Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 18 stycznia 2017 
    

AMD ostro tnie ceny Radeona Pro Duo


Autor: Wedelek | źródło: WCCFTech | 19:58
(21)
Radeon Pro Duo to najmocniejszy z Radeonów, składający się z dwóch GPU Fiji wspieranych przez 8GB pamięci RAM typu HBM. Każdy z GPU dysponuje 4096 procesorami strumieniowymi, 64 ROPami i 256 jednostkami teksturującymi. Za chłodzenie odpowiada hybryda systemu chłodzenia cieczą i tradycyjnego radiatora. W chwili debiutu, czyli w kwietniu 2016 roku, sugerowana cena detaliczna tej karty wynosiła 1500 dolarów. Rychła premiera Vegi skłoniła jednak AMD do ostrego cięcia ceny, która w zależności od regionu spadła od 31% do 46%. Teraz za najtanszego Radeon Pro Duo trzeba zapłacić około $799 dolarów.

Na razie obniżki objęły region Ameryki Północnej i Azji, a użytkownicy z Europy muszą jeszcze trochę poczekać


 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Przygotowania pod nowe karty (autor: grzegorzmce | data: 18/01/17 | godz.: 20:43)
    Trzeba wyczyścić magazyny przed najnowszym dziełem AMD Nv będzie tylko płakać

  2. Czekamy na komentarz zony zvalidol. (autor: Duke Nukem PL | data: 18/01/17 | godz.: 20:50)
    Może w końcu błyśnie czymś oryginalnym. :)

  3. narazie bez zmian (autor: Mario2k | data: 18/01/17 | godz.: 21:18)
    https://www.overclockers.co.uk/...g-gx-378-sp.html

  4. Tną ceny bo nikt tego nie kupuje (autor: Sony Vaio Zwracajo | data: 18/01/17 | godz.: 21:34)
    Nikt zdrowy na umyśle nie kupi karty zlepione z dwóch you. Ciagle przycina taki wynalazek a gtx1080 zjada to ma śniadanie.
    Teraz fanboje będą takie karty kupować do ktoś frajer, będzie 2x frajer.


  5. tu sie musze zgodzic z Koniem Soniem (autor: Mario2k | data: 18/01/17 | godz.: 21:57)
    Żebym kupił taką kartę musiałaby kosztować max 600 funtów to wtedy może do kopania ETH-XMR bym ją przygarnoł.
    Do grania mam EVGA 1080 Hydro więc taka sklejka mnie nie podskoczy.


  6. Mario2k (autor: kosa23 | data: 18/01/17 | godz.: 22:48)
    no nie ma to jak GTX 1080, co gra specjalna aktualizacja polegająca na eliminacji tekstur(mniej lub bardziej widoczne), usuniecie bardzo specjalnych baboli(zamulaczy) o których NV wie i producent gry, itd., itp. :D

  7. kosa23 (autor: kombajn4 | data: 19/01/17 | godz.: 12:53)
    mi się osobiście najbardziej spodobała technologia multi-res od Nvidii bo takiej absurdalnej głupoty dawno nie widziałem - jakby ktoś nie kojarzył technika polega na celowym obniżeniu jakości grafiki i rozdzielczości na obrzeżach ekranu ktoś wymyślił sobie że człowiek patrzy tylko na środek ekranu i nie zwraca uwagi na resztę. Na papierze pomysł wygląda rozsądnie ale problem polega na tym że wygląda to absurdalnie i słabo, wszelkie tła i wszystko na obrzeżach wygląda jak sprzed dekady co najmniej. Poza tym nie po to się stosuje techniki jak Antialiasing czy Anizotroping żeby potem stosować kolejną technikę robiąca dokładnie odwrotną robotę.

  8. Gdyby (autor: Semyazza | data: 19/01/17 | godz.: 13:03)
    mi dopłacili 300$ to może bym wziął i przekazał potrzebującym.

  9. A wracajac do tematu (autor: kombajn4 | data: 19/01/17 | godz.: 13:03)
    to jak cena Radeona Pro Duo spadła by do poziomu ceny GTX1080 to była by to realna konkurencja jeszcze przed premierą Vegi bo ta karta w części testów ma podobną wydajność do 1080 a w części nawet wyższą
    https://www.youtube.com/watch?v=urYLez2aBew


  10. @kombajn (autor: Semyazza | data: 19/01/17 | godz.: 13:15)
    Tutaj płacisz za 2 karty w 1, której cena bez obcięcia to 2x GTX1080.

    Czyli powinieneś zlinkować takie porównanie:
    http://www.game-debate.com/...s-radeon-pro-duo-8gb


  11. Semyazza (autor: kombajn4 | data: 19/01/17 | godz.: 14:25)
    Czego w stwierdzeniu "jak cena Radeona Pro Duo będzie zbliżona do GTX1080 to będzie to realna konkurencja dla Geforca" nie zrozumiałeś? I nie, nie płacisz za dwie karty w cenie jednej tylko za jedną kartę dwuprocesorową a to są dwie różne rzeczy. Poczynając od komunikacji pomiędzy rdzeniami graficznymi a kończąc na ilości zajmowanych slotów na płycie głównej.
    Zaiste niektórym fanbojom naprawdę ciężko jest zrozumieć że normalny człowiek ma w nosie jakiej firmy jest jego karta graficzna czy procesor. Liczy się tylko czy za wydane pieniądze uzyska optymalny dla niego zestaw możliwości.


  12. @kombajn4 (autor: Deathraw | data: 19/01/17 | godz.: 15:16)
    Z całym szacunkiem, ale od kiedy czytam Twoje komentarze często idziesz w czerwoną stronę, nie tak ślepo jak loccothan, nie tak prowokacyjnie jak SVZ czy ten żydowski demon do którego wypowiedzi się odniosłeś w swoim poście, ale dalej dość optymistycznie w jedną stronę.

    Swoją drogą locco napisał tu cokolwiek od premiery Polarisów na tpc? W sumie to się nie spodziewałem, że po klęsce tej architektury w stosunku do zapowiedzi podwinie ogon i się zwinie stąd. Liczyłem raczej, że będzie szedł w zaparte, że karta super i świetnie wyceniona.


  13. @Deathraw (autor: kombajn4 | data: 19/01/17 | godz.: 15:39)
    Jak przeginam to przykro mi postaram się postarać ;( poprawić. A taki ze mnie zagorzały fanboj AMD że w budzie siedzi mi i3-4170 + niedawno kupiony GTX770. A tego używanego Geforca kupiłem dlatego że był tańszy od analogicznych Radeonów. Jakbym trafił na zbliżoną ofertę na powiedzmy R9 380 czy 280x to bym się zastanawiał ale że były o 20-30 euro droższe to wziąłem GTX770 za 81 euro.

  14. #9 - nie zgodzę się (autor: Qjanusz | data: 19/01/17 | godz.: 22:15)
    jeżeli cena Radeona Pro Duo spadłaby do poziomu ceny GTX1080, to byłaby to żadna konkurencja w stosunku do tego ostatniego.

    Żadna karta z dwoma GPU / SLI / CF nie będzie nigdy realną konkurencją do tak samo wydajnej karty z jednym GPU, przy podobnej cenie. Producent i logo na karcie nieistotne.

    @Deathraw - nie napisał. Premiera Polarisów była potężnym ciosem. To był fanatyk. Mam tylko nadzieję że nie zrobił sobie co złego.


  15. @Deathraw (autor: loccothan | data: 20/01/17 | godz.: 00:02)
    Dużo się u mnie zmieniło od tamtego czasu ;-)
    Więcej gram, mniej czasu mam na "gadki szmatki" na Forach itp.
    Czekam na Zenka teraz 8/16 :D
    Niedawno w lato nabyłem za ok 340€ Fury Nitro OC+ (280X poleciał do młodszego Brata)
    Zadowolony jestem ogółem z Technologi ATI (przynajmniej robią coś nowego HBM itp.)

    Wpadam raz w tygodniu poczytać Newsy PL Wedelka.
    Pozdro ekipa, ale wielu nie widzę już u Nas od dawna - Gdzie Prezi?


