Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 6 października 2017 
    

AMD komentuje premierę nowych procesorów Intela


Autor: Zbyszek | 06:04
(32)
Firma AMD zamieściła na swoim koncie w serwisie Twitter wpis nawiązujący do premiery nowych procesorów Intel Core 8. generacji (Coffee Lake). Producent podkreśla w nim, że jego produkt w przeciwieństwie do nowego produktu Intela jest dostępny w sklepach, komentując tym zapewne informacje o bardzo słabej dostępności nowych procesorów Intela aż do 1. kwartału przyszłego roku. Dalej AMD podkreśla długie wsparcie i możliwość systematycznego ulepszania swojej platformy o bardziej wydajne procesory w przyszłości. Tymczasem nowe procesory Intela pomimo tej samej podstawki wymagają nowych płyt głównych i chipsetów.

Co więcej dla kolejnych procesorów z serii Coffee Lake, które trafią na rynek za rok i będą posiadać 8 rdzeni Intel szykuje znów nowy chipset o nazwie Z390.


 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. No w sumie racja (autor: Wyrzym | data: 6/10/17 | godz.: 17:24)
    te nowe procki intela leza na polce zaraz obok vegi :D

  2. amd komentuje, czyli jest w ciemnej życii (autor: Sony Vaio Surprise | data: 6/10/17 | godz.: 17:30)
    Procesory amd są dostępne bo ich nikt nie kupuje. Co z tego ze platforma starcza na pare generacji. Wchodzą nowe standardy jak np M2, usb 3.1, których AM3 nie ma. Za chwile AM4 będzie out of date , z dostępnymi wolnymi porcjami i pamięciami RAM grającymi w rosyjska ruletkę.

  3. @2. (autor: quadcore | data: 6/10/17 | godz.: 18:03)
    rzyci*

    Weźcie mi tego podrabianca, to nie prawdziwy SVS.

    Hmm niby AMD celnie wypunktowało Intela z tej papierkowej premiery. Ale już sami zapomnieli jaka kaszanke odjebali z Vega


  4. ja też sobie skomentuję (autor: Conan Barbarian | data: 6/10/17 | godz.: 20:58)
    Papierowy księżyc z nieba spadł,
    skończył się video film,
    może to był romans, może żart,
    dziś nie obchodzi mnie to,
    dziś już nie martwię się tym,


  5. obo konkurencja ze stronyu Intela (autor: Mario2k | data: 6/10/17 | godz.: 20:58)
    Spowodowała szybkie wydanie przez AMD Threadrippera refresh aka v2.0
    Tak żebym pozna wiosna mógł zrobić przesiadkę na 12 rdzeni równie wydajnych w grach jak 8 rdzeni u intela.


  6. @05 (autor: Conan Barbarian | data: 6/10/17 | godz.: 21:36)
    Bez sensu. Znacznie lepiej jeśli zwykły Ryzen będzie w wersji "+", lekko poprawiony, w 12nm i z wyższymi zegarami. Te 8 rdzeni jeszcze na długo wystarczy do grania, a zaoszczędzoną kasę można ulokować w RAM, SSD i GPU.

  7. Zen+ (autor: Zbyszek.J | data: 6/10/17 | godz.: 21:38)
    będzie miał 8-rdzeni na układ krzemowy. Przy Zen2 / 7 nm zapowiadają do serwerów 48 rdzeni dla tej samej podstawki. Raczej nie będzie to 6 krzemów, tylko 4 krzemy po 12 rdzeni. Co oznacza że Matisse dla AM4 (2019r) będzie 12-rdzeniowy

  8. @Zbyszek (autor: Conan Barbarian | data: 6/10/17 | godz.: 21:41)
    Dokładnie to miałem na myśli, to będzie bomba termojądrowa pod AM4. Akcja "wincyj rdzyniów" dopiero się zaczyna. Za chwilę Intelowi będzie bardzo przeszkadzać wpakowana w układ grafika.

