Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 18 listopada 2016 
    

Kilka nowych informacji o Zenach


Autor: Wedelek | 18:30
(33)
Chiński partner AMD o nazwie MAXSUN zdradził kilka nowych szczegółów dotyczących nadchodzących procesorów AMD z rdzeniami x86 Zen. Układy te zostaną podzielone na trzy serie: SR7, SR5 i SR3. Skrót SR pochodzi oczywiście od Summit Ridge czyli nazwy kodowej nowych FXów. Chińczycy twierdzą, że jako pierwsze do sprzedaży trafią odmiany SR7 wycenione na $200 do $300. Ich sprzedaż ruszy 17 stycznia, czyli kilka dni po oficjalnej prezentacji podczas targów CES 2017. Najmocniejsze jednostki będą wyposażone w osiem fizycznych rdzeni pracujących z zegarem 3,15 - 3,3GHz (Turbo do 3,5GHz).

MAXSUN przekonuje, że nowe Zeny będą się całkiem przyzwoicie podkręcać. Na chłodzeniu powietrznym zegar bazowy będzie można bez trudu podnieść do 4.2GHz, a przy zastosowaniu LN2 osiągalne będą częstotliwości powyżej 5GHz.

Wiadomo również, że premiera tych układów, które nie załapią się na styczniowy debiut nastąpi w marcu.

Nowe procesory firmy AMD będą wytwarzane w 14nm procesie litograficznym z wykorzystaniem tranzystorów FinFET. Najmocniejsze jednostki będą dysponować 8-rdzeniami (16 wątków), a ich TDP wyniesie 95W. Każdy rdzeń x86 Zen składa się z czterech jednostek odpowiedzialnych za obliczenia stałoprzecinkowe, dwóch jednostek adresowych, czterech jednostek zmiennoprzecinkowych, 32KB pamięci podręcznej L1 oraz 512KB pamięci L2. Wbudowany dekoder potrafi w ciągu jednego cyklu wykonać cztery instrukcje. Wewnętrzna budowa Zena zakłada łączenie czterech rdzeni w klaster wyposażony w 8MB współdzielonej pamięci L3.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Oby te procki wypaliły (autor: kombajn4 | data: 18/11/16 | godz.: 20:02)
    bo na rynku cepów zagnieździł się zaduch, stęchlizna i najnowsza odmiana i3 za ponad 170 dolarów

  2. amd to tak jak totalizator sportowy (autor: Sony Vaio Zwracajo | data: 18/11/16 | godz.: 20:33)
    w obu przypadkach płacimy podatek od marzeń. Już w 2022 dogonią ivy bridge.

  3. 8r/16w z IPC HSW/BRW za $300? (autor: daver | data: 18/11/16 | godz.: 20:55)
    Nie chce mi się wierzyć. Za coś takiego Intel życzy sobie teraz ~$1000

  4. Ahh Sony (autor: kombajn4 | data: 18/11/16 | godz.: 21:34)
    tęskniliśmy. Nie no żartowałem. Widzę że nowiutkie jeszcze ciepłe, założone wczoraj konto? Czekamy na popisy krasomówcze, mam nadzieje że jak cię nie było od wakacji to coś przygotowałeś. Pogoda kiepska pasuje się pośmiać i rozluźnić.

  5. wydajnosc okresla cene (autor: Mario2k | data: 18/11/16 | godz.: 21:40)
    Cena okresla wydajnosc :)
    8 rdzenioooff u AMD to 4 rdzenie u Intela.
    Nic sie nie zmieni bo AMD jest kontrolowane przez Intela.


  6. 8r/16w z IPC HSW/BRW za $300? (autor: Zbyszek.J | data: 18/11/16 | godz.: 23:22)
    Jeśli powyższe jest prawdą to za tanio wycenili ten procesor. Poziom 6C/12T Intel Core i7-6850K (ZEN SR7 nieco słabiej w ST, ale lepiej w MT). Ten procesor powinien kosztować minimum 400 USD na wejście.

    Niech AMD zarobi coś w końcu.


  7. Zbyszek.J (autor: pawel1207 | data: 19/11/16 | godz.: 00:48)
    dlaczego uwarzasz ze za tanio ??? amd zarobi jak w koncu wyda cos wydajnego intel od paru generacji przyspiesza co pare procent wiec skoro zaprojektowali to od podstaw powinno byc wydajniejsze .. ale skoro cena jest jaka jest to przypuszczam ze procesor jest tak beznadziejny ze nikt za niego wiecej nie da..

  8. przy zalożeniu (autor: Zbyszek.J | data: 19/11/16 | godz.: 01:47)
    przy założeniu że ZEN ma IPC z Haswella / Broadwella, uważam że 300 USD za najszybszy procesor 3,15-3,6 GHz to zbyt niska cena. Powinno to być 400-500 USD.

