Do sieci trafiło kilka nowych informacji na temat SoC zastosowanego w nadchodzącej konsoli Microsoftu o kodowej nazwie Scorpio. Produkt ten ma stanowić odpowiedź producenta z Redmond na PlayStation 4 Pro i wzorem konsoli Sony będzie bazować na tej samej architekturze co PS4 oraz Xbox One. Oznacza to połączenie rdzenii x86 Jaguar oraz GPU z architekturą AMD. Prawdopodobnie na bazie Polarisa, o czym świadczy wsparcie dla Delta Color Compression. Z nieoficjalnych źródeł dowiadujemy się też, że wydajność tego elementu ma być około 4.5x wyższa niż IGP w Xbox One.
Producent ma ponadto całkowicie zrezygnować z dodatkowej pamięci ESRAM. Zostanie tylko L2, której będzie cztery razy więcej niż w One oraz GDDR5, zgrupowana w 12 kostkach (12GB?). Nowa konsola teoretycznie umożliwi granie w rozdzielczości 4K, przy czym w bardziej wymagających tytułach będą stosowane techniki obniżania jakości obrazu znane z Xboxa One – np. renderowanie obrazu lub części efektów w niższej rozdzielczości i skalowanie do wyższej. Biorąc pod uwagę fakt, że Scorpio ma generować 3.5x więcej pikseli na sekundę niż Xbox One, może się okazać, że tego typu tricki będą bardzo często używane.
K O M E N T A R Z E
384-bit GDDR5? (autor: pwil2 | data: 26/01/17 | godz.: 10:59) Do 4K te +4GB się przydadzą.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.