TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
Środa 27 listopada 2002 |
|
|
|
Athlon 1800+ Thoroughbred pod lupą Autor: Jasiek | 19:21 |
(8) | Ed Stroligo z Overclockers.com przyjrzał się bliżej nowym Athlonom na rdzeniu T-bred. Na zachodzie są dostępne procesory stosunkowo nisko taktowane (np. 1800+) jednak już wyposażone w nowy rdzeń. Z pewnością są to dla overclockerów układy bardzo interesujące, pytanie jednak czy są to T-bredy rev. A czy rev. B?
Przypominam, że nowy Athlon w 0,13 został zmodyfikowany i modele 2400+ bazują na nowej wersji rdzenia oznaczonej literą B. Zmiany obejmują głównie dodatkowe ograniczenia rozpraszanej mocy, przez co ostatnie T-bredy są w stanie osiągnąć ok. 300 MHz więcej niż np. model 2200+, bazujący na starej wersji rdzenia. Dla fanów maksymalnej wydajności – różnica istotna. Wracając do pytania, oznaczenia kodowe nowych Athlonów 1800+ jednoznacznie wskazują, że posiada on rdzeń w starszej wersji A. Potwierdza to także identyfikacja procesora w WCPUid. Tak więc, jeżeli taki model Athlona ujrzymy na polskim rynku, możemy przy w miarę konwencjonalnym napięciu i chłodzeniu spodziewać się osiągnięcia około 1,9 GHz do 2,0 GHz maksymalnie. Mimo wszystko i tak procentowo przyrost będzie wyraźnie większy niż w przypadku rdzenia Palomino. Bardzo atrakcyjna jest też cena, w USA (np. w Newegg) procesor ten kosztuje zaledwie $69, czy ktoś sprowadzi nam go do Polski? |
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- juz jest (autor: jura | data: 27/11/02 | godz.: 22:03)
dostepny patrz gielda na grzybowskiej w cenniku
- i jest to napewno (autor: jura | data: 27/11/02 | godz.: 22:07)
STEPB wersja czyli nici z podkrecania
- jest.. (autor: Jasiek-Redakcja | data: 27/11/02 | godz.: 22:29)
racja, znalazlem tez tutaj np. http://www.fenix.pl/cennik.html ta druga fotka to T-bredzik step A
- Koles na tweaku mowi ze mnoznik (autor: McBeN-brak rejestracji | data: 28/11/02 | godz.: 07:53)
na tym procku jest odblokowany. Jesli tak to zajebiscie.
- tak ! (autor: Seba-brak rejestracji | data: 28/11/02 | godz.: 15:07)
jest odblokowany i kreci sie 2GHz @1,7V
- Step B i nici z podkrecania??? (autor: draak Ti | data: 28/11/02 | godz.: 20:03)
Jest DOKLADNIE na odwrot. StepA jest zdecydownanie mniej o/c friendly niz StepB (wystarczy troche pomyslec). Oto cytat z overclockers.com:
"A typical TBredB should do about 300MHz more than a TBred A, or about 2.3GHz vs. 2GHz with high-end air. That's the difference."
Jasiek- czyzby jakies problemy z rozumieniem slowa pisanego?
- draak Ti (autor: Jasiek-Redakcja | data: 28/11/02 | godz.: 22:26)
Czy widzisz gdzies w moim newsie zdanie "Step B i nici z podkrecania?". A moze zacytowac? :)
Wracając do pytania, oznaczenia kodowe nowych Athlonów 1800+ jednoznacznie wskazują, że posiada on rdzeń w wersji A. Potwierdza to także identyfikacja procesora w WCPUid. Tak więc, jeżeli taki model Athlona ujrzymy na polskim rynku, możemy przy w miarę konwencjonalnym napięciu i chłodzeniu spodziewać się osiągnięcia około 1,9 GHz do 2,0 GHz maksymalnie. Mimo wszystko i tak procentowo przyrost będzie wyraźnie większy niż w przypadku rdzenia Palomino.
..wystarczy przeczytac zanim sie napisze komentarz
- Fakt- przepraszam... (autor: draak Ti | data: 29/11/02 | godz.: 09:11)
...poprawne zakonczenie komentarza mialo brzmiec "jura- czyzby jakies problemy z rozumieniem slowa pisanego?" ;)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|