Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 14 listopada 2016 
    

Niektóre gry działają na Pro gorzej niż na zwykłym PS4


Autor: Wedelek | 07:09
(4)
PlayStation 4 Pro bazuje na tej samej architekturze (x86 + GCN) co zwykła „czwórka”, dzięki czemu można na niej uruchamiać gry przeznaczone dla PS4. Czasami gra po wykryciu mocniejszej wersji konsoli oferuje możliwość grania w rozdzielczości 4K, korzysta z lepszych tekstur oraz efektów lub pozwala na odblokowanie ograniczenia FPSów. Niestety nie ma tu reguły i niektóre tytuły nie dają żadnego wyboru, wymuszając z automatu renderowanie w wyższej rozdzielczości, co negatywnie odbija się na ilości generowanych klatek na sekundę. Co gorsza osoby nieposiadające ekranów UHD lub z HDR nie dostrzegają lepszej oprawy graficznej, za to spadki płynności już tak.

Brak jednolitego systemu umożliwiającego wybór czy chcemy więcej FPSów czy może lepszą grafikę sprawia, że w niektóre tytuły po prostu lepiej jest grać na PS4, bo na mocniejszej wersji paradoksalnie działają gorzej. Można też odnieść wrażenie, że niektórzy deweloperzy nie dopracowali jeszcze optymalizacji dla wersji Pro, co dodatkowo pogłębia problem.

Póki co zgłaszane problemy wyglądają na typowe kłopoty „wieku dziecięcego” i można mieć nadzieję, że w niedalekiej przyszłości zostaną rozwiązane.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. "co nagle to po diable" (autor: Qjanusz | data: 14/11/16 | godz.: 07:27)
    Sony chciało jak najszybciej wydać PS4 Pro, nacisnęło na developerów żeby dali podstawę do zasadności sprzedaży PS4 Pro, więc przyciśnięci developerzy zrobili dokładnie to, czego oczekiwało Sony w zakładanym terminie.

    Po którejś iteracji poprawek, sytuacja podnoszenia jakości renderu w PS4 Pro pewnie się ustabilizuje i będzie do przyjęcia. Niestety smród pozostanie.

    Ale na szczęście w tym przypadku nic nie wybucha i nie trzeba nikomu kasy zwracać.


  2. Eee tam (autor: pwil2 | data: 14/11/16 | godz.: 09:11)
    Gdybym nie miał mocnego kompa, to zamiast XONE kupiłbym właśnie PS4Pro nie zrażając się takimi newsami. A tak to na spokojnie czekam na XONE z 6TF.

  3. Różnica jest na poziomie kilku fps, trochę przesadzili z rozdzielczością... (autor: Rhobaak | data: 14/11/16 | godz.: 10:40)
    ...w niektórych grach. Pewnie trzeba kolejnych patchy. Ale co do:
    "Co gorsza osoby nieposiadające ekranów UHD lub z HDR nie dostrzegają lepszej oprawy graficznej, za to spadki płynności już tak." - no to chyba gdy ktoś ma wadę wzroku lub siedzi 5 metrów od TV. Nawet w 1080p różnica jest bardzo zauważalna, bo aliasing staje się prawie niewidoczny. Szczególnie dobrze widać to na roślinności, odległych obiektach itp. - wyglada dużo lepiej nawet niż z TAA.


  4. @Sony (autor: lcf | data: 17/11/16 | godz.: 00:27)
    Jeśli to prawda, to porażka na całej linii - jeśli PS4 Pro bym brał, to tylko i wyłącznie po to, żeby zawsze mieć 60 fps - bo na UHD ani antialiasingu za bardzo mi nie zależy.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.