Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
TwojePC @ News RSSKanał Youtube @ TwojePC.pl
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
0 Najczęściej czytane 0
 
 » 67413  | Twarde dyski
W miarę tanie magazynowanie - test Seagate Archive HDD 8TB
 » 64693  | MiniPC
Test mini-PC Beelink Pocket P1 z Windows 8.1 za 108USD
 » 62671  | Smartfony i tablety
Huawei Honor 7 - wersja 16GB - recenzja smartfona
 » 57157  | Inne urzadzenia
Test PocketBook Ultra - o jeden krok za daleko?
 » 55989  | Twarde dyski
Test Samsung SM951 (256GB) PCIe SSD z adaptorem Delock
 » 52428  | Inne urzadzenia
Robot pod strzechą – Test iRobot Roomba 776p
 » 49542  | Myszki
Test Logitech MX Master - biurowy arystokrata
 » 48966  | Inne urzadzenia
Test Synology DiskStation DS415+ 4-zatokowy NAS z DSM 5.2
 » 43480  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2015 - trzecia edycja za nami!
 » 43155  | Dźwięk
Recenzja Ozone Blast OceloteWorld 7.1 - słuchawki do grania
 » 42739  | Obudowy
Test obudowy Fractal Design Define Nano S - seria Define w pigułce
 » 41872  | MiniPC
Test Beelink M18, tani MiniPC Android 5.1 ze wsparciem UHD 60fps
 » 40839  | Inne urzadzenia
Test PocketBook Touch Lux 3 - w pogoni za papierem
 » 39475  | Myszki
Test Razer Diamondback i Orochi - ostateczne rozwiązania dla graczy?
 » 39123  | Myszki
Pomocnik gracza – test myszki Ozone Argon (Ocelote World)
 » 38427  | Chłodzenie
Test Noctua NH-U9S i NH-D9L - chłodzenie średniogabarytowe
 » 38424  | Dźwięk
Aby grało się lepiej - TEST SteelSeries Siberia v3 oraz Elite Prism
 » 38391  | Dźwięk
Edifier S1000DB - test głośników na wyższą półkę
 » 37049  | Dźwięk
Test wzmacniaczy FiiO A3 i E17K Alpen2 - muzykalne urwisy
 » 35821  | Dźwięk
Test słuchawek Arctic P324 BT - coś dla rowerzystów i biegaczy
 » 35728  | Klawiatury
Test klawiatury Ozone Strike Battle: kompaktowo-gamingowo
 » 34819  | Dźwięk
Test słuchawek Roccat Kave XTD – krzykliwe stereo
 » 34252  | Myszki
Test SteelSeries Rival (Fnatic) + podkładka DeX – mocni zawodnicy
 » 33809  | Myszki
Test SteelSeries Rival 100 – rywalizacja w klasie ekonomicznej
 » 33417  | Dźwięk
Test Encore Rockmaster OE - budżetowy optymizm
 » 33123  | Smartfony i tablety
Test Onda Obook 10 DualOS - tablet, który chce być dla każdego
 » 31177  | Oprogramowanie
Pixel Heaven 2016 - relacja z imprezy na RetroGraczy
 » 30706  | Klawiatury
Recenzja klawiatury Razer Blackwidow X Chroma
 » 30325  | Smartfony i tablety
Recenzja smartwacha Zeblaze Cosmo i opaski Unitra Smartband U1
 » 29461  | Dźwięk
Test Ozone TriFX - słuchawki ze zmienną geometrią dźwięku
 » 28382  | Obudowy
Test obudowy NZXT S340 Elite - hartowane szkło, VR i minimalizm
 » 28132  | Dźwięk
Test Aswy Air Speaker V2 – lewitujący głośnik
 » 25932  | Oprogramowanie
Wiedźmin 3: Dziki Gon - pierwsze wrażenia z rozgrywki
 » 25513  | Dźwięk
Recenzja Somic V2 - słuchawki z dalekiego wschodu
 » 23240  | Dźwięk
W otoczeniu dźwięku - recenzja Ozone Rage Z90
 
0 0 0


TwojePC.pl © 2001 - 2018
Środa 28 lutego 2018 
    

Huawei prezentuje moc Kirin 970 i smartfona Mate 10 Pro


Autor: Zbyszek | źródło: Huawei | 23:01
(19)
Huawei w trakcie targów Mobile World Congress zaprezentował pierwszy w historii autonomiczny samochód sterowany smartfonem. Jazdą niewymagającą udziału człowieka sterował najnowszy smartfon Mate 10 Pro, umieszczony na przedniej szybie pod lusterkiem wstecznym, analizujący obraz kamerą umieszczoną na dachu pojazdu. Huawei twierdzi, że za osiągnięciem stoi jej najnowszy procesor SoC Kirin 970, zainstalowany w nowym modelu smartfona. Chip jest produkowany w 10-nanometrowym procesie litograficznym i składa się z bardzo dużej liczby, bo aż 5,5 mld tranzystorów (o 2,5 mld więcej niż Qualcomm SnapDragon 835).

Kirin 970 jest wyposażony w ośmiordzeniowy CPU, na który składają się cztery rdzenie ARM Cortex-A73 o taktowaniu 2,4 GHz oraz cztery rdzenie Cortex-A53 taktowane zegarem 1,8 GHz. Układ graficzny stanowi natomiast ARM Mali G72 składający się z 12 jednostek.
Ponadto Kirin 970 zawiera dedykowany koprocesor Neural Processing Unit, który według Huawei w zadaniach związanych ze sztuczną inteligencją zapewnia 25-krotnie lepszą wydajność przy 50-krotnie wyższej efektywności energetycznej w porównaniu do czterordzeniowego procesora Cortex-A73.

To właśnie ta jednostka odpowiadać ma za sterowanie jazdą samochodu. Według Huawei,w ciągu 5 tygodni procesor nauczył się płynnego i bezpiecznego sterowana jazdą samochodu. Prace zrealizowano w ramach projektu RoadReader, którego celem było nauczenie smartfona rozpoznawania różnego rodzaju przeszkód w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Po 5 tygodniach testów Kirin 970 potrafił wybierać odpowiedni dla danej sytuacji wariant jazdy.

Osoby zainteresowane osiągnięciem Huawei powinny zapoznać się z poniższymi materiałami wideo.




 
[ zgłoś błąd w treści newsa @ mail ]
  


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. @Gatts (autor: grafenroot | data: 1/03/18 | godz.: 01:00)
    Czekam na Twój wywód ;) :D

  2. do koparki go! (autor: ALBERT | data: 1/03/18 | godz.: 01:07)
    tak jakoś w temacie mi się skojarzyło...

  3. To procesor (autor: Kelso1 | data: 1/03/18 | godz.: 07:45)
    czy oprogramowanie się nauczyło?

  4. Nie wierzę w to (autor: MayheM | data: 1/03/18 | godz.: 07:54)
    Wystarczy zwiecha albo jakiś wirus i człowieki w takim samochodzie zostaną uwięzieni albo zabici.
    Pełna autonomia do niczego dobrego nie prowadzi. Może się sprawdzić tylko w utopijnym świecie.


  5. Panie majster (autor: kombajn4 | data: 1/03/18 | godz.: 08:40)
    "Huawei w trakcie targów Mobile World Congress zaprezentował pierwszy w historii autonomiczny samochód." Autonomiczne pojazdy powstają od lat. Autor słyszał kiedyś o Tesli? Podobne rozwiązania rozwija Google i BMW. A w mniejszym czy większym stopniu najprawdopodobniej wszyscy producenci samochodów.
    @MayheM
    Ostatnio słyszałem ciekawe zdanie w tej kwestii: na co dzień korzystamy z sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach która jest sterowana automatycznie a ponieważ jesteśmy do niej przyzwyczajeni to nawet się nad tym nie zastanawiamy. 95% podróży samolotem odbywa się z użycie autopilota i nikt się nad tym nie zastanawia bo technologia istnieje od lat i się sprawdza.
    Czy ci się to podoba czy nie samochody z autopilotem już jeżdżą po drogach a w przyszłości należy się jedynie spodziewać popularyzacji tej technologi w niższych segmentach rynku.


  6. @5. (autor: pwil2 | data: 1/03/18 | godz.: 09:46)
    Na pewnym etapie samochody były tak niezawodne, że przejeżdżały 1mln km bez remontu i często bez większych napraw. A teraz, gdy księgowi mają decydujące zdanie, każdy wie jak jest.

    Dekady temu ludzie wylądowali na Księżycu, a po latach sonda się rozbiła, bo ktoś pomylił mile z kilometrami...

    Powinny być 3 osobne układy sterujące samochodem i ten, który zachowuje się inaczej od pozostałych powinien od razu być odłączany, a samochód parkowany. A jak jest w praktyce? Jaka pewność, że taki komp sterujący po X latach (X=5, 10, a może 25) będzie działał poprawnie.


  7. c.d. (autor: pwil2 | data: 1/03/18 | godz.: 09:49)
    Ile kosztuje sygnalizacja świetlna na jedno skrzyżowanie? Tyle, że przeciętny człowiek się za głowę złapie i zapyta czemu tak drogo. Ile będzie kosztował samochód autonomiczny bez kompromisów na bezpieczeństwie i kto go kupi skoro 100% elektryczne samochody są za drogie?

