Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Czwartek 1 czerwca 2017 
    

Premiera Vegi dopiero w lipcu


Autor: Wedelek | źródło: Hexus | 06:13
(11)
Osoby które czekały na premierę Vegi podczas tegorocznych targów Computex muszą się obejść smakiem i uzbroić w cierpliwość. AMD zapowiedziało bowiem, że rynkowy debiut wspomnianych akceleratorów będzie mieć miejsce podczas targów SIGGRAPH organizowanych pod koniec lipca w Los Angeles. Co gorsza producent nie podaje praktycznie żadnych nowych informacji na temat swoich nowych produktów. Podczas Computex pokazano co prawda komputer z dwoma Vegami i Threadripperem na którym odpalono Pray w jakości 4K, ale to potrafią dostępne już teraz akceleratory Nvidii.

Mimo to jeśli jesteście zainteresowani, to zapis wideo z konferencji AMD jest dostępny poniżej:


 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. premiera w lipcu, (autor: Qjanusz | data: 1/06/17 | godz.: 10:05)
    masowa dostępność rok później i to pod warunkiem że kooperanci naucza produkować HBM2

    Może być tylko lepiej, jeżeli będzie niespodzianka i VEGA ma kontroler GDDR5X


  2. nie (autor: quadcore | data: 1/06/17 | godz.: 10:09)
    na darmo wydawali rx500. Zaraz Nvidia wyda volte i będzie znów po ptakach.

  3. @quadcore (autor: Deathraw | data: 1/06/17 | godz.: 12:22)
    Może i wydali, ale wszystko wykupione, bo znów kopanie się opłaca i nie kupisz nigdzie polarisa.

    @Qjanusz
    Niestety, ale podejrzewam, że tak będzie.HBM 2-powtórka z fury i tak naprawdę zanim karty pojawią się w realnej sprzedaży, to je wycofają. Nie ma innego logicznego powodu obsuwy.


  4. cała para AMD poszła w zenki (autor: Sławekpl | data: 1/06/17 | godz.: 12:29)
    i już im nie wystarczyło jej na nowe grafy?
    + dostępność HBM2 + Global który nie wiadomo czy dopracował już produkcję by Vega osiągała odpowiednio wysokie zegary,
    to ostatnie może być głównym przyczynkiem do opóźnień, zbyt niskie zegary i wysokie TDP ograniczy te karty wydajnościowo do średnio-wysokiego segmentu, niestety przez HBM2 ich cena może nie być zjadliwa


  5. zmieniam karte (autor: angh | data: 1/06/17 | godz.: 13:16)
    pod koniec roku. Wolalbym AMD, ale wezme najlepsza opcje w cenie 3k pln. Oby sie chlopaki wyrobily.

  6. Hmm (autor: loccothan | data: 1/06/17 | godz.: 13:53)
    HBM_2 + zupełnie nowy sterownik + masa nowych bajerów.
    Myslałem że się wyrobią na 24-29 VI ;) ale nie dali rady.

    W pewnym sensie to dobrze.
    1. VEGA Pro (wincyj $ zarobią)
    2. Bardziej dopracowany Vega do grania (lepszy sterownik itp.)

    PS. Mnie się nie spieszy.
    Ci co mają Fury/480/580 lub nV 980/980Ti mogą spokojnie poczekać.


  7. Mnie najbardziej ciekawi Vega w APU (autor: grafenroot | data: 1/06/17 | godz.: 21:43)
    Ciekaw jestem jak to rozwiążą. Czy przypadkiem tego nowego kontrolera pamięci z Vegi nie wykorzystają dla całego APU?
    Opóźnienia mają straszne. Ciekaw jestem jednak jak Vega będzie wyglądała na tle konkurentów w momencie debiutu. Zmian konstrukcyjnych jest naprawdę wiele. Na PClol fajnie opisali architekturę Vegi jakiś czas temu.

    No i przyznam szczerze, że mnie jako niegracza interesowała by karta middle class na archi Vega (ale prędzej pewnie się doczekam Navi niż średniaka na archi Vega, widząc szybkość AMD).