    Uważam, że o ile produkt nie jest beznadziejny jak Bulldozer, to AMD nie powinno atakować niską ceną, tylko wkomponować ją w ceny Intela, i odjąć 10%.

    Ponadto mogliby wydać procesor taktowany tylko 100-200 MHz wyższym zegarem niż CPU za 300 USD, ale kosztujący 500 USD. Tak samo jak Intel - flagowy Core I7 dla Socket LGA 2011 kosztuje 2 razy tyle ile minimalnie wolniejszy procesor dla tej samej podstawki,


  9. :) joke (autor: Mario2k | data: 19/11/16 | godz.: 06:48)
    Czy wy cebulaczki uwazacie sie za madrzejszych niz szpece AMD ? Oni wyceniaja swoj produkt bo wiedza ile jest wart . Koniec pierdo...ia.

  10. Zapomnijcie (autor: PCCPU | data: 19/11/16 | godz.: 08:08)
    że IPC Zen jest na poziomie Haswell/Broadwell.
    Haswell to juz za wysoka poprzeczka dla AMD chciałbym się mylić i jeśli się mylę to będę pozytywnie zaskoczony.
    Jeśli Zen odbije wydajnością do SandyBridge to będzie cud jak dla mnie.
    Za bardzo się nakręcacie a potem będzie lament że AMD kłamało.
    40% do pojedynczego watku Excavator


  11. Wydajność Zen (autor: PCCPU | data: 19/11/16 | godz.: 08:21)
    Zapomnijcie że PC Zen jest na poziomie Haswell/Broadwell.
    Haswell to juz za wysoka poprzeczka dla AMD ale chciałbym się mylić i jeśli się mylę to będę pozytywnie zaskoczony.
    Jeśli Zen odbije wydajnością do SandyBridge to będzie cud jak dla mnie.

    40% wyższe IPC od pojedynczego watku czy tam rdzenia Excavator za nic nie wychodzi poziom haswella.

    Za bardzo się nakręcacie a w styczniu jak już nie wgraniu będzie lament.


  12. Ups (autor: PCCPU | data: 19/11/16 | godz.: 08:22)
    Sorki za dwa komenty jeden do kasacji.

  13. @8. (autor: daver | data: 19/11/16 | godz.: 10:05)
    >> AMD nie powinno atakować niską ceną, tylko wkomponować ją w ceny Intela, i odjąć 10%.

    Imho, to byłoby najgorsze co mogliby zrobić. Za -10% nawet bym sobie nie zawracał głowy alternatywami dla Intela, zwłaszcza gorszymi.


  14. Oznaczenia... (autor: Majster | data: 19/11/16 | godz.: 11:50)
    Może to nie chodzi o Summit Ridge, tylko bardziej Steamroller?

    I oczywiście na dokładkę... AMD nie byłoby sobą, gdyby nie spieprzyło czegoś w chipsetach do płyt głównych. Zaledwie kilka lat temu problemy z wydajnością USB i SATA. Jeszcze wcześniej - za czasów totalnego syfu Socket A - z chipsetami VIA, SIS i nForce.

    Będę rechotał na całego, gdy ludziska rzucą się na pierwszy wysyp architektury Zen, i od razu momentalnie zaczną poprawiać fabrykę. Mądrzejsi będą Ci, którzy poczekają cierpliwie na rozwój wydarzeń.


  15. @ up up (autor: PiotrexP | data: 19/11/16 | godz.: 13:09)
    Co za dziwne czasy. Klienci chcą wyższych cen niż producent.

  16. PiotrexP (autor: kosa23 | data: 19/11/16 | godz.: 14:17)
    nie dziwne czasy tylko idioci, lub ludzie którzy mają jakieś korzyści materialne.

    i chcą robić innym wodę z mózgu


  17. ... (autor: trepcia | data: 19/11/16 | godz.: 14:59)
    Jak AMD nie pieje na lewo i prawo o super wydajności to znaczy, że wyjdzie w miarę udany procesor. Jak miał wyjsc pierwszy Phenom to chwalili sie super wydajnoscia, Bulldozer mial byl Intel killerem! A Radeon FuryX pogromcą Tytanow.
    Jak bylo - kazdy wie.


  18. Wydajność AMD Zen... (autor: Majster | data: 19/11/16 | godz.: 16:10)
    Coś mi tu nie pasuje... Skoro AMD wystawia 8 rdzeniowe/16 wątkowe procesory naprzeciw 4 rdzeniowym/8 wątkowym produktom Intela, to o czym to świadczy? Żeby Zen był podobnie wydajny, musi mieć znacznie więcej rdzeni i wątków?

