Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Piątek 26 maja 2017 
    

Fotograf ślubny - jak zdobywać nowych klientów?


Autor: materiały partnera | 19:04
Robisz świetne zdjęcia ślubne, a twoje portfolio jest coraz bardziej rozbudowane? Jeżeli tak, pewnie przekonałeś się już, że konkurencja nie śpi, a działania marketingowe są konieczne. Sama reklama to za mało, trzeba pozyskiwać klientów, którzy realnie skorzystają z twoich usług. Jak zdobywać nowe zlecenia? Oto kilka sprawdzonych rad!

Reklamuj swoje portfolio

Stworzenie strony internetowej i regularne uzupełnianie portfolio to podstawa. Liczy się jednak ilość osób, które nie tylko zajrzą na twoją witrynę, ale również skorzystają z usługi. Co możesz zrobić, aby tak było?

  • Zastanów się, co widzi odbiorca, trafiając na twoje portfolio w sieci? Czy musi przedzierać się przez gąszcz zdjęć? Czy ma szansę od razu zauważyć najlepsze prace, a także ich różnorodność? Zrób porządną selekcję, wybierz najbardziej reprezentatywne zdjęcia. Pozostałe zostaw w galerii lub prezentuj je na blogu.
  • Niech portfolio będzie wyeksponowane na twojej stronie. Wybierz kilka zdjęć, które staną się łatwo rozpoznawalną wizytówką, tak, aby można było identyfikować twoje prace w każdym miejscu.

  • Ułatw klientowi kontakt. Nie każ mu szukać adresu mailowego lub numeru telefonu. Niech te informacje będą widoczne. Zawsze zostawiaj adres e-mail, a nie jedynie formularz kontaktowy. To daje poczucie, że wiadomość na pewno do ciebie dotarła.

Linki zewnętrzne

To klucz do sukcesu. Na twoją stronę wejdą najprawdopodobniej osoby z polecenia lub ci, którzy będą szukali własnych zdjęć. Tobie zależy jednak na zupełnie nowych klientach i nowych zleceniach. Zarejestruj się więc we wszystkich miejscach, w których fotograf ślubny może zostawić swoją wizytówkę, link do strony internetowej, a nawet kilka pokazowych zdjęć. Przykładem takiego miejsca w sieci jest serwis Wedding.pl. Jak to działa?

  • Możesz tam utworzyć swoją indywidualną wizytówkę, a przyszłe panny młode będą mogły znaleźć twoją ofertę.
  • Portal automatycznie wyszukuje lokalizację, co jeszcze bardziej zwiększa szansę na kontakt!
  • Napisz tam kilka słów o sobie, pokaż wybrane zdjęcia i przedstaw cennik.
  • Użytkownicy będą mogli wystawić ci opinie, co zdecydowanie zwiększy twoją wiarygodność. Wiadomo, sprawdzony fotograf ślubny to prawdziwy skarb.

Media społecznościowe

Fanpejdż i konto na Instagramie także mogą pomóc w pozyskiwaniu nowych zleceń. Facebook oferuje obecnie możliwość linkowania do swojej strony internetowej, a nawet bezpośredniego sprzedawania usług. To również świetne miejsce, aby prezentować swoje prace i angażować społeczność, w tym również swoich przyszłych klientów. W social mediach obowiązuje kilka żelaznych zasad:

  • Dbaj o jakość wszystkich zamieszczanych materiałów. Jesteś fotografem ślubnym, a więc zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle muszą być popisem twojego kunsztu.
  • Każde zdjęcie, które zamieszczasz, powinno być opisane! Możesz do niego dodawać adres do portfolio.
  • Pisz treści ciekawe, poprawne językowo, zawsze sprawdzone.
  • Zawsze odpowiadaj na wiadomości i zapytania, nawet jeżeli nie możesz przyjąć zlecenia.

Jeżeli zdecydujesz się na treści płatne – skontaktuj się z kimś, kto ma doświadczenie w prowadzeniu kampanii sponsorowanych. Nie warto tracić pieniędzy na testowanie metodą „prób i błędów”.

Dbaj o jakość. Zawsze!

To oczywista sprawa, nikogo nie zaskoczy, ale… pamiętaj, że nie liczy się ilość zdjęć w portfolio i na wizytówkach, ale ich jakość, styl i dopieszczenie szczegółów. Rozwijaj się, inwestuj w sprzęt, nie podążaj za wyzwaniami. Tylko wtedy działania marketingowe będą miały sens.


 

    
K O M E N T A R Z E
    

Jeszcze nikt nie napisał komentarza.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.