Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Piątek 27 kwietnia 2018 
    

AMD: wkrótce próbki 7nm procesorów z architekturą ZEN 2


Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 22:25
(17)
Podczas konferencji podsumowującej wyniki finansowe uzyskane w 1. kwartale bieżącego roku, Lisa Su, CEO AMD, przekazała kilka informacji na temat bieżących wydarzeń i postępów w prowadzonych pracach. Jak stwierdziła, AMD w drugiej połowie tego roku wprowadzi na rynek dodatkowe modele procesorów Ryzen serii 2000. Jak dodała, aktualnie AMD posiada już działające próbki układów graficznych wyprodukowanych w technologii 7nm, natomiast w drugiej połowie tego roku, przy użyciem litografii 7nm, planowana jest produkcja oraz testy sampli inżynieryjnych procesorów z architekturą ZEN 2.

Jednocześnie prezes AMD stwierdziła, ze 2018 rok powinien być bardzo dobry dla AMD pod względem przychodu, natomiast w 2019 roku jej firma przymierza się do wypuszczenia bardzo wielu nowych produktów wytwarzanych w 7nm procesie litograficznym. Z powodu przygotowań do tych premier pracownicy AMD mają ostatnio bardzo dużo pracy.

Przypomnijmy, iż pod koniec bieżącego roku planowany jest debiut kart graficznych Radeon Instinct, z GPU wytwarzanymi w 7nm procesie litograficznym, natomiast w przyszłym roku AMD planuje debiut procesorów Ryzen i EPYC opartych o architekturę ZEN2, oraz kart graficznych dla graczy z z GPU wytwarzanymi w 7nm technologii.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. AMD 7nm (autor: Conan Barbarian | data: 27/04/18 | godz.: 23:17)
    Dobranoc Intel.

  2. dobranoc (autor: g5mark | data: 27/04/18 | godz.: 23:48)
    dzieciaku,niech ci sie to przysni :)

  3. no to (autor: pawel1207 | data: 28/04/18 | godz.: 00:51)
    czekamy ..

  4. @02 (autor: Conan Barbarian | data: 28/04/18 | godz.: 01:14)
    Glut dupę ściska? Bardzo dobrze!
    Pieprzyc bandyckie korpo.


  5. @01 (autor: kombajn4 | data: 28/04/18 | godz.: 07:21)
    No będzie ciekawie Intelowi się opóźnia 10nm a AMD planowo wdraża 7nm

  6. kombajn4 (autor: Markizy | data: 28/04/18 | godz.: 08:43)
    właściwie to AMD nie wdraża 7nm tylko robi do GF dla CPU, a GPU mają być w TSMC.

  7. Conan Barbarian (autor: Mario2k | data: 28/04/18 | godz.: 09:29)
    Zgodzę się że pieprzyć bandyckie korpo ale napewno nie dobranoc Intel .

    AMD do Intela to jak Sosnowiec do Warszawy
    które miasta mają jaki potencjał nie trzeba chyba tłumaczyć.


  8. @07 (autor: kombajn4 | data: 28/04/18 | godz.: 09:36)
    AMD tak, ale już np TSMC które dla nich wytwarza niedawno przeskoczyło Intela pod względem wartości firmy. Jak to było u Sun Tzu w Sztuce wojny? Jak masz silnych przeciwników znajdź sobie potężnych sprzymierzeńców.

  9. No no no... (autor: Bitboy_ | data: 28/04/18 | godz.: 11:22)
    Zapowiada się interesujący przełom 2018/2019.
    I chyba jeszcze ciekawszy 2019 :)


