Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Wtorek 20 marca 2018 
    

ExaDrive DC100 - nośnik SSD o pojemnosci 100 TB


Autor: Zbyszek | źródło: TechPowerUp | 05:46
(13)
Firma Nimbus Data poinformowała, że niebawem poszerzy swoją ofertę nośników SSD klasy korporacyjnej, o nowy model ExaDrive DC100 o rekordowej pojemności, wynoszącej 100 TB. Rekordowy nośnik SSD ma wielkość 3,5-cala, i jest wyposażony w interfejs SATA 6.0 Gbps. Uzyskanie tak dużej pojemności było możliwe dzięki dużym rozmiarom nośnika oraz zastosowaniu najnowszych wielowarstwowych pamięci 3D NAND. Prędkość sekwencyjnego odczytu i zapisu danych wynosi 500 MB/s, natomiast wskaźnik IOPS dla odczytu i zapisu to 100 000 operacji na sekundę. Nośnik obsługuje także sprzętowe szyfrowanie danych oraz korekcję błędów ECC.

ExaDrive DC100 będzie dostępny w sprzedaży w połowie bieżącego roku, wraz z modelem ExaDrive DC50 o pojemności 50 TB. Ceny obu nośników nie zostały podane.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. 2 takie dyski w RAID1 (autor: pwil2 | data: 20/03/18 | godz.: 09:35)
    i można wyrzucić sporej wielkości macierz z dziesiątkami tradycyjnych dysków ;) Przy tej ilości kości i paru TB OP powinno dać się utrzymać stałe 500/500 MB/s przez nieskończoność. Odczyt w RAID1 dochodziłby do 1TB/s.

    Tylko ciekawe jaki byłby czas odbudowy takiego RAID1.


  2. c.d. (autor: pwil2 | data: 20/03/18 | godz.: 09:36)
    UPD: odczyt 1GB/s oczywiście.

  3. I SATA3 w tym przypadku (autor: Mario1978 | data: 20/03/18 | godz.: 09:51)
    jeżeli chodzi o ilość operacji na sekundę została wykorzystana w 100% bo 100tys.IOPS jest właśnie głównym ograniczeniem SATA3.
    Szczerze myślałem ,że coś takie wyda Toshiba na komórkach 4bitowych QLC i będzie to coś koło 60TB a tutaj taka niespodzianka w postaci pojemności 100TB.
    Na magazyn w sam raz na SATA3 i do łącza 5Gbps:).


  4. dawać cenę (autor: sew123 | data: 20/03/18 | godz.: 10:31)
    lecę sprzedac nerkę czy coś hahahaa

  5. Ciekawe kiedy pęknie magiczna pojemność 1TB na (autor: raczek70 | data: 20/03/18 | godz.: 14:10)
    rynku konsumenckim.
    Jakoś wielcy producenci się nie kwapią, pewnie korzystają z okazji i doją ile wlezie dopóki można...


  6. @raczek70 (autor: Borat | data: 20/03/18 | godz.: 16:35)
    Przyjcież dyski SSD o pojemności 1 TB i większe są na rynku od dawna? Możesz taki dysk kupić za ok 1000 zł w każdym sklepie komputerowym.

    https://www.x-kom.pl/...]=900&f[1729][to]=1100


  7. @Borat - wiem, że są ale nie o to chodzi. (autor: raczek70 | data: 20/03/18 | godz.: 17:54)
    Nie widzisz, że od wejścia SSD na rynek ( ładnych parę lat temu ), ceny spadają dość wolno, a oferowane pojemności szału nie robią.
    1TB nawet nie jest standardem - bo cena zaporowa od lat.


  8. To pękaniu jakiej magicznej granicy mówisz? (autor: Borat | data: 20/03/18 | godz.: 18:32)
    1000 zł to nie jest jakaś gigantyczna kwota za dysk. To cena 2-3 par dobrej jakości markowych butów.

