Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 15 września 2016 
    

W listopadzie CryEngine dostanie wsparcie dla Vulkana


Autor: Wedelek | źródło: Tech Power Up | 06:59
(8)
Firma CryTek zapowiedziała wprowadzenie do oferty silnika 3D CryEngine o symbolu 5.3. Będzie to usprawniona wersja obecnie oferowanego rozwiązania, wzbogacona o natywne wsparcie dla API Vulkan. Nowe oprogramowanie na serwery CryTeka trafi w listopadzie bieżącego roku. Trzy miesiące później producent zaprezentuje jeszcze nowszy CryEngine 5.4, który dodatkowo otrzyma wsparcie dla nowych funkcji DirectX12, w tym natywną obsługę konfiguracji multi GPU. Dość szybka implementacja Vulkana to prawdopodobnie pokłosie decyzji Google, który ogłosił, że wspomniane rozwiązanie będzie podstawowym API nowych wersji Androida.

Dodamy jeszcze do tego fakt wsparcia Vulkana przez komputery klasy PC i mamy całkiem spory rynek. Sam CryEngine od marca bieżącego roku wspiera najnowsze API firmy Microsoft, ale część prezentowanych stosunkowo niedawno funkcji nie jest obsługiwana.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. "...przez komputery klasy PC i mamy całkiem spory rynek" (autor: Qjanusz | data: 15/09/16 | godz.: 08:33)
    Rynek PC już od dawna posiada obsługę Vulkan w Unreal Engine i Unity. Dodanie go do niezbyt popularnego CryEngine zmieni tylko to, że będzie się częściej o Vulkanie pisać, a nie z jego wykorzystaniem jako API.

  2. microsoft płakał jak się dowiedział (autor: 5eba | data: 15/09/16 | godz.: 08:35)
    jw.

  3. --- (autor: zolty | data: 15/09/16 | godz.: 09:28)
    O cholerka...! Tego jeszcze nie bylo. Natywne wsparcie dla alternatywnego API zaimplementowane bezposrednio w silniku - i to liczacym sie silniku (bo na badziewnym Unity to mozna pisac ewentualnie jakies popierdulki za 5 zl). To moze niezle zamieszac na rynku. Czekam z niecierpliwoscia. BTW: nVidia bedzie musiala jeszcze bardziej przyspieszyc prace nad nowa generacja.

  4. @p0k3m0n - było, nie zamieszało, ogromu cierpliwości życzę podczas czekania... (autor: Qjanusz | data: 15/09/16 | godz.: 12:51)
    http://www.bit-tech.net/...ulkan-unreal-engine-4/1

    nVidia nie musi nic przyśpieszać. Musi jedynie powalczyć o moce przerobowe TSMC, aby zaspokoić popyt.


  5. @Qjanusz (autor: daver | data: 15/09/16 | godz.: 12:53)
    Źródło? W marcu to oni chyba zaledwie zapowiedzieli wsparcie dla Vulkana w v5.X. Release notes [1] milczą, a na roadmapie stoi jak byk w 5.3 [2].

    [1] http://docs.cryengine.com/.../Public+Release+Notes
    [2] https://www.cryengine.com/roadmap


  6. @ daver (autor: Qjanusz | data: 15/09/16 | godz.: 13:04)
    Zgadza się. CryEngine dostanie wsparcie Vulkana dopiero w wersji 5.3 (listopad bieżącego roku).

  7. Ja tam się ciesze (autor: kombajn4 | data: 15/09/16 | godz.: 14:24)
    bo na CryEngine chodzi Armored Warfare i jest szansa że dostanie wsparcie dla Vulkana, chociaż w sumie i tak już teraz chodzi wzorowo.

  8. @6. (autor: daver | data: 15/09/16 | godz.: 15:05)
    No jasne, że się zgadza, bo pisałeś o Unreal Engine. Czytanie, kuźwa, bezwzrokowe mi się kłania.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.