  10. Popieram pierwszy komentarz (autor: Mario1978 | data: 28/04/18 | godz.: 18:12)
    ponieważ może się okazać ,że tylko w snach nie długo będziemy wspominać INTELA.Mam nadzieję ,że restrukturyzacja jaka u Nich już zachodzi "mam taką nadzieję" bo nie po darmo przyjmują wybitnych myślicieli rzemiosła inżynierskiego w swoim fachu będzie powstaniem z popiołów.Ludzie się dziwią dlaczego tak piszę ale Niebiescy sami o tym doskonale wiedzą ,że będzie im na prawdę trudno przegonić 14nm z pierdyliardem plusów tak ulepszone ,że 10nm nie zdąży się ruszyć a czternastka będzie na mecie.Trzeba życzyć INTELOWI najlepiej ,żeby te 10nm z dwoma plusami udało im się wyśmienicie bo z całą pewnością braki w IPC obecnej architektury będą musieli nadrabiać wyższym zegarem i najlepiej jakby był on wyższy od możliwości i7-8700k o 1Ghz.Tak to będzie problem jak się to nie uda bo z pewnością wujek AMD nie będzie robić wiecznie za Świętego Mikołaja i w końcu będziemy mieli Santa Clausa w Niebieskim stroju.


  11. @10 (autor: rzymo | data: 28/04/18 | godz.: 18:39)
    Sprawa jest prosta - ludzie zainteresowani tematami pro i tak wezmą to, co im bardziej pasuje, i co lepiej wypada perf/watt/$.
    A reszta patrzy na co - na gry. Tu Intel cały czas prowadzi, włącznie z tym, że nawet niekręcone 6c/6t jest prawie zawsze szybsze od AMD 6/12 czy 8/16. Do tego dochodzi lepszy kontroler pamięci (4000-4200 nie problem, gdzie na Ryżu 3466/3600 to sensowne maksimum).


  12. Jeśli (autor: PCCPU | data: 28/04/18 | godz.: 23:52)
    ktoś myśli że Intel upada to jest w dużym błędzie i za dwa trzy lata będzie można z tego się pośmiać. AMD mając wielokrotnie mniejsze zasoby finansowe i mając wieloletni zastuj z FX-ami a do tego długi do dzisiaj ma się dobrze a Intel nagle przestanie istnieć?
    Po pierwsze dopiero okaże się jak wypadnie 7nm od GF ponieważ puki co AMD jeszcze nie wydało żadnych układów w tym procesie i jak dalej sprawy potoczą się z 10nm Intela. No ale już Intel może się pakować :-D


  13. Edit (autor: PCCPU | data: 28/04/18 | godz.: 23:57)
    Teraz jest spory szum wokół Intela i AMD ale wspomnicie moje słowa że Intel w końcu wyda 10 nm i wypuści procesory nowej generacji opartej o NGC i będzie po staremu.

  14. ... (autor: krzysiozboj | data: 29/04/18 | godz.: 10:01)
    Jak wyżej, pisać o upadku intela jest skrajnie niepoważne. No może miast 80% rynku, będą mieli 70%, miast 4-5 mld $ zysku miesięcznie, może zjadą do 2-3 mld. I to byłby już niesamowity sukces AMD, gdyby do tych 30% rynku dotarło, przy okazji zmuszając Intela do solidnych cięć cen.
    Co do samych zen 2. Pewnie wzrost wydajności na jednym rdzeniu w okolicach 15-20% (coś na IPC, coś na zegarze), plus wysoce prawdopodobny wzrost ilości rdzeni o 50%, a to będzie kolejny mocny kop wydajnościowy. Taki "domowy blaszak" 12/24 chodzący na ok 4,5 GHz? Dwuprocesorowa stacja robocza na EPYC 96/192? Kilka lat wstecz nie do pomyślenia.


  15. @up (autor: Saturn64 | data: 29/04/18 | godz.: 15:13)
    Widać, że Wszyscy są prorokami i już wiedzą, że Intel upadnie lub też nie. Ja uważam, że może działać dalej z sukcesami ale równie dobrze może upaść, gdy nie będzie rozwoju i pomysłów. I nie mają tu znaczenia zasoby i wielkość firmy. To, że w tej chwili Intel ma duży sztab ludzi, ogromne zapasy pieniędzy nie znaczy, że zawsze będzie się na szczycie. Trzeba też wiedzieć, że tylko opóