Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 29 września 2017 
    

Pimax - gogle VR o rozdzielczości 8K i kącie widzenia aż 200 stopni


Autor: Zbyszek | 19:15
(7)
Chiński producent zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży gogli wirtualnej rzeczywistości Pimax VR 8K, które daleko wyprzedzają pod względem możliwości aktualnie dostępne na rynku zestawy, takie jak np. Oculus Rift czy HTC Vive. Okulary te dysponują rozdzielczością 1080 x 1200 pikseli na jedno oko, co powoduje tzw. efekt siatki, czyli widoczne są pojedyncze subpiksele. Ponadto okulary te mają tylko 110 stopniowy kąt widzenia, co sprawia, że użytkownikom wydaje się jakby patrzyli przez lornetkę. W Pimaxie twórcy poradzili sobie z tzw. efektem siatki i poszerzyli pole widzenia ze 110 do aż 200 stopni.

Poza znacznie szerszym kątem widzenia, okulary Pimax oferują rozdzielczość 3840 x 2160 pikseli na jedno oko, czyli sumarycznie 8K (7680x2160 pikseli). Producent podkreśla także dość wysoką częstotliwość odświeżania (90 Hz) oraz opóźnienie nieprzekraczające 15 ms.

Dzięki szerokiemu kątowi widzenia w okularach nie występować ma tzw. problem widzenia peryferyjnego - kątem oka widoczna będzie po prostu wirtualna rzeczywistość, a nie zaciemniony obszar gogli. Dzięki temu rzadziej występować powinny objawy choroby symulatorowej.

Okulary Pimax mają być kompatybilne z akcesoriami HTC Vive czy Oculus Rift, a dzięki współpracy ze Steamem i Viveportem mają zaoferować wsparcie dla około 1700 tytułów.

Podstawowy model został wyceniony na 499 USD. Droższy model wyposażony w funkcję śledzenia pozycji użytkownika w przestrzeni (tzw. room scale) został wyceniony na 799 USD. Do obsługi okularów zalecany jest komputer z procesorem Core i5 6. generacji, 8 GB RAM i kartą graficzną Nvidia GeForce GTX 980, GeForce GTX 1070 lub mocniejszą.

Twórcy okularów zebrali na Kickstarterze już ponad milion dolarów na uruchomienie produkcji, i zapowiadają, że pierwsi klienci otrzymają je jeszcze na początku przyszłego roku.




 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Co za bzdurne określanie rozdzielczości. (autor: pebal | data: 29/09/17 | godz.: 21:41)
    Niech umieszcza jeszcze dwa panele 4K z zewnętrznej strony i napiszą, że gogle mają rozdzielczość 16K.

    Nie zmienia to jednak faktu, że to krok w dobrą stronę. Zawsze to bliżej optimum a więc 16K przy 240 Hz (dla jednego oka oczywiście).


  2. cały czas (autor: Gutko | data: 29/09/17 | godz.: 22:26)
    się śmieję po przeczytaniu tego newsa. to naprawde wygląda tak jakby intel dostał od rządu przykazanie że ma dać fory amd żeby nie padło i wyrównać konkurencję

  3. aaaaaaaaa (autor: Gutko | data: 29/09/17 | godz.: 22:27)
    nie tu miało byc, nie ten temat

  4. Wiele tematów właśnie tak powstaje... (autor: Mario1978 | data: 30/09/17 | godz.: 11:01)
    że można czytać ukryte treści na swój sposób ale co prawda to prawda krok w dobrym kierunku nawet jeżeli INTEL rzeczywiście dał fory AMD i przez to NIEBIESCY wszystkie gotowe projekty ukryte w szufladzie musi wyrzucić w błoto bo są nie wystarczające na to co jeszcze ZEN zaprezentuje dlatego muszą pracować już teraz w pocie czoła i przyjmować nowych geniuszy ,którzy będą mieli lepszą wizję CPU niż to co zaprezentował RYZEN pierwszej generacji.
    W tej chwili jeżeli chodzi o rozwiązania innowacyjne widać prym wiodą KOREAŃCZYCY S ,CHIŃCZYCY i JAPOŃCZYCY z naciskiem na te drugie państwo ale w przyszłym roku pewnie znów da o sobie znać SAMSUNG:).


  5. Niezły marketing, (autor: CharlieBrown | data: 30/09/17 | godz.: 11:17)
    że też ludzie dają się nabierać na takie coś.

  6. "Dzięki temu rzadziej występować powinny objawy choroby symulatorowej" (autor: Semyazza | data: 3/10/17 | godz.: 09:27)
    Jasne... Ja to nawet w 3D mam, więc podziękuje VR xd

  7. ciekawy temat (autor: Zbyszek.J | data: 6/10/17 | godz.: 21:41)
    a komentarzy mało..

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.