX 12 traktuja po macoszemu.
    Przyjdzie nam poczekac minimum do wiosny zeby temat ogarneli jak nalezy.


  5. Mario2k (autor: kombajn4 | data: 10/09/16 | godz.: 11:18)
    Optymista. Ja obstawiam że dopiero kolejna generacja kart ogarnie DX12 jak należy.

  6. @5. (autor: pwil2 | data: 10/09/16 | godz.: 11:25)
    Trzeba przyznać szczerze - następna generacja kart nVidii lub kilka poprzednich generacji kart AMD...

  7. ElFi jak sądzisz uda się nV poprawić wydajność (autor: Sławekpl | data: 10/09/16 | godz.: 11:28)
    bez wycinania elementów z krajobrazu czy też wzorem przeszłości pójdą sprawdzonymi rozwiązaniami wycinając "zbędne" linie, maszty, drzewa aby tylko zrównać wydajność bez względu na koszt, wizerunkowy również

  8. Sławekpl (autor: pawel1207 | data: 10/09/16 | godz.: 13:11)
    to jest wlasnie optymalizacja :D skoro czegos nie widzisz po co to cos liczyc ? fakt ze czasem skutki sa oplakane niemniej nv cos robi w tym kierunku kiedy amd obiecuje porawe i dostajemy nowy intefejs :D ... a stery te same co byly ..

  9. @Sławekpl (autor: ElFi | data: 10/09/16 | godz.: 18:54)
    Są też inne możliwości, np: przerzucić część obliczeń na CPU.

  10. Nie to zebym wywolywal trola z lasu (autor: Kosiarz | data: 11/09/16 | godz.: 19:17)
    Ale tym razem Sony Wajo 'nie' wracajo? :P

  11. Może (autor: Monku | data: 11/09/16 | godz.: 21:54)
    To jest szansda dla Vulcana?
    W tym sensie, że producenci wreszcie uniezależnili by się od "kaprysów" monpolisty microsoftu?
    I co ważniejsze, klienci?
    A może nawet linuks zyskał by gry AAA portowane niskim kosztem i bez straty wydajności?...


  12. @11. (autor: pwil2 | data: 11/09/16 | godz.: 22:15)
    Olać Linuksa do gier. Serwer www, router, NAS - ok. Ale olać dziesiątki lat kompatybilności wstecznej Windowsa, by tworzyć nową platformę dla gier, z powodu kilku stówek wydawanych raz na 10 lat?

  13. pwil2 (autor: pawel1207 | data: 11/09/16 | godz.: 23:44)
    jakich stowek tu nie chodzi o koszt konsumenta tylko calego buissnesu.. a to juz kilak stowek ie jest zreszta linux zapewnia w pewnym stopniu kompatybilnosc z win tak naprawde pozwala producentom na znacznie wicej niz win poza tym nie urzywam linuxa bo jest lepszy od windowsa ale dlatego ze daje szeroko pojeta wolnosc cos czego nie doswiadczysz ani na macu ani na windzie ani na androidzie mimo wszystko google obostrzenia itd.. linux w sporym stopniu ta wolnosc na producentach wymusza :D fakt ze winda jest latwiejsza w obsludze ale koniec koncow to tylko kwestia nauki ..

  14. @pawel1207 (autor: Qjanusz | data: 12/09/16 | godz.: 09:50)
    ludzie z natury są leniwi i PC jest dla nich narzędziem. Im łatwiejszym w obsłudze, tym lepiej.

    Vulkan dla DX12 będzie tym samym co OpenGL dla wcześniejszych DXów. Będzie niszą. Może powstanie kilka większych tytułów z wykorzystaniem Volcana dla Win. To wszystko na co będzie to API stać.
    Żaden rozsądny producent gier nie ulepi na Linixa, którego userzy z natury nie płacą. Najlepszy dowód to eksperyment Valve ze Steamem. Lunux i kilka tys. gier tzw Indie... OSx cieszy się większą popularnością niż pingwin.


  15. @13. (autor: pwil2 | data: 12/09/16 | godz.: 10:40)
    Masz na myśli TCO, czy sam koszt oprogramowania? Koszt całego biznesu będzie większy, jeśli oprogramowanie będzie musiało być testowane na dziesiątkach dystrybucji, każda w kilku wersjach, na dziesiątkach konfiguracji sprzętowych.
    Linuks jest świetny, jeśli chcesz wyprodukować 100000 identycznych routerów, NASów, czy zrobić 10000 identycznych VM dla hostowania WWW klientów.

    Kiedyś wyliczono, że na każdego 1$, który zarabia MS, branża IT zarabia kilkanaście.