    Hasełko od dawna nadal aktualne? Wincyj rdzeniuuff...

    Jeszcze kilka lat i dojdzie do tak spektakularnej i niezwykłej sytuacji, że procesor 16 rdzeniowy/32 wątkowy od AMD, będzie stawał w szranki z 2 rdzeniowym/4 wątkowym Intela.


  19. @18 jeśli tylko oprogramowanie i gry wykorzystają 16 rdzeni... (autor: SebaSTS | data: 19/11/16 | godz.: 16:44)
    ... a pobór energii będzie mniejszy to czemu nie... W przeciwnym razie tylko rynek serwerów, gdzie jeszcze trudniej się będzie przebić jak licencja liczona od jajka.

  20. wrzody mózgu (autor: kosa23 | data: 19/11/16 | godz.: 17:12)
    Intel® Core™ i7-6850K Processor 6c/12t 140 wat 600$- 700$

    Intel® Core™ i7-6900K Processor 8c/16t 140 wat ok. 1100$

    cholera te proce będą jeszcze trochę kosztować 100$ warto czekać :D

    lobbyści nie będą mieli na kaszkę manną :D dlatego im się tak w głowie pier...

    Majster czas zwijać śmierdzący dywan... :D


  21. Zbyszek.J (autor: pawel1207 | data: 19/11/16 | godz.: 18:18)
    nie wiemy jaka jest wydajnosc jakby mial ipc jak sandy bridge t juz by nie bylo zle po cenie jednak widac ze procesor szalu nie bedzie raczej robic no chyba ze amd bedzie sie bawic w swietego mikolaja na ryku dyktuje ceny intel i amd sie w niego musi wpasowac wystarczy zobaczyc co za procki intellina sprzedaje za 300 $ 350 $ i mniej wiecej wiadomo gdzie uderzy amd..

  22. a jednak (autor: kosa23 | data: 19/11/16 | godz.: 20:36)
    chyba kupie i3 no przekonali mnie te argumenty są fenomenalne.
    Intel® Core™ i3-6300 Processor $138.00 - $147.00

    tylko nie wiem, którego brać tego za 138$ czy tego za 147$

    zapewne tego droższego? co prawda o 10$ droży ale pewnie jest lepsza jakość :D


  23. ploty ploteczki plotunie (autor: Kosiarz | data: 19/11/16 | godz.: 23:26)
    http://www.anandtech.com/...-faster-than-broadwell

  24. @23 - zobaczę, uwierzę (autor: rzymo | data: 20/11/16 | godz.: 11:49)
    "this would suggest that an 8-core AMD has a ~2% advantage over Broadwell-E at the same clock speeds."

    na tę chwilę nic nie przemawia za tym, żeby Zen się zrównał z Haswellem, a co dopiero z Broadwellem (któremu megabajty pamięci L4 dają dodatkowego kopa w części zastosowań).
    Chciałbym, żeby walka między oboma producentami była wyrównana, no ale po prostu nie wierzę, że AMD było w stanie nadrobić aż tyle...


  25. @24, te "aż tyle" jest już raczej śmieszne (autor: daver | data: 20/11/16 | godz.: 13:43)
    bo intel odcinał kupony przez ostatnie 5+ lat. Apple'owske A10 z telefonów ponoć[1][2] już zawstydza Ivy Bridge Intela.

    [1] "ponoć", bo wg Geekbencha
    [2] https://twitter.com/...a/status/776495257311584261


  26. @rzymo (autor: kombajn4 | data: 20/11/16 | godz.: 20:42)
    nadrobić aż ile? Serio? Uważasz że to by było aż tyle? Jak daj boże AMD dobije do poziomu Haswella (czyli architektury zaprezentowanej 04.06.2013) to będą 3 generacje Intela w plecy. Czy to jest tak wspaniale i nadzwyczajnie? No chyba nie. Według mnie dobicie do poziomu Haswella to tylko tyle a nie aż tyle. Głowy nie urywa, bo Zen nie będzie konkurował z Haswellem tylko z Kaby Lake.

  27. @kombajn4 (autor: rainy | data: 20/11/16 | godz.: 21:31)
    Uważasz, iż przy gigantycznej dyspoporcji finansowej pomiędzy obydwoma firmami osiągnięcie poziomu Haswella to dla AMD kiepski rezultat?

    Moim zdaniem bardzo dobry, zwłaszcza, że 14nm Samsunga w wydaniu GlobalFoundries, to z całą pewnością nie jest to samo co 14nm Intela.

    Btw, jaka jest różnica w wydajności pomiędzy Skylakem a Haswellem?
    Raczej dość skromna, a Kaby Lake jej znacząco nie powiekszy.