  8. Już nie jesteśmy (autor: Gatts | data: 1/03/18 | godz.: 10:59)
    na zakręcie ponieważ to jest prosta ,na której będzie szybciej osiągnąć zamierzone cele.
    Ważne ,że wszystkie zmiany będą na plus według mojego punktu widzenia bo zawsze się znajdą tacy co będą twierdzić ,że totalna inwigilacja nie jest dobra w takim przypadku.
    Jeszcze jak znajdą sposób na odczytywanie niecnych zamiarów ludzi.
    Tak sterowanie samochodem to dopiero początek więc nie ma czym się jarać bo ogień dopiero odczujemy gdy zacznie się prawdziwa jazda bez trzymanki i nie trzeba do tego najostrzejszych papryczek CHILLI.


  9. pwil2 (autor: kombajn4 | data: 1/03/18 | godz.: 11:01)
    100% elektryczne samochody tanieją z roku na rok i z roku na rok powstaje więcej modeli. Autonomiczne modele startowo są drogie ze względu na skomplikowana technologie + podatek od nowości, ale zapewne z czasem ceny spadną. ABS czy ESP kiedyś był droga opcją dodatkową dla topowych modeli samochodów, a dziś to standard.

  10. Nigdy nie dam się bezwiednie wieźć jakiemuś (autor: raczek70 | data: 1/03/18 | godz.: 11:35)
    "automatowi". Oczywiście, układy wspomagające kierowce, ostrzegające - jak najbardziej tak.
    Za dużo widziałem już na drogach by zaufać jakiejś maszynie.


  11. nie ma drogi odwrotu (autor: Mario2k | data: 1/03/18 | godz.: 12:18)
    Autas elektryczne i autonomicznme to przyszlosć
    bez względu co pospólstwo mówi i tak nie będzie odwrotu. koniec basta.
    Za 5-6 lat systemy kontroli owych aut będą tak dopracowane że szansa na pomyłkę będzie jak 1/10000000 gdzie przeciętny Janusz ma 1/100


  12. @10 (autor: Gakudini | data: 1/03/18 | godz.: 14:41)
    Dokładnie! Taki autonomiczny automobil to wynalazek szatana, przed każdym powinien maszerować człowiek z czerwoną chorągiewką https://pl.wikipedia.org/...awa_o_czerwonej_fladze

  13. @11 To, że mam inne zdanie nie (autor: raczek70 | data: 1/03/18 | godz.: 14:47)
    upoważnia Cię do traktowania mnie jako "pospólstwa".
    Gratuluję też jasnej i niczym nie zmąconej wizji przyszłości.
    Takich wizjonerów też już ludzkość wielu przetrzymała, na szczęście.
    A Januszów po prostu nie doceniasz - co potrafią wyczyniać, to żaden program, algorytm jeszcze długo nie ogarnie, a co dopiero w ciągu 5-6 lat ;).


  14. @12 He, he, no nie demonizujmy ;). (autor: raczek70 | data: 1/03/18 | godz.: 14:49)
    A ogólnie auta elektryczne to żadna nowość, bo motoryzacja zaczynała się właśnie od pojadów elektrycznych...

  15. Phi (autor: ligand17 | data: 1/03/18 | godz.: 17:24)
    James Bond miał taki samochód już ponad 20 lat temu :-)

  16. raczek70 (autor: Mario2k | data: 1/03/18 | godz.: 17:38)
    Skoro nie jesteś wizjonerem znakiem tego jesteś szarakiem i tyle w temacie.
    Albo masz wizję przyszlości albo Ci jej brak.


  17. @temat. (autor: Mariosti | data: 1/03/18 | godz.: 17:48)
    Co do niezawodności...
    Elektronika w dobrej klasy sprzęcie pc od wielu lat potrafi działać na tyle niezawodnie że i 10 lat ciągłej pracy nie robi na niej wrażenia.
    Jedyny jej problem jest taki że po takim okresie staje się eksponatem muzealnym...
    Mowa tutaj o zwykłych detalicznych produktach konsumenckich... w przypadku enterprise grade, a tym bardziej elektroniki dla wojska, bardzo łatwo jest uzyskać tak wysoką niezawodność że w zasadzie nie da się sprawdzić jak długo mogą tak zbudowane urządzenia elektroniczne działać.