  16. Przecież gry na linuksa w Steamie (autor: Monku | data: 12/09/16 | godz.: 12:39)
    dobrze się psrzedają jak na ilość graczy linuksowych.
    Poza tym napisałem wprost, że użycie Vulcana umożliwi proste i tanie portowanie gier na linuksa. Jeszcze prostrze niż przy OpenGL.
    A Vulcan to też jest alternatywa dla tych ludzie, którzy nie chcą wydawać pieniędzy na W10. Oraz nie chcą instalować tego szpiega na swoim prywatnym sprzęcie.
    Linuks jest świetnym systemem, problemem jest mentalność niewolnika wśród ludzi i po prostu lenistwo przy zderzeniu z INNYM systemem, którego po prostu żeby używać trzeba się nauczyć. Tak samo jak windowsa, jednak monopolistyczna pozycja komercyjnego systemu powoduje, że już w szkołach ludzie uczy się że komputer = windows.

    I najważniejsze.
    Czym innym jest darmowy system, jakim jest linuks, czym innym open source, a czym innym płatne przogramy czy gry na ten system. Używam Ubuntu od lat, ale za kilka gierek zapłaciłem. W czym problem?

    W erze blaszaków większość zaprzysięgłych fanów windowsa jechała na kradzionym systemie od ms. Gdyby nie monopol i laptopy, nadal by tak było.


  17. @Qjanusz (autor: daver | data: 12/09/16 | godz.: 15:04)
    "Żaden rozsądny producent gier nie ulepi na Linixa, którego userzy z natury nie płacą. Najlepszy dowód to eksperyment Valve ze Steamem."

    Większej bzdury nie przeczytałem na TPC przynajmniej od... tygodnia.
    Przeciętny Linuksiarz najczęściej płaci za gry więcej niż przeciętny Windziarz (patrz statystyki Humble Bundle). Prawdopodobnie [1] ma także znacznie większą świadomość i poszanowanie dla licencji, przez co rzadziej piraci.

    Problemem platformy jest jej niewielka baza użytkowników, czyli marginalny całkowity przychód (znów, patrz statystyki HB).

    Fiasko Vale polegało na fatalnej implementacji. Steam Machine/OS nie oferowały graczowi absolutnie nic ponad to, co miał już na PC z Windowsem. Wręcz przeciwnie. Gwarantowały znacznie mniejszy wybór gier, działających z niższą wydajnością. To się nie mogło udać.


    [1] prawdopodobnie, bo nie dysponuję statystykami i bazuję jedynie na własnych obserwacjach.


  18. @daver (autor: Qjanusz | data: 12/09/16 | godz.: 15:41)
    Humble Bundle??? To synonim słów Indie, classic, retro. Przykład idealny w kontekście grania na Linuxie. To poziom wyprzedaży klasyków w Biedronce po 4,99 pln Nikt poważny nawet nie spojrzy na taki model płatności.

    Pisząc o Valve, miałem na myśli nie tyle Steam Machine, co raczej gierki pod Linuxa udostepnione z klienta Steam. Statystyki popularności OSów są ogólnie dostępne. Linux 1%, OS X 3%, Windows reszta.
    Tu kończą się mrzonki i marzenia, a zaczyna twarda rzeczywistość.

    Inny przykład. Największy piewca OpenGL pod Windowsa, czyli sam Carmack, stwierdził na QuakeCon 2012 że "Linux nie jest platformą do grania". Właśnie przez to, że nie ma z tego kasy. Człowiek, który przeciągnął m.in. Quake Live'a pod Linuxem.
    Jemu napisz że bzdury opowiada...


  19. Qjanusz (autor: daver | data: 12/09/16 | godz.: 16:43)
    Nie wiem co tam palisz, ale logicznemu myśleniu to nie sprzyja.

    Humble Bundle z jego modelem "pay what you want" jest doskonałym dowodem na to, że Linuksiarz != cheapass, i nie tu leży problem, jak napisałeś.

    Rozumiem, że drugi i trzeci akapit, jest potwierdzeniem tego, że zrozumiałeś, choć tylko częściowo, to co napisałem w poście #17?


  20. Qjanusz Linux też stwarza rynek. (autor: xernos | data: 12/09/16 | godz.: 18:11)
    Na tyle poważny że M$ potruje swoje rozwiązania na niego, począwszy od Net a skończywszy na MSSQL. Z grami i sterownikami jest coraz lepiej, Linux nie musi być trudny, dodatkowo napisanie portu na tę platformę może się szybciej zwrócić, gdy sam kupuje coś na GOG'u istotne dla mnie jest czy posiada to wersję pod pingwina i nie jestem wyjątkiem.

    pozdrawiam


  21. @xernos (autor: daver | data: 12/09/16 | godz.: 18:27)
    MS, jego zmiana modelu biznesowego i adopcja narzędzi GNU i GNU/Linuksa w biznesie to zupełnie inny target. My rozmawiamy o GNU/Linuksie na desktopie, dla przeciętnego Kowalskiego. Tu, niezmiennie, od ~25 lat jest marginesem rynku.

  22. @Daver (autor: pwil2 | data: 13/09/16 | godz.: 00:05)
    Trudno mi sobie wyobrazić człowieka żałującego równowartość dwóch gier na system, który starczy na 10 lat, by kupował te gry. Do tego wsparcie techniczne użytkownika, jak ma sobie skompilować kernel w jednej z setek dystrybucji, by podłączyć pada? A następnie tłumaczenie, że co z tego, że Tux Racer chodzi płynnie na jego Pentiumie 4 z GF 7900GS i że Xfce mu wiele nie pomoże.

