Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Środa 30 listopada 2016 
    

Jak zmienia się Google AdWords


Autor: materiały partnera | 07:57
Z Google Adwords styczność ma praktycznie każdy użytkownik internetu. Według wrześniowego raportu Gemius z wyszukiwarki Google korzysta 96,3% polskich internautów. Każdy z nich wyszukując informacje trafia na reklamy – to właśnie reklamy emitowane za pośrednictwem Google AdWords.

Google AdWords to system reklamowy, który w 2015 roku przyniósł Google prawie 52 miliardy dolarów przychodu i pochłania 30% światowych wydatków na reklamę w internecie. Aby jeszcze poprawić te wyniki, Google w 2016 roku znacznie zwiększyło częstotliwość wprowadzania nowości i poprawek do sytemu, a nadchodzący rok 2017 nie zapowiada się pod tym względem spokojniej.

Mniej (?) reklam

Na początku obecnego roku Google zdecydowało się ujednolicić wygląd wyników wyszukiwania na wszystkich typach urządzeń. Oznaczało to brak miejsca na wyświetlane do tej pory po prawej stronie reklamy AdWords na komputerach. Zmiana ta została częściowo złagodzona (z punktu widzenia marketerów) dodaniem czwartej reklamy ponad wynikami.

W tej sytuacji miejsca 5, 6 czy 7, które nie tak dawno pozwalały na wyświetlenie reklamy w widocznym miejscu z boku strony, teraz znajdują się na samym dole, pod wynikami wyszukiwania, przez co szczególnie istotne jest, aby znaleźć się w wśród 4 pierwszych reklam.

Dlaczego to takie ważne? Google Adwords to system, w którym koszt reklamy ustalany jest na zasadzie licytacji. Wspomniana wyżej zmiana doprowadziła w wielu branżach do istotnego wzrostu stawek za kliknięcie dla reklam znajdujących się na górze strony – wyjaśnia William Holeksa z Digital Agency Internetum.

Dłuższe reklamy

Dodatkowe, zwolnione miejsce z boku strony zostało częściowo udostępnione reklamodawcom, którzy mogą teraz tworzyć reklamy typu extended text ads, które mogą mieć maksymalnie 140 znaków (ponad 40 więcej niż dotychczas).

Adam Cieśla z SEMPAI zwraca uwagę na coraz szersze możliwości „obudowania” przekazów tekstowych w wynikach wyszukiwania rozszerzeniami (np. numer telefonu, dodatkowe informacje o produkcie). Powstające z połączenia treści reklamy i rozszerzeń rich snippets pozwalają skuteczniej przyciągnąć uwagę użytkowników.

Reklamy graficzne i video

Stałej ewolucji podlega także sieć reklamowa i dostępne w jej ramach reklamy banerowe. Nowe, elastyczne szablony które dynamicznie dopasowują format reklamy do urządzenia znacznie ułatwiają przygotowani kampanii banerowej.
30 czerwca 2016 zrezygnowano ostatecznie z formatu Flash, który zastąpił standard HTML 5.

Co w przyszłym roku?

Wszystko wskazuje na kontynuację trendu zmian w Google AdWords, ale tym razem bardziej od strony ich tworzenia, więc dla przeciętnego użytkownika nie będą tak zauważalne. Na przyszły rok zapowiedziany jest m.in. całkowicie nowy design panelu zarządzania kontem, sporo zmian dotknie także obszary związane z Google Zakupy.

 

    
K O M E N T A R Z E
    

Jeszcze nikt nie napisał komentarza.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.