    Problem zawodności współczesnych aut w ~75% polega dziś na ogólno pojętych zespołach napędowych.
    Silniki elektryczne bezszczotkowe z magnesami trwałymi w połączeniu z akumlatorami które mają baaaardzo długie życie dzięki odpowiedniemu sterowaniu ładowaniem, rozładowywaniem, chłodzeniem, podgrzewaniem ogniw, auta mogą ponownie stać się na prawdę bardzo niezawodne.
    W sensie jedyne co będzie się wciąż psuć to jakieś pierdoły w postaci niekoniecznego specjalnie wyposażenia, a takie usterki nie dyskwalifukują auta z eksploatacji.


  18. @16 O nie, ja mam wizje. (autor: raczek70 | data: 1/03/18 | godz.: 18:17)
    Jedna z nich - przykładowo, włam do serwerów i kilkadziesiąt "autonomicznych" samochodów w kilka sekund w potężnymn karambolu na autostradzie - bardzo nierealne, zadowolony?.

    @17 Tak, można zrobić bardzo trwałe samochody - tylko komu się to opłaca?.
    Przekonał się o tym Mercedes w latach 80-tych, mało nie splajtował przez swój genialnie niezawodny model w124.
    Czy sądzisz, że w autach elektrycznych coś się zmieni i będą super niezawodne?.
    Poza tym mówisz o niezawodności elektroniki pracującej w warunkach domowych.
    W samochodach ( temperatury ujemne, dodatnie, wilgotność ) uszkodzenia modułów elektronicznych to niestety, wciąż bardzo duży problem.


  19. Mario2k (autor: pawel1207 | data: 4/03/18 | godz.: 23:21)
    to ze ktos ma inna wizje przyszlosci niz ty. i patrzyna to samo z innego punktu widzenia i slusznie bo w tym tkwi sila :D to nie znaczy ze jest pospolstwem .. dobra rada zbuduj cos bardziej skomplikowanego i zaprogramuj to :D to zobaczysz ile potrafi spieprzyc zle skalibrowany wskaznik . teraz pomysl skoro mamy tyle lat elekroniczne kompasy itd.. super:D dopracowane to k...a po kiego h...a wymagaja co jakis czas kalibracji :D aby dzialay jak na poczatku ? :D


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.

    
0 Ostatnie recenzje / testy 0
 
Pixel Heaven 2018 Nowość!
Pixel Heaven 2018

odsłon 2951 komentarzy 5
Recenzja obudowy Fractal Design Define R6, flaga na maszt 
Recenzja obudowy Fractal Design Define R6, flaga na maszt

odsłon 5616 komentarzy 14
Test Redmi Note 4 - chińczyki trzymają się mocno 
Test Redmi Note 4 - chińczyki trzymają się mocno

odsłon 8908 komentarzy 24
Test myszy i klawiatury Gamdias Zeus P1 i Hermes P1 
Test myszy i klawiatury Gamdias Zeus P1 i Hermes P1

odsłon 5507 komentarzy 2
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych 
Recenzja EaseUS Data Recovery Wizard : odzyskiwanie danych

odsłon 5932 komentarzy 3
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa 
Test RHA MA650 Wireless - wolność, swoboda i zabawa

odsłon 10921 komentarzy 5
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik 
Recenzja SteelSeries Rival 110 - solidny zawodnik

odsłon 9920 komentarzy 7
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C 
Recenzja obudowy Fractal Design Meshify C

odsłon 10260 komentarzy 14
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem 
Recenzja TP-Link NC450 - kamera IP z nocnym trybem

odsłon 15334 komentarzy 9
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga 
Test Wilkinson Hydro Connect 5 - ku uciesze obojga

odsłon 16946 komentarzy 28
Test SteelSeries Arctis 5 - cienka muzyczna linia 
Test SteelSeries Arctis 5 - cienka muzyczna linia

odsłon 12788 komentarzy 10
Test Supermyszy - SteelSeries Rival 310 oraz Sensei 310 
Test Supermyszy - SteelSeries Rival 310 oraz Sensei 310

odsłon 13866 komentarzy 2
Test Razer Hammerhead BT - mobilne słuchawki nie tylko dla gracza? 
Test Razer Hammerhead BT - mobilne słuchawki nie tylko dla gracza?

odsłon 16064 komentarzy 5
Muzyka wpadająca w ucho - recenzja słuchawek RHA S500 i MA600 
Muzyka wpadająca w ucho - recenzja słuchawek RHA S500 i MA600

odsłon 16721 komentarzy 5
Test klawiatury Xtrfy K2-RGB – profesjonalny ''mechanik'' 
Test klawiatury Xtrfy K2-RGB – profesjonalny ''mechanik''

odsłon 17365 komentarzy 10
 
0 0 0