    W czasach gdy królowały dyskietki 5,25" dyski twarde kosztowały więcej niż dzisiaj dobrej klasy zestawy komputerowe.


  9. Tylko pamiętasz jak co generacja dysków, to (autor: raczek70 | data: 20/03/18 | godz.: 19:16)
    pojemność rosła nawet dziesięciokrotnie?.
    W przypadku SSD to byłoby trudne, ale chociaż podwajanie pojemności ?.
    Przykładowo 2TB za 1k zł?.
    P.S. 1k zł to nawet na jedną parę butów może być mało, nie o to chodzi.



  10. @Borat (autor: Deathraw | data: 21/03/18 | godz.: 00:54)
    Nie ma co porównywać tamtych czasów do dzisiejszych. Jak królowały dyskietki 5.25 nie można było powiedzieć, że komputer jest urządzeniem powszechnym. Zapotrzebowanie na pamięć też było inne, bo o ile ktoś się nie zajmował czymś profesjonalnie, to nawet nie miał czym tego zająć, bo fotografia cyfrowa jeszcze nie istniała, jak o format wideo królował vhs, a puszczanie muzyki z komputera( o ile była taka możliwość) mijało się z celem, bo w stosunku do stacjonarnych odtwarzaczy CD była przepaść jeżeli chodzi o rynek konsumencki.

    Zgadzam sie z raczek70- z dysków doją ile się da, bo te nawet w zeszłym roku sporo podrożały. Teraz znów 240 kupisz za 300zł, ale w przeciągu ostatniego roku był taki moment że ciężko sie było w 4 stówach zmieścić. Dyski robią coraz mniej żywotne, schodzą z procesami niżej, a co za tym idzie powinny być niższe koszty produkcji, zwłaszcza że sprzedają tego w pip. Niestety- mamy 2018 roku a najtańsze dyski kosztują dokładnie tyle samo co 2-3 lata temu. Ramy zdrożały do jakichś absurdalnych poziomów, a sytuacja na rynku gpu to będzie przez długie lata chwytliwy temat do publikacji i prac na studiach.


  11. @Deathrow (autor: rookie | data: 21/03/18 | godz.: 10:56)
    Przynajmniej upowszechniają się pamięci NAND 3D, które są bezporównywalnie lepsze od zwykłych TLC, a w testach wytrzymałości okazują się nawet wytrzymalsze od MLC (!). https://m.eet.com/...-2015-10-05-at-4.42.11-PM.png
    Co ważne, pamięci 3D są szybsze od pamięci w 2D:
    https://www.eetimes.com/...d=36&doc_id=1327904


  12. @10. (autor: pwil2 | data: 21/03/18 | godz.: 14:51)
    Postępuje przejście z HDD na SSD. Już zmiana standardowego dysku w bazowych konfiguracjach na SSD (zastąpienie milionów HDD) wymagało zwielokrotnienia produkcji SSD w ostatnich latach, a pojemniejsze dyski to jeszcze więcej kości.

    I tak wiele osób mając 250GB SSD widzi na nich 100+GB wolnego, więc nie kupi 500GB jeśli cena/GB spadnie o połowę.


  13. @roookie (autor: Deathraw | data: 21/03/18 | godz.: 16:05)
    Jedyne co dobre, ale niestety cenowo wszystko stoi w miejscu.

    @pwil2
    Żeby dzisiaj wystarczyło Ci 120GB trzeba komputer wykorzystywać wyłącznie do przeglądania stron. Jeden backup zdjęć z aparatu i nie masz 1/4 dysku. NAwet jak nie masz muzyki lokalnie, tylko korzystasz ze spotify, to i tak cache zawali Ci dysk. Do tego skrzynka z pop3 i nawet dla kogoś kto mało wykorzystuje komputer po roku może się to okazać zdecydowanie za mało. Zgodzę się jednak, że poza graczami i ludźmi którzy operują na dużych ilościach danych niewielu faktycznie potrzebuje dużego SSD. W zupełności wystarczy im SSD+HDD.


    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.