To, że dana karta graficzna obsługuje biblioteki DirectX 12 nie oznacza, że oferuje dostęp do wszystkich funkcji w ramach najnowszego API Microsoftu. Do tej pory najlepiej w tym względzie wypadał Intel, którego IGP dziewiątej generacji oferuje wsparcie dla wszystkich funkcji z bibliotek giganta z Redmond. Na drugiej pozycji znajduje się Nvidia, której Pascale są zgodne z DX12 poziom 12.1, ale jednak wciąż mają pewne braki, a na trzecim miejscu plasuje się AMD z obsługą DX12 lvl 12.0 w Polarisach.
Sytuację zmieni dopiero premiera kart z GPU Vega, które radzą sobie z funkcjami dostępnymi w DX lvl 12.1, w tym z nieobsługiwanym do tej pory Conservative Rasterisation Level 3 oraz wsparciem dla tzw. połowicznej precyzji (operacje na zmiennoprzecinkowych liczbach 16-bitowych, wprowadzone w Polarisach).
K O M E N T A R Z E
IGP Intela zapewnia lepsze wsparcie dla (autor: Sony Vaio Surprise | data: 10/07/17 | godz.: 08:38) DirectX niż amd. To jest miazga, deklasacja rywala. IGP wyrywa z kapci podczas gdy amd dopiero na końcu stawki.
Sony wie (autor: kombajn4 | data: 10/07/17 | godz.: 08:50) o czym mówi w końcu przecież używa na co dzień....
@02 (autor: bmiluch | data: 10/07/17 | godz.: 10:08) jaki użytkownik, takie wymagania i marzenia
Swoją drogą tak się zastanawiam (autor: kombajn4 | data: 10/07/17 | godz.: 10:39) tak się zastanawiam czy czasem Microsoft nie strzelił sobie w stopę robiąc to wsparcie DX12 na kartach DX11. Czy nie jest czasem tak że mnogość poziomów obsługi oferowanej przez karty różnych generacji nie odstrasza developerów od korzystania z DX12. Może lepiej by wyszli na tym tworząc standard pod które pasowały by tylko nowe karty a każdy devs wiedział by na czym stoi. Takie tam moje luźne przemyślenia.
Nowe Standardy (autor: Mario2k | data: 10/07/17 | godz.: 11:53) A 3/4 developerów nie potrafi zaimplementować dx12 na przyzwoitym poziomie.
Mario2k (autor: kombajn4 | data: 10/07/17 | godz.: 13:04) No właśnie bo dziś coraz rzadziej robi się gry ręcznie dłubiąc w kodzie a coraz częściej składając je do kupy z gotowych klocków. Pewnie, szczególnie mniejsze studia, poradziły by sobie gdyby dostały gotowy silnik DX12. A tym czasem trzeba tworzyć implementacje pod różne poziomy API od 11_0 po 12_1. Nie dziwota że w większości gier włączenie DX12 przynosi spadki wydajności. Podobnie było z DX10 swego czasu musiało dużo wody w Wiśle spłynąć zanim zaczęło to działać jak należy a i tak spopularyzował się dopiero DX11.
oj a loccothan (autor: pawel1207 | data: 10/07/17 | godz.: 13:14) czy jak mu tam :D sorry niepamietam loco zreszta nie tylko loco :D twierdzil ze polarisy maja pelna implementacja dx12.1 :D i beda miazdzyc :D ... ciekawe :D okazuje sie ze najbardaiej zgodne z dx12.1 sa intelowe integry.. :D ..
powodzenia w odpalaniu gier i benchmarków DX12 na IGP (autor: Qjanusz | data: 10/07/17 | godz.: 15:57) DX12 ma odciążać CPU i przerzucać obliczenia na GPU. Taka jest idea tego API. Przykład CPU Intela z integrą jest tutaj jakimś kuriozum.
jakiś czas temu z ciekawości odpaliłem 3DMark Time Spy na IGP Kaby, HD7850 i GTX 660. Tam gdzie się kończy teoria, zaczyna się praktyka.
To jakieś jaja są już... (autor: raczek70 | data: 10/07/17 | godz.: 17:05) Przecież to AMD najlepiej obsługiwało DX12 przeca ;).
NVidia uruchomiła DX12 na starych szrotach, a najlepsze pod DX12 są integry Intela - he, he.
Czekam na info, że MS udostępnia DX12 pod Win7 ;).
P.S. W sumie chyba by nic nie stracił a zyskał.
@9.. (autor: 5eba | data: 10/07/17 | godz.: 19:28) najwięcej zainteresowanych zyskało by na całkowitym porzuceniu DX'a
no i środowisko linuksowe wzrosło by o jakieś 0,5% ;D
Siakieś herezje! ;-O (autor: daver | data: 10/07/17 | godz.: 20:34) Lokalni fanbo..., khem, fani AMD mówili, że tylko karty AMD obsługują "pełen" DX 12. Hmmm.
@11 - poniekąd to prawda (autor: Qjanusz | data: 11/07/17 | godz.: 08:27) AMD było najbliżej oferując Asynchronous compute w DX12.