Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 6 lipca 2017 
    

Nvidia odchodzi od monolitycznych GPU na rzecz MCM


Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 06:57
(22)
Nvidia pokazała koncept nowego GPU, zbudowanego z kilku połączonych ze sobą modułów zamiast jednego, olbrzymiego kawałka krzemu. Porzucenie tradycyjnego modelu na rzecz MCM (Multi-Chip-Module) pozwoli niższym kosztem skonstruować mocniejsze akceleratory, składające się z większej ilości jednostek wykonawczych. Ponieważ pojedynczy moduł jest mniejszy niż monolityczny rdzeń, więc jego wyprodukowanie jest łatwiejsze i tańsze (większy uzysk). Stosunkowo łatwo można też tworzyć mocniejsze wersje GPU poprzez dodawanie dodatkowych modułów.

Nvidia twierdzi, że monolityczny rdzeń jest zaledwie o 10% wydajniejszy niż składający się z identycznej ilości jednostek modułowy MCM. Jednocześnie rozwiązanie to jest o 26,8% efektywniejsze niż łączenie dwóch całkowicie odrębnych rdzeni, np. z użyciem SLI.

Pomysł ten nie jest oczywiście niczym nowym. Identyczny koncept wykorzystali chociażby inżynierowie AMD, implementując MCM w procesorach z rodziny Ryzen.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Proszę, Nvidia wprowadza nowatorskie rozwiazania (autor: Sony Vaio Surprise | data: 6/07/17 | godz.: 07:39)
    Jest pionierem na rynku kart graficznych. Wizjonerem przyszłości, widzi rzeczy, o których innym się nie śniło. Maja zielona wizje świata.

  2. era sklejek (autor: Adex1234 | data: 6/07/17 | godz.: 07:58)
    nadchodzi heh

  3. ja sie zastanwiam (autor: piwo1 | data: 6/07/17 | godz.: 07:59)
    czy to autor tekstu zawsze pisze pierwszy komentarz o amd nvidii i intelu ?

  4. A ja się zastanawiam... (autor: Kenjiro | data: 6/07/17 | godz.: 08:22)
    Czemu kolejny troll nie został jeszcze zbanowany?

  5. @04 (autor: kombajn4 | data: 6/07/17 | godz.: 09:07)
    Skończyły się komuś pomysły na nową końcówkę nick'a nie żebym sugerował ze redakcja sama pisze teksty Sony Vaio...

  6. Dobra, dobra (autor: biuro74 | data: 6/07/17 | godz.: 10:21)
    Nie udawajcie, ze nie znacie zasad krecacych swiatem (portali). Poki Sony pisze komentarze nieobrazliwe, jest i bedzie tolerowany przez Redakcje - w szczegolnosci, ze jego komentarze nabijaja posty. Ktory sie nie zgodzi ? :) Poza tym zestawienie tego goscia ze slowem "troll" jest chyba tylko wyrazem wyzycia sie ze zbednych emocji, jakie w on w was generuje... bo w sumie co on wam przeszkadza. Ja sie zawsze smieje z jego komentarzy - i taki byl pewnie jego zamysl - przeciez o niebo lepiej miec takich 10 Sony"ch", niz jednego, prawdziwego onetowego trolla miedzy nami.

  7. biuro74 (autor: kombajn4 | data: 6/07/17 | godz.: 10:46)
    wiesz nawet fanatyków kiedyś mieliśmy np taki morgi ale z nim dało się przynajmniej sensownie walczyć na argumenty. Sony to taki ściek intelektualny. Czytasz news i możesz z 90% przybliżeniem zgadnąć co ten gość napisze w komentarzu. I ze 100% pewnością przewidzieć że nie będzie to miało zbyt wiele wspólnego z rzeczywistością.

  8. @06 (autor: bmiluch | data: 6/07/17 | godz.: 11:32)
    można dyskutować, czy lepiej mieć w bucie martwą osę czy kamień

    ja tam się nad tym nie modlę, wywalam szystko jak leci

    co do Twojej diagnozy
    dodałbym tylko, że im głupsze wypowiedzi na forum, tym większe prawdopodobieństwo, że sensowne osoby z takiego forum odejdą
    po pewnym czasie idioci zupełnie zagłuszą tych normalnych i forum portalu nadaje się do skasowania lub przynajmniej resetu

    to właśnie dlatego trzeba wyrywać chwasty, również te mniej uciążliwe


  9. do redakcji (autor: bmiluch | data: 6/07/17 | godz.: 11:37)
    jeżeli chcecie - możecie względnie łatwo uporać się z SVS
    mając możliwość przeprogramowanie stron portalu, zmiany regulaminu forum itp - facet nie ma wielkich szans
    pytanie - czy chcecie?


  10. A ja się zastanawiam (autor: muerte | data: 6/07/17 | godz.: 12:02)
    dlaczego ciągle odpowiadacie SVS? Sami nakręcacie spiralę i nabijacie posty. Na 8 komentarzy JEDEN odnosi się do artykułu. JEDEN. Reszta to polemika z SVS. Niech sobie pisze i tyle.

  11. @muerte (autor: pebal | data: 6/07/17 | godz.: 12:59)
    Dlatego odpowiadamy, bo to jest forum dyskusyjne a nie tablica ogłoszeń.

  12. MCM w GPU to bardzo fajna idea (autor: Qjanusz | data: 6/07/17 | godz.: 13:52)
    Raz że mniejsze koszty, dwa że większe zróżnicowanie oferty, trzy że ciepełko łatwiej rozproszyć.