  8. fajne te wszystkie zmiany, tylko jest zasadniczy problem (autor: Zbyszek.J | data: 1/06/17 | godz.: 22:51)
    zjadają za dużo tranzystorów.

    Tahiti, GCN 1.0, 2048 SP / 128 TMU / 32 ROP 4,3 mld tranzystorów
    Tonga, GCN 3.0, 2048 SP / 128 TMU /32 ROP, 5,0 mld tranzystorów
    Polaris, GCN 4.0, 2304 SP / 144 TMU / 32 ROP, 5,7 mld tranzystorów
    Hawaii, GCN 2.0, 2816 SP / 176 TMU / 64 ROP, 6,2 mld tranzystorów


    Przejście z GCN 1.0 do GCN 3.0 przy takiej samej ilości jednostek SP, TMU i ROP to 16% wzrost tranzystorów.

    Polaris ma 8% mniej tranzystorów niż Hawaii, mając 18% mniej procesorów strumieniowych mniej, 18% mniej TMU i 50% mniej jednostek ROP.

    Teraz jest mowa że Vega będzie mieć 15-18 mld tranzystorów przy takiej samej ilości jednostek co Fiji (8,9 mln tranzystorów), czyli 4096 SP / 256 TMU / 64 ROP.

    To już lepiej było nie zmieniać nic i zrobić układ 2 x Fiji, 8096 SP / 512 TMU / 128 ROP, który miałby ~ 16-17 mld tranzystorów.


  9. póki co w GCN (autor: Zbyszek.J | data: 1/06/17 | godz.: 23:46)
    póki co w GCN, cała para z rozrastaniem się układów poszla w HSA i GPGPU, czyli usprawnienia wykonywania obliczeń ogólnego przeznaczenia przez GPU.

    Radeon 6970 1536 SP / 96 TMU / 32 ROP miał 2,64 mln tranzystorów.
    Radeon 7970 2048 SP / 128 TMU / 32 ROP miał 4,31 mld tranzysotrów
    Polaris RX480 2304 SP / 144 TMM / 32 ROP ma 5,7 mld tranzystorów

    z 5,2 mld tranzystorów można zrobić 2 x Cayman, czyli architektura VLIV4 z 3072 SP / 192 TMU / 64 ROP, bez HSA i GPGPU, z czego i tak nikt nie korzysta. Z GCN 3.0 zostawić tylko kompresję koloru.

    Podobnie Nvidia zrobiła w Maxwellu 2.0, wycieła GPGPU, wycieła obliczenia podwójnej prezycji do 1/16, z czego nikt z graczy (czyli 98-99% kupujacych) nie korzysta, zaoszczędzone tranzystory pozwoliły zwiększyć liczbę jednostek i osiągnąc bardzo wysoką wydajność /wat. Opłaciło się.

    Ciekawe kiedy AMD się obudzi i zacznie odchudzać swoje układy. Reset skomplikowania do poziomu VLIV4 + zostawienie tylko niektórych funkcji z Vegi byłby wskazany. Liczba tranzystorów spadłaby o 30-50%, i Vega mogłaby mieć 6144 procesory strumieniowe, a nie 4096 jak Fiji.


  10. @Zbyszek.J (autor: Deathraw | data: 2/06/17 | godz.: 11:27)
    Zgodzę się i nie zgodzę. Problemem jest to, że te karty się dobrze sprzedają pod gpgpu zwłaszcza pod kopanie kryptowalut i pod tym względem AMD może sobie dużo dorobić. To, że takie podejście jest krzywdzące dla graczy, to oczywiste. Generuje to olbrzymie niepotrzebne TDP, a co za tym idzie ilości ciepłą do odprowadzenia, więc jeśli chodzi o gry to perf./wat to tragedia, ale już jako gpgpu ten stosunek bije NV na głowę.

  11. @Up (autor: loccothan | data: 3/06/17 | godz.: 14:13)
    Apropos kopania:
    -> http://wccftech.com/...ng-gpu-performance-roundup/

    Obrazek tylko:
    -> http://cdn.wccftech.com/...2017/05/MHs-820x509.png

    Szkoda że koparki nie są w Steam ;)


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.