  9. a póki co (autor: Zbyszek.J | data: 6/10/17 | godz.: 21:46)
    mają stratę 15-20% taktowania i 7-8% IPC. Mają co nadrabiać w Pinnacle Ridge.

    I tak jak pisałem gdzieś wcześniej, przy Zen 2 nie powinni się bawić w dalsze udoskonalanie Zen 1, tylko znacznie rozbudować tę architektuę:
    - 6 drożny dekoder
    - 6 ALU, 3 AGU
    - FPU nie 2 x 128 tylko 4 x 128

    czyli przepustowość dekodera +50%, INT + 50%, FPU + 100%. Mają na to duży budżet tranzystorów w upakowaniu w litografii 7nm. Albo oni zrobią pierwsi taki przeskok rozbudowania architektury jak przy C2D, albo Intel zrobi to pierwszy w 2020/2021.


  10. Zen 2/3 (autor: Conan Barbarian | data: 6/10/17 | godz.: 22:04)
    - 6 drożny dekoder
    - 6 ALU, 3 AGU
    - FPU 3 x 128
    Takie coś to nic innego jak HT z 3 wątkami.

    W AMD wiedzą co robią, gdyż "teraz albo nigdy", więc na pewno coś dobrego nasz czeka.
    Intel też już się zbudził, ale za szybko wstał i ma zawroty łepetyny.


  11. tu raczej chodzi o (autor: Zbyszek.J | data: 6/10/17 | godz.: 22:11)
    jeden silny wątek gdy będzie trzeba. A dodatkowo HT miałoby większy zysk przy szerszym rdzeniu, tj. większym dekoderze, więcej INT i FP.

  12. cos takiego (autor: pawel1207 | data: 6/10/17 | godz.: 22:32)
    zwiekszylo by opuznienia skonczylo by sie waskim gardlem..


  13. @ up (autor: Zbyszek.J | data: 6/10/17 | godz.: 22:34)
    takie same opinie były przed Core 2 Duo. Nie może być więcej dekoderów niż 3, nie może być więcej jednostek obliczeniowych, bo zwiększą się opóźnienia.


  14. w każdym razie (autor: Zbyszek.J | data: 6/10/17 | godz.: 22:45)
    przynajmniej dołożenie 1 dekodera, jednego ALU/AGU i podwojenie FP jest konieczne.

    Oddzielnie od tego można:
    - powiększyć pamięć na zdekodowane micro-instrukcje np. z 2048 do 4096 ops.
    - powiększyć kolejne przekolejkowania mikro-instrukcji ze 192 do np. 288
    - powiększyć schedulery
    - powiększyć bufory load/store
    - powiększyć L1-I do 96K
    - pozmniejszać opóźnienia gdzie się da
    - wymyślić coś nowego na skoki, nie wiem, dodatkowy wirtualny potok gdzie równolegle jest wykonywane rozgałęzienie i co okaże się trafione, to zostaje
    -


  15. ... (autor: krzysiozboj | data: 6/10/17 | godz.: 22:59)
    A ja nie wiem czy nie ciekawsze będzie jednak inne podejście, tzw "wincyj rdzeniuw". Z jednej strony sila pojedynczego rdzenia jest całkiem przyzwoita u obu firm, coś i tak się poprawi zegarem plus drobne usprawnienia, a na sofcie ostatnie serie CPU i tak wymuszą bardziej przyjazne podejście do wielowątkowości.
    Gdyby zen2 miał siłę pojedynczego wątku w okolicach zen1 4,5 GHz, a tych rdzeni miał 12-16/24-32, to moim zdaniem byłaby to fajna zabawka, mająca spore rezerwy praktycznie do wszystkiego co w domu może być potrzebne.
    Obecne ryzeny zawojowały rynek dokładnie tym samym - nico słabszy jeden rdzeń, za to rdzeni sporo więcej, to całkiem fajnie chwyciło.