    Kiedyś taki powiedzmy pseudo MCM chciało wdrożyć 3Dfx, próbując sprzedawać VSA100.

    ps. jak czytam większość postów.... łapki opadają. Jak stare baby które na etacie siedzą po przychodniach NFZ :D


  13. "nvidia wprowadza nowatorskie rozwiązania" (autor: mikołaj | data: 6/07/17 | godz.: 14:58)
    Pomijając autora ww. słów, to jak patrzę na diagram w newsie, przychodzi mi na myśl amd treadripper czy epic – normalnie wypisz wymaluj infinity fabric ;)

  14. Ciekawe gdyby infinity fabric... (autor: gantrithor | data: 6/07/17 | godz.: 17:32)
    wykonac na swiatlowodach technologia juz istnieje mikrouklad nie jest skomplikowany i dostarcza kilkukrotnie wiecej przepustowosci niz jest to wymagane.

  15. No wlasnie (autor: krogulec | data: 6/07/17 | godz.: 17:52)
    Sa juz spekulacje , ze architektura Navi , czyli kolejna na mapie drogowej amd , to maja byc multigpu polaczone infinity fabric. Pytanie , czy tak rzeczywiscie bedzie.

  16. ... (autor: krzysiozboj | data: 6/07/17 | godz.: 19:03)
    Mam nieco idiotyczne pytanie, bo nigdy nie miałem i nie potrzebowałem wydajnego GPU. Jest nadal sens podnoszenia wydajności GPU? Czy to tylko kwestie prestiżowe, plus jakieś niszowe zastosowania?
    Do biurowo-domowych zastosowań pewnie integra jest aż nadto. W grach to się jeszcze jakoś przekłada na komfort samego grania i jest to jakoś uzasadnione? Czy to taki nieco samonapędzający się mechanizm marketingowy?


  17. @temat (autor: Mariosti | data: 6/07/17 | godz.: 19:30)
    To czy pomysł jest dobry czy nie rozbija się o kwestię tego gdzie będzie faktycznie scheduler rozdzielający zadania między te moduły.
    Jeśli byłby sprzętowy i takie mcm gpu było widoczne dla platformy systemowej jako pojedyncze gpu i taki sprzętowy scheduler potrafił rozdzielać pojedyncze procesy na kopie operujące równolegle na różnych częściach danych (data parallellism) to może i rozwiązanie takie miałoby sens jak na dzisiejsze realia rynku gpu patrząc.

    Jeśli w praktyce będzie to miało działać jak sli/cf tylko z lepszymi interconnectami to nie będzie się to dobrze skalowało i te zaledwie 10% przewagi gpu monolitycznego byłoby przypadkiem optymistycznym dla MCM


  18. @16 (autor: kombajn4 | data: 6/07/17 | godz.: 20:13)
    sens jest taki że powstają(bo rynek wymusza) coraz bardziej rozbudowane gry tworzone w związku z tym w coraz większym stopniu przy pomocy narzędzi typu RAD (rapid application development) bo budżety i zespoły developerskie nie są z gumy. Niesie to za sobą coraz bardziej partackie wykonanie i czasami wręcz absurdalnie słabą optymalizacje. Dlatego gry sprzed kilku lat niekoniecznie wyglądają gorzej od obecnych a chodzą jak rakiety na współczesnym sprzęcie.

  19. dopoki obraz w monitorze (autor: piwo1 | data: 7/07/17 | godz.: 06:19)
    nie wyglada jak realna rzeczywistosc to kazda moc karty graficznej bedzie pochlonieta. poki co do rzeczywistosci to daleka droga i pewnie jeszcze bedzie potrzeba z 1000 razy mocniejszej karty by rysowac sceny ktore bysmy pomylili z rzeczywistoscia. zreszta karty graficzne to dzis nie tylko gry ale i stacje robocze gdzie kazda moc zostanie spozytkowana. wiec tak jest sens podnoszenia wydajnosci gpu i dlugo ten wyscig sie jeszcze nie zakonczy.
    inna sprawa to to ze ja powatpiewam w te mcm. mysle ze to droga na skroty by ciac kooszty by marza mogla isc w gore. ja rozumiem ze nvidia jest generacje przed amd i moze sobie na cos takiego pozwolic tzn przyciac troche wydajnosci by miec wieksza marze (tak jak do tej pory robil intel, mogl na wiele sobie pozwolic a i tak konkurancja nie mogla sie zblizyc)
    oby tylko w przypadku nvidi nie obrocilo sie to przeciwko nim.
    moze przy polaczeniach swietlnych odleglosc nie bedzie miec znaczenia tak wielkiego przy przesylach danych ale poki co w monolitycznym krzemie da sie duzo szybciej nimi zarzadzac (czas dostepu i transfery) niz pomiedzy dwoma osobnymi krzemami.


  20. odkurzyli patenty 3dfxa (autor: leosh | data: 7/07/17 | godz.: 07:18)
    pamięta ktoś voodoo 5 5500 ? Mam taką :) dwa uklady vsa-100, a kolejna miała cztery voodoo 5 6000 :
    http://www.x86-secret.com/.../v5-6000/v56kgb-6.htm


  21. leosh (autor: kombajn4 | data: 7/07/17 | godz.: 08:19)
    wcześniej był Ati Rage Maxx
    http://www.tomshardware.com/...axx-review,156.html


  22. kombajn4 (autor: leosh | data: 8/07/17 | godz.: 07:41)
    na allegro ostatnio był ten maxx za 150zł. Kiedyś miałem pożyczoną do testów

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.