Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Czwartek 26 października 2017 
    

Microsoft definitywnie kończy produkcję kontrolerów Kinect


Autor: Zbyszek | źródło: CNET | 07:12
(8)
Microsoft zdecydował o zakończeniu produkcji kontrolerów Kinect. Urządzenie już wkrótce nie będzie dostępne do sprzedaży, o czym poinformował menedżer generalny Xbox Devices Marketing, Matthew Lapsen. To była tak naprawdę pierwsza próba zmierzenia się przez Microsoft z rozszerzeniem klasycznego modelu rozgrywki poprzez wykorzystanie ruchu graczy. Mimo dość ubogiej listy kompatybilnych gier gier, Microsoft powinien zaliczyć ten eksperyment do udanych. Urządzenie sprzedało się w 35 milionach egzemplarzy.

Aż 19 milionów sztuk trafiło do klientów w ciągu pierwszego półtora roku dostępności na rynku. Firma zamierza teraz skupić się na rozwoju technologii rozszerzonej rzeczywistości.


Kinect pojawił się na rynku jesienią 2010 roku jako sensor ruchu do Xboksa 360. Na początku 2012 roku Microsoft wprowadził do sprzedaży wersję przystosowaną do współpracy komputerami osobistymi, ale po 3 latach w skutek nikłego zainteresowania zaprzestał jej produkcji.

Znaczącym momentem w historii Kinecta była premiera konsoli Xbox One, która początkowo była sprzedawana wyłącznie z Kinectem w zestawie. Jednak wskutek niezadowolenia klientów, którzy woleli by aby urządzenie można było dokupić oddzielnie (tak jak w przypadku Kiecta do Xboxa 360), już po niecałym roku po premierze Xbox One do sklepów trafiła edycja konsoli, już bez sensora w zestawie. W tym momencie twórcy gier stracili gwarancję, że każdy posiadacz konsoli będzie mógł skorzystać z dodatkowych funkcji przygotowanych właśnie z myślą o Kinectcie.

Czy winnym porażki Kinecta można uznać sam Microsoft? Początkowo firma aktywnie promowała swoje urządzenie wydając 500 mln USD na kampanie reklamową, oraz współpracowała z twórcami gier. Micorosft raczej nie planował tak szybkiego zakończenia projektu biorąc pod uwagę, że Xbox One dysponował nawet wydzieloną ilością pamięci RAM i mocy obliczeniowej dostępnej tylko i wyłącznie dla kontrolera. Wydaje się jednak, że nie do końca przemyślane decyzje przy i po premierze Xbox One spowodowały utratę zainteresowania wytwórców gier, a Microsoft nie próbował tego zmienić.



 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. W sumie (autor: ligand17 | data: 26/10/17 | godz.: 09:35)
    to powinna się pojawić wersja rozszerzona dostosowana do gier AR/VR.

  2. Jak developerka (autor: Apollo129 | data: 27/10/17 | godz.: 10:35)
    nie ma zagwarantowanego klienta (odbiorcy) to nie kiwnie palcem aby zrobic gre gdzie nie tylko rusza sie palcami, ale całym ciałem.
    Wielka szkoda, bo kinect był nowym rodzajem interakcji z komputerem. Dzieci uwielbiaja grać, skakać, wymachiwać rękami, tańcować przed TV. Ale widoczniej bardziej sie opłaca rąbać kolejne strzelanki.:(
    Wielka szkoda


  3. Apollo129 faktycznie szkoda (autor: Sławekpl | data: 27/10/17 | godz.: 13:55)
    była szansa że grający zaczną chudnąć, a tu znów koło klawy paczki chipsów i napoje gazowane typu pepsi ;)
    tyle się mówiło że wprowadzą zdrową interakcję i ... na gadaniu się skończyło, widać gracze wolą obrastać tłuszczykiem, bo przecież to oni ostatecznie zagłosowali portfelami że nie chcą kinecta


  4. ... (autor: Franz | data: 27/10/17 | godz.: 16:17)
    „Mimo dość ubogiej listy kompatybilnych gier gier, Microsoft powinien zaliczyć ten eksperyment do udanych. Urządzenie sprzedało się w 35 milionach egzemplarzy(...)

    Początkowo firma aktywnie promowała swoje urządzenie wydając 500 mln USD na kampanie reklamową, oraz współpracowała z twórcami gier.

    Sukces - na każdego sprzedanego kinecta przypada 14k USD na reklamę



  5. @ up (autor: Zbyszek.J | data: 27/10/17 | godz.: 17:15)
    chyba raczej 14 dolarów

  6. @1 tez troche dziwi (autor: pandy | data: 27/10/17 | godz.: 18:50)
    bo moglby byc wykorzystany do pozycjonowania graczy...

  7. @5. (autor: Franz | data: 29/10/17 | godz.: 13:26)
    Jasne to mialem na myśli :) Ciężko aby 14 000 USD było uznawane za sukces.

  8. Szkoda (autor: pwil2 | data: 30/10/17 | godz.: 17:02)
    Sam widziałem jak w rodzinie dzieciaki się cieszą grając z Kinectem. Mogli zostawić w sprzedaży. W końcu ile ich to kosztuje, nawet jeśli będzie schodzić 20k miesięcznie? Ostatnio chciałem kupić adapter do podłączenia kolejnego Kinecta do XONES i okazało się, że ceny skoczyły z ~100pln w okolice 250pln...

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.