W środę Roxiopoinformowało o sfinalizowaniu transakcji zakupu bankrutującej firmy Napster, do której już się zanosiło. Napster ogłosił bankructwo w czerwcu. Początkowo firmę miał wykupić za 9 mln USD od dawna inwestujący w Napstera niemiecki koncern medialny Bertelsmann, jednak sąd nie zgodził się na zawarcie transakcji. Powodem była postawa zarządu Napstera, który w ostatnich miesiącach działalności firmy zdawał się pracować bardziej z myślą o Bertelsmannie, niż o macierzystej firmie... Teraz prawa do technologii i nazwy Napstera (nie przejmując zobowiązań prawnych) za kwotę 5 mln USD kupiło Roxio, twórca oprogramowania dla wypalarek CD-R.
Na dzień dzisiejszy tak naprawdę nie wiadomo, co Roxio chce zrobić z Napsterem. Oficjalne stanowisko w tej sprawie ma zostać ujawnione w "najbliższych miesiącach". Obecnie Roxio oferuje usługę subskrybowania muzyki za pośrednictwem Pressplay, spółki należącej do dużych wytwórni płytowych. Jest jednak jasne, że firma pracuje nad stworzeniem własnego, niezależnego serwisu - w tym celu podpisała już umowę licencyjną z EMI. Obecnie coraz więcej firm pozwala na wypalanie płyt z muzyką pobraną z Sieci, a nagrywanie to przecież specjalność Roxio... Firma mogłaby więc rozszerzyć swoją ofertę dostarczając użytkownikom kompleksowe usługi, równocześnie częściowo uniezależnając się od wytwórni płytowych.
K O M E N T A R Z E
Jeszcze nikt nie napisał komentarza.
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.