  28. @27. (autor: pwil2 | data: 21/11/16 | godz.: 00:43)
    Do tego oznacza to, że mogą dalej ulepszać architekturę, a Intel jest dość blisko ściany IPC. Zostaje dodawać L3/L4 cache i dokładać rdzenie.

  29. c.d. (autor: pwil2 | data: 21/11/16 | godz.: 00:45)
    Wydajność może być na poziomie Broadwella, ale tam, gdzie Intel nie maczał zbytnio palców. Wystarczy, że zapłaci łącznie z 1mld$ tu i ówdzie, a ZEN będzie przegrywał z i3.

  30. rainy (autor: pawel1207 | data: 22/11/16 | godz.: 02:31)
    bardzo kiepski jesli mowimy o tzw. nowej architekturze skylake to nic innego jak sb na sterydach i jesli nowa jest podobnie wydajna jak sb :D a tak to wyglada to oznacza ze szalu nie robi teraz wystarczy aby intel pokazal cos nowego co maja prawdopodobnie od czasow sb :D i amd laduje na pozycji jaka ma obecnie .. noo chyba ze mamy zmowe cenowo-wydajnosciowa co jest jak najbardziej mozliwe :D .. zn tak czy owak user jest olewany i kopany w dupe. zn jest to na zasadzie korzytsa bo musi nie ze chce..

  31. Komentarz nr 20 - kosa23... (autor: Majster | data: 22/11/16 | godz.: 19:20)
    Czas zwijać dywan? O czym Ty w ogóle piszesz? Po pierwsze nie jestem żadnym lobbystą i czegoś takiego nie popieram, niektóre wielkie firmy są bardzo wpływowe i wszędzie mogą mieć jakieś wtyki. Typowy przykład - Umbrella Corporation, co prawda fantastyka z serii gier i filmów Resident Evil, ale jednak daje do myślenia! Co nie oznacza, że mam nie dostrzegać lepszych procesorów Intela zamiast byle czego od AMD. AMD - archaiczne mikro urządzenia... pasuje to określenie, prawda?

    Oczywiście wolałbym normalne ceny na rozsądnym poziomie, ale niekiedy jest tak, że jest drogo i nic się nie poradzi. Już raz kupiłem tanio dysk twardy - WD Caviar Green 2,5TB w kwietniu 2011 roku. Co z tego, że tanio, skoro ten HDD nie nadaje się do niczego. Na ten dysk (z powodu nędznej wydajności) można tylko nasr... i przyklepać (jak często mawia moja sąsiadka przy różnych okazjach).

    Już sobie wyobrażam jak musi działać u kogoś system i programy, gdy ktoś ma Greena z ogromnym czasem dostępu jako dysk systemowy. Dodatkowo jeśli taka osoba ma stary zasilacz to tym bardziej.

    Dlatego zgadzam się z kolegą Zbyszek J., że taka firma jak AMD musi się odkuć po stratach z ostatnich lat. A jak AMD ma to zrobić, skoro już na samym początku będzie sprzedawać swoje procesory po niskich cenach? Z czasem przyjdą jakieś obniżki, potem następne i jeszcze następne i co? Zejdą ze swoją marżą do zera?


  32. @30. (autor: pwil2 | data: 23/11/16 | godz.: 00:13)
    Trudno tu cokolwiek drastycznie ulepszyć, by dotychczasowe oprogramowanie działało lepiej. Mogą po prostu napakować więcej rdzeni i tyle. By wycisnąć wyższy zegar, trzeba rozbić potok na prostsze operacje/wydłużyć go, a wtedy strata wydajności na błędach przewidywania skoków zjadałby zysk wydajności.

    nVidia/AMD stosując max 64SP w kartach graficznych jak kiedyś, co by nie robili, to i tak by nie wycisnęli sensownej wydajności dziś. Zegar 5GHz by nie pomógł.

    @31.
    Intel pokazał z Atomami, że może przez długi czas dokładać do interesu, byle konkurencję wyeliminować/utrudnić życie.


  33. Majster (autor: pawel1207 | data: 23/11/16 | godz.: 15:08)
    o ile amd bedzie w stanike konkuroac wydajnoscia to tak ale po pierwesze mad musi odbudowac marke bo ludzie w tej chwili na slowo amd zaczynaja wymiotowac jesli im sie to uda moga z cenami isc na rowni z intelem puki co nikt przy zdrowych zmyslach nie kupi proca z marnym ipc od amd skoro w tej samej cenie wyrwie intela na ktorego i tak jest wszystko optymalizowane :D wiec wyzsza cena imho pogrzebala by amd ..

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.