    Jeśli ktoś na prawdę chce Linuksa do grania, to najbliższy tego będzie jeśli kupi PS4/PS4PRO. Przy 40 milionach identycznych konfiguracji Linuksopodobny system dla nikogo nie będzie problemem.


  23. c.d. (autor: pwil2 | data: 13/09/16 | godz.: 00:07)
    Klient pod krawatem jest mniej awanturujący się. Klient z Linuksem wręcz przeciwnie. (mowa o graniu)

  24. Qjanusz (autor: pawel1207 | data: 13/09/16 | godz.: 00:11)
    nie jest po prostu nauke windy zaczynamy od malego trwa latami kwestia przyzwyczajen ..oczywiscie ze komputer jest narzedziem ale mamy narzedzia lepsze i gorsze narzedzia ktorymi mozemy zrobic wiecej lub mniej popatrz na androida :D w momencie wejscia byl porazka jednak jest to linux opakowany w przyjazna forme i zdobyl rynek ile ostatnio widziales telefonow z windowsem a ile z androidem ??

  25. Qjanusz (autor: pawel1207 | data: 13/09/16 | godz.: 00:21)
    linuksiarze placa i to sporo chocby za support uwzglednij to ze czlowiek swiadomie urzywajacy linuxa zazwyczaj jest znacznie bardziej ogarniety soory taka prawda od typowego usera windy co za tym idzie zarabia rowniez kase co za tym idzie ja wydaje leser wrzuci winde spiraci giere i jest happy zdecydowanie nie placac ludzie urzywajacy linuxa maja inne hobby niz gry mowie o tych co wybrali ten os samodzielnie obrazcie sie albo nie jest to rodzaj elity komputerowej zeby nie bylo sam w domu jade na windzie chocby z tego powodu ze dzieci chca grac a i ja czasem w cos z nimi pogram .. ale szczeze gdyby nie bachory :D to steam czy orgin nie zobaczyl by odemnie ani centa poprostu czlowiek jest stary ma inne zajecia na dodatek gdyby nie dzieci uznal bym windowsa za system dla mnie niemal zupelnie nie przydatny.. ale w szkole windows inne dzieci windows to i w domu musi byc windows bo jak jedno z drugim pogra z kolezanka czy kolega..

  26. Panowie... (autor: Qjanusz | data: 13/09/16 | godz.: 08:52)
    znam Linuxa od pradawnych czasów, od momentu pierwszych GUI i ekscytacji z wykonania w cmd pierwszych kompilacji kernela, po to żeby jakikolwiek dźwięk w Linuxie usłyszeć.

    Znam, używam do dzisiaj na różnych urządzeniach i dlatego wiem że żadne zaklinanie, żadne przyrównanie zastosowań profesjonalnych Lunixa, żadne powoływanie się na popularność Androida ani inne Humble Bundle czy Steamy, po prostu nie sprawią że Linux stanie się platformą do grania. Nigdy!

    nVidia nie dopuści do tego żeby GeForcy dostawały baty w DX12. To API dopiero zadomawia się na rynku i trochę czasu minie, zanim sytuacja się ustabilizuje. A ustabilizuje się na pewno i Vulkan będzie stał dokładnie tym samym miejscu, gdzie stał OpenGL, mając na przeciwko zomo z tarczami DX<=11


  27. wiesz (autor: pawel1207 | data: 13/09/16 | godz.: 21:53)
    lduzie jak widzieli pierwszego androida to pukali sie w glowe :D a teraz :d .. niemniej w przypadku dx12 vs vulkan mozesz miec racje ludzie nie zaczna pisac pod vulcana bo to api jest .. tak apropo nv wcale na vulcanie wolniejsza nie jest skad to przypuszczenie ??

  28. nie napisałem że nVidia jest wolniejsza na Vulkanie. Jest wolniejsza na DX12 (autor: Qjanusz | data: 14/09/16 | godz.: 08:36)
    Co do Vulkana, to jak na razie mamy Dooma do weryfikacji tego API. A weryfikacja mówi że Radeony na Vulkanie mocno zyskują, a GeForcy przynajmniej nie tracą ;-)

  29. @pwil2, @ Qjanusz (autor: Monku | data: 15/09/16 | godz.: 08:19)
    Linuks jest naprawdę przyjaznym systemem i nie trzeba nic kompilować :D

    A jeśli chodzi o windę, to stać mnie na nią, ale nie zapłacę za tego szpiega megakorporacji.
    Linuks jest systemem stworzonym przez ludzi dla samego dawania swojej pracy innym. Choć też dla pieniędzy. Ale przede wszystkim jest to filozofia dzielenia się z innymi a nie łupienia ich na każdym kroku i totalnej inwigilacji.

    Jednak żeby to zrozumieć trzeba wyjść spoza ciasnych ścian swojego świata i spojrzeć na rzeczywistość z dystansu...


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.