  16. moim zdaniem (autor: Zbyszek.J | data: 6/10/17 | godz.: 23:03)
    drugi raz więcej rdzeni nie chwyci tak łatwo. Teraz muszą znacznie poprawić IPC pojedynczego wątku (niezależnie od tego będą mogli zwiększyć ilość rdzeni).

    Albo IPC o dalsze 15-20% poprawi Intel za około 3 lata i odjedzie AMD jak przy C2D


  17. @16 (autor: krzysiozboj | data: 6/10/17 | godz.: 23:21)
    Może nie chwyci, a może i chwyci. Intel przez 7 generacji upierał się na 4 rdzeniach, w 8-gen wydanej pośpiesznie dał 6 rdzeni, a już na przyszły rok zapowiadane 8 rdzeni. To chyba zaczyna iść w tym kierunku i prawdopodobnie łączna wydajnosć na wielu wątkach, może za jakiś czas być ważniejszym kryterium.
    Zgodzę się co do tego, że pojedynczy rdzeń nie może być rażąco słabszy, ale 10-20% może być do "przełknięcia".


  18. @UP (autor: Conan Barbarian | data: 6/10/17 | godz.: 23:27)
    AMD chwyciło wiatr w żagle i na pewno rozważają wszelkie możliwe strategie.
    Obstaję jednak za wersją "wincyj rdzyniów", a powód jest niezmiernie prosty. Najważniejszy segment dla AMD to serwery, a tam "wincyj" znaczy lepiej. Zatem przy podejściu, że robimy jeden scalak, który trafia wszędzie, najlepiej będzie załadować "wincyj rdzyniów".
    Będzie pięknie kupić w 2020 taki 16-rdzeniowy Ryzen3.


  19. Conan Barbarian (autor: kombajn4 | data: 7/10/17 | godz.: 07:39)
    Tak i nie. Już teraz możesz kupić 16 rdzeniowego Zen'a w desktopie ale czy realnie na dzień dzisiejszy daje on wyższą wydajność poza programami użytkowymi od 8 rdzeniowego wariantu? Nawet WINDOWS (Wielce Irytująca Nakładka Doskonale Opóźniająca Wszystkie Sprawy) nie jest w stanie zatkać 32 wątków. Ja bym chciał w nadchodzących latach zobaczyć taki procesor od AMD który realnie i poza specjalistycznymi zastosowaniami dawał by przewagę nad obecną generacją. A tu "wincej rdzeniuf" bez oprogramowania które z nich skorzysta nic ci nie da.

  20. @4. (autor: loccothan | data: 7/10/17 | godz.: 09:26)
    +1
    Mam tę piosnkę mp3 :D


  21. Tak sobie myślę... (autor: pwil2 | data: 7/10/17 | godz.: 13:56)
    6-rdzeni jest czymś takim... nienaturalnym. Jak 3 rdzenie w Athlonach. Naturalnym krokiem po 1c były 2c, później 4c, a w międzyczasie warianty z 2x więcej wątków. Tym razem Intel zrobił przesiadkowe 6c, na chwilę, by mieć czas na dopracowanie 8c na Z390.

    8600/8700 może podzielić los Broadwella. Z jednej strony był do przodu, ale wyszedł trochę za późno, tuż przed kolejną generacją. W przyszłym roku Intel zaleje rynek 8c8t I 8c16t. W międzyczasie AMD zaleje rynek swoimi 8c16t i jeśli będzie zastój w grach to na etapie 8 rdzeni jako minimum.

    Trochę jakby Intel kiedyś wydał Core2Trio. Architektura Core2 się dobrze sprzedawała i rynek chętnie by przyjął wtedy 3-rdzeniowego T8400 3GHz, ale z czasem by jednak było problem, że to nie minimum 4 rdzenie.

    Albo taki pośpiesznie wydany 3-rdzeniowy wariant 2500K/2600K...


