Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Poniedziałek 24 lipca 2017 
    

Dell U2518D, monitor z pseudo HDR


Autor: Wedelek | źródło: Guru3D | 06:59
(9)
Model U2518D to najnowszy monitor Della wyposażony w 25-calowy panel IPS o natywnej rozdzielczości 2560x1440 pikseli z częstotliwością odświeżania 60Hz, kontrastem statycznym 1000:1, kątami widzenia wynoszącymi w pionie i poziomie po 178 stopni oraz czasem reakcji 5ms (GTG). Producent deklaruje też wsparcie dla 8-bitowej przestrzeni kolorów, 99% pokrycie palety kolorów sRGB, podświetlenie o natężeniu 350cd/m^2 oraz obsługę technologii Dell HDR.

Tutaj warto nadmienić, że nazwa ta może być myląca, bo monitor nie spełnia wszystkich wytycznych standardu HDR10. Innymi słowy wyświetlany na nim obraz będzie lepszej jakości niż gdyby użytkownik skorzystał ze zwykłego ekranu, ale też nie dorówna monitorom z HDR.


Prezentowany wyświetlacz oferuje złącza HDMI 2.0, DP 1.2, mDP 1.2, oraz porty audio. Sugerowana cena detaliczna Della U2518D wynosi $499.99.



 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. ciekawe co się szybciej skończy (autor: Qjanusz | data: 24/07/17 | godz.: 08:23)
    HDR, czy VR

  2. Qjanusz (autor: kombajn4 | data: 24/07/17 | godz.: 09:13)
    Stawiam że VR padnie a HDR się utrzyma. HDR daje lepszej jakości obraz na zwykłym ekranie, fakt droższym ale używa się go cały czas. No i można HDR zaimplementować na poziomie gry/filmu a standardy są już ustalone. VR to chrzanienie się z goglami gdzie każda firma ma inny standard i nie są między sobą kompatybilne no i dochodzi do tego fakt ze gogli VR używa się tylko do gry czyli w dużo węższym zastosowaniu. No i zdaje się że ok 10% osób po prostu nie widzi efektu 3D w goglach a część osób która widzi dostaje mdłości i nie może używać. Z HDR nie ma takich problemów.

  3. Dziwne pytanie (autor: pandy | data: 24/07/17 | godz.: 09:38)
    przeciez HDR moze byc stosowane w VR, a co do widzenia - przypadkiem nie myli sie tu technologi VR z stereskopia?
    Nie widze powodu dla ktorego VR ma umrzec a HDR jest naturalnym i wartosciowym rozwinieciem istniejacych technologii.


  4. pandy (autor: kombajn4 | data: 24/07/17 | godz.: 10:14)
    Przecież każde gogle VR opierają się na stereoskopii - masz oddzielny obraz dla prawego i lewego oka. Cudów nie ma inaczej nie będzie obrazu 3D. A VR moim zdanie padnie za jakiś czas bo temat był przerabiany już wielokrotnie i umierał śmiercią naturalna za każdym razem.

  5. @kombajn4 (autor: Qjanusz | data: 24/07/17 | godz.: 12:30)
    jakoś wątpię w ten cały HDR. M.in. dlatego że:

    1. http://pclab.pl/news74444.html
    2. News bieżący
    3. HDR podraża produkcję TV / monitorów

    Wg mnie upadnie zarówno konsumencie VR (zostanie pewnie jako drogi odnóg PRO) jak i HDR. Kwestia tylko co pierwsze. Albo będą wracać jako kolejne wcielenia (vide Larrabee od Intela).


  6. Qjanusz (autor: kombajn4 | data: 24/07/17 | godz.: 13:55)
    Po pierwsze nie da się przedstawić na standardowym ekranie jak wygląda obraz na ekranie z HDR. Po drugie w filmie Dimitra w artykule z pclab facet mówi że jemu nie podobało się to jak zostało zaimplementowane HDR w jednej grze a konkretnie w ME Andromeda. Obejrzyj sobie materiał fachowców:
    https://www.youtube.com/watch?v=BJ6_cQjSgfw


  7. Porównywanie HDR z VR nie ma sensu, bo to nie ten kaliber. (autor: Rhobaak | data: 24/07/17 | godz.: 15:07)
    HDR prawdopodobnie stanie się standardem, szczególnie po upowszechnieniu się 4K. W przypadku gier obsługa HDR jest prawie bezkosztowa. W przypadku video wymaga odpowiedniego materiału wejściowego i obróbki, ale jeśli główne platformy streamingowe będą wspierały ten standard, to powinien przetrwać.

    VR tym razem na 99% nie padnie. Już nawet obecna generacja (ze wszystkimi jej wadami) sprzedaje się coraz lepiej, powstaja coraz bardziej zaawansowane gry.
    Co do standardów to nie jest tak źle: obecnie liczą się tylko Oculus i SteamVR (przy czym SteamVR wspiera headset Oculusa).
    Nastepny krok to bezprzewodowe headsety, bardziej zaawansowane kontrolery (nowy kontroler Steama oferuje już teraz oddzielnie tracking palców), większa rozdzielczość ekranów, śledzenie ruchu gałek ocznych w celu optymalizacji renderowania itd. Chociaż i tak największą barierą jest biologia - idealnego leku na "VR sickness" nie ma (choć metod obejścia jest już wiele, z królującą obecnie "teleportacją").


  8. " obecnie liczą się tylko Oculus i SteamVR" (autor: 0r8 | data: 24/07/17 | godz.: 16:39)
    obecnie to liczy sie PSVR ;-)

  9. Jeśli brać pod uwagę konsole to tak. (autor: Rhobaak | data: 24/07/17 | godz.: 18:59)
    Ale PSVR jest najbardziej zamknięty i ma najmniejszy wybór softu (no i są to tylko gry). Poza tym ma najgorszy tracking i najgorsze kontrolery. Ale trzeba przyznać że ma chyba najwygodniejszy headset i najprostszą konfigurację i obsługę. No i cena jest najniższa, ale znając politykę Sony dotyczącą wsparcia dla akcesoriów wchodzenie w PSVR jest dużym ryzykiem.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.