Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 5 listopada 2002 
    

Ile tranzystorów w NV30?


Autor: Jasiek | źródło: Guru3D/Nvidia | 16:24
(6)
Nvidia zamieściła na swoim serwerze nową witrynę, gdzie będzie stopniowo podawać oficjalne fakty o nowym GPU NV30. Jak na razie została ujawniona tylko liczba tranzystorów nowego układu. Trzeba przyznać prezentuje się imponująco – 125 milionów, upakowanych w chipy na waflach w wymiarze 0,13 mikrona. Panowie z marketingu w Nvidii ładnie przyrównali to np. do Rivy 128, która posiadała 35 razy mniej tranzystorów! Układ ten miał swoją premierę „zaledwie” 5 lat temu, kiedy próbował walczyć z Voodoo 3Dfx’a. Mamy także dalej idące porównania: np. policzenie tych tranzystorów człowiekowi (zakładając, że jest w stanie policzyć jeden na sekundę) zajęłoby niespełna 4 lata. Materiały utrzymane w podobnym tonie zaprezentował także wczoraj David Kirk, podczas Nvidia Mania Day. Wydajnościowo NV30 wyprzedzić ma ponad dwukrotnie Geforce 4, nowy silnik geometryczny jednostki vertex shader ma zmieść z powierzchni ziemi poprzedni engine InfiniteFX. Większość z nas czeka z pewnością na konkretne liczby, NV30 tuż tuż... premiera najprawdopodobniej na listopadowym Comdexie.

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. co?!? (autor: ArturNOW | data: 5/11/02 | godz.: 17:13)
    Riva 128 zdetronizowała Voodoo 2, ciekawe czego się jeszcze dowiem :)

  2. ups pomylka :) (autor: Jasiek-Redakcja | data: 5/11/02 | godz.: 17:36)
    Voodoo bez "2" ;)

  3. Ja tam nie wieze w te bujdy (autor: Maners | data: 5/11/02 | godz.: 20:22)
    juz GF 256 mial byc rewolucja i co? - ten ich T&L tak naprawde guzik daje tak samo jak pixel i vertex shadery (demonstrcje pixel shadera mozn zobaczyc w morrowindzie i wtedy pieknie klatkuje) Wg mnie te wszystkie karty sa jeszcze za slabe na takie bajery i miedzy innymi dlatego jest tak malo gier, ktore to obsluguja (truforum to chyba jedyny wg mnie jest w miare udany), bo przeciez jak by rzeczywscie bylo to takie dobre to juz by bylo pelno gier z tymi efektami, a tak to one tylko znacznie spowalniaja (nawet cienie w doomie III sa generowane moca CPU a nie karty graficznej - bylo o tym kiedys w ktoryms "plan update" Carmacka). Jesli wyjdzie nv30 to bedzie max 20% szybszy od R9700Pro (bo komu by sie oplacalo wypuszczac 2x szybsza karte jak i tak na 20% wydajnosci mozna zarobic, a pozniej wypyscic kolejny model znowy o jakies 20% szybszy i znowy na nim zarobic). Juz dawno nie bylo takiego skoku wydajnosci (poza zapowiedziemi , bo tam to wszystko jest 2x szybsze i generuje lepsza jakosc obrazu) i watpie zeby nv30 mial cos w tym kierunku zmienic.

  4. Maners (autor: Meteor | data: 5/11/02 | godz.: 20:48)
    T&L gry wykorzystuaja dopiero teraz, bo dopiero dzisiejsze karty sa w stanie ruszyc sprzetowo oswietlana ilosc wielokatow w scenie wspolczesnych gier.To samo dotyczy pixel shaderow, pewnie dopiero generacja po G5 bedzie w stanie renderowac gry wykorzystujace w pelni pixel shader. Co mozna zrobic z T&L i bump mappingiem pokazuje doom3. Nividi wystarczy ze NV30 rozwali R9700 w tej grze i juz panowie z Kaliforni zonu zawladna rynkiem. Trzeba do tego dodac marketing - napisali ze 2x wydajniejszy ale nie napisali w czym. Pamietasz jak to bylo z R9700 ? 2x szybszy od GF4 alet tylko w Antyalliasingu x4

  5. a mnie (autor: jack13 | data: 6/11/02 | godz.: 07:01)
    ciekawi jaka bedzie wydajność radka 9700 z nowymi pamieciami .

  6. w dupie (autor: quqacz-brak rejestracji | data: 12/11/02 | godz.: 12:28)
    a ja mam to w dupie czy będzie szybsza o 20% czy o 100% i tak mnie nie stać na taką karte :P

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.