  22. @21 (autor: Conan Barbarian | data: 7/10/17 | godz.: 14:41)
    Trochę w tym racji jest, ale nabywcy R5 1600 mają chyba inne zdanie.

  23. Co do IPC Ryzena (autor: Atak_Snajpera | data: 7/10/17 | godz.: 15:36)
    1 rdzeń bez SMT to poziom SandyBridge
    1 rdzeń + SMT to już poziom SkyLake/KabyLake/CoffeLake !
    http://i.cubeupload.com/Tsc1ox.png

    Problemem ryzena jest tylko niski zegar. Jeśli następca będzie działać na 4,5Ghz to już będzie super.




  24. 23-- (autor: Mario1978 | data: 7/10/17 | godz.: 17:09)
    po tej infografice widać dlaczego INTEL nie może sobie pozwolić by przyszłe gry i programy po części działały bardziej efektywnie podczas używania kilkudziesięciu wątków.
    Biorąc pod uwagę cenę i możliwości moment kiedy nastąpi zupełne przejście w przyszłość a wielowątkowość zostanie wykorzystana w pełni będzie największym problem INTELA bo pierwszy ZEN mimo tak niskich zegarów rdzenia osiąga takie rezultaty ,że dla NIEBIESKICH podstawowym zadaniem jest by "SMAROWAĆ" gdzie tylko się da by wielowątkowość nie została w pełni wykorzystana.


  25. @21 (autor: kombajn4 | data: 8/10/17 | godz.: 05:09)
    Jako były posiadacz 6 rdzeniowego Phenoma II X6 1045T twierdze że 6 rdzeniowe procesory są na rynku od dawna. Że o całej serii Xeonów 6 rdzeniowych nie wspomnę.

  26. @Atak_Snajpera (autor: loccothan | data: 8/10/17 | godz.: 10:55)
    A teraz zrób te testy z ZEN tylko daj:
    4GHz + 3466 CL14 1T :D
    I wszystkie Pentium zostają w tyle, pomimo 4.5/4.7GHz :D


  27. @Up (autor: loccothan | data: 8/10/17 | godz.: 10:58)
    Hyper Transport? Tak tylko że to już Infinity Fabric, ściśle jest wszystko ze sobą powiązane w ZEN.
    Ja mam "tylko" 3000MHz CL14 1T na 4GHz i jest Super.
    PS.
    Jak ceny RAMu wrócą do normy to nabędę sobie 32GB 3800MHz CL16 :D


  28. @23. (autor: pwil2 | data: 9/10/17 | godz.: 08:02)
    Masz rację. Przez lata to było głównym hamulcem AMD. AMD mogło już wcześniej wyprodukować 16-wątkowy (8 modułowy) procesor z zegarem 3GHz, ale mało co by mogło je wykorzystać.

    Podobnie jak brak wykorzystania API DX12/Vulkan/ACE w przypadku kart graficznych. Dziś w takiej FORZA7 VEGA pokazuje swoje pazury.


  29. do 26 (autor: Atak_Snajpera | data: 9/10/17 | godz.: 14:56)
    No i co to zmieni geniuszku skoro wyniki w tabelce są znormalizowane (Instructions Per Cycle) oraz benchmark operuje na danych w keszu L1.


  30. @RAM (autor: pwil2 | data: 9/10/17 | godz.: 17:48)
    Mi 64GB na AGESA 1006 chodzi @2933, a przy 4 modułach zapewnia to większą wydajność na Ryzenie od @3200 na 2 modułach :-)

  31. ... stay COOL... (autor: SebaSTS | data: 10/10/17 | godz.: 19:59)
    ... AMD podobno pozyskała najlepszego marketingowca... wojna na niedomówienia dopiero się rozpoczęła , patrz intel i trzymanie TURBO dla wielu rdzeni...
    >-<


  32. Dopierdolili (autor: grafenroot | data: 10/10/17 | godz.: 20:57)
    z grubej rury intelowi :D

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.