  16. @kombajn (autor: Semyazza | data: 20/01/17 | godz.: 08:20)
    Masz rację, inna zasada działania i znacznie słabszy Radeon Duo od Nvidia SLI. Może Radeon SLI jest na równym poziomie - nie wiem.

    W każdym razie, ciesze się że wybierasz GTXa.


  17. @16 (autor: kombajn4 | data: 20/01/17 | godz.: 08:53)
    Wybrałem to co było tańsze, jakby Radeon był tańszy wziąłbym Radeona.

  18. @loccothan (autor: Deathraw | data: 20/01/17 | godz.: 14:12)
    Ja teraz na r9 290 siedzę i poza TDP jest to fajna karta. Swoją r9 280 sprzedałem kumplowi za 4 stówki z Gelidem, 250zł dołożyłem i jest upgrade. Testowałem GTX970 i jest to fajna karta, ale niestety jakość tekstur odbiegała faktycznie od radków. Sam sie zdziwiłem, że aż tak mnie to po oczach biło, a że trafiła się okazja na r9 290 to skorzystałem. Niestety nie udało się jej odblokować.
    Pozmieniać to się może u Ciebie pozmieniało, ale faktem jest, że od czasu premiery polarisów stąd zniknąłeś, a pod newsem skomentowałeś coś może parę razy, a do czasu premiery polarisów byłeś tutaj jednym z najaktywniejszych użytkowników. Przyznaj, że dla Ciebie ta premiera była również wielkim zawodem, choć nie musiało tak być. Gdyby GloFo nie dało dupy i z tymi samymi cenami ruszyli na taktach 1400-1500 i jeszcze z 200 dało się dorzucić to by był udany produkt, chociaż niezbyt postępowy, bo zegar w zegar nie ma przełomu w stosunku do starszych gcn. Tak czy siak fajnie że się tu czasem pojawiasz. Trochę tęsknię za czasami gdy wklejałeś pełno linków i cytatów po angielsku. Niestety spora część z przecieków się nie sprawdziła, ale zawsze było to fajniejsze niż "wspaniała jakość za grosze" pod każdym newsem o NV.

    @kombajn4
    Abstrahując od ceny kupno r9 280x czy r9 380 do i3 to nieporozumienie, więc dobrze wybrałeś, bo przy tym procku to gcn jest tylko stratą prądu.


  19. @Deathraw (autor: loccothan | data: 20/01/17 | godz.: 22:36)
    Hmm, troszkę masz racji.
    Ja spodziewałem się tzw. Big Polaris z HBM :D a tu kupa, dali dla krajów 3-go świata GPU Perf/$ -> Co tu dużo gadać, miałem brać Polarisa, a skończyłem w Lipcu na Furjance Fiji HBM za <1600zł (Tak, zaje.isty deal IMO)
    A nie pisałem bo doszedłem do wniosku że każdy ma prawo do swojej Opinii i nie ma sensu "kopji kruszyć" o to czy ATI czy nvidia jest lepsze.

    Ogółem dobry rok był :D


  20. @loccothan (autor: Deathraw | data: 21/01/17 | godz.: 12:41)
    Tyle że ten perf/$ też jakiegoś szału nie zrobił niestety, nieco przebijając gtx970, który był na rynku już prawie 2 lata. HBM podejrzewam, że jeszcze długo będzie towarem luksusowym i w kartach poniżej 400-500usd go prędko nie zobaczymy. Za 1600zł Fury to spoko deal.

  21. @Deathraw (autor: loccothan | data: 22/01/17 | godz.: 01:32)
    Tak, ale ja mam hopla na punkcie OLEDów :D
    Moim marzeniem teraz jest jakiś 32" 4k HDR OLED lub 1440p
    Ale z tego co śledzę nowinki to OLEDów do kompa długo nie zobaczymy ;P
    A szkoda bo to zacna technologia.
    Mam na celowniku nowego Samsunga 1440p HDR FreeSync QLED, ale czekam aż się ceny ustabilizują.
    Ciekawe jak wypadnie w graniu i codziennym użytkowaniu Zenek :-)
    Na 100% będzie lepszy niż mój biedny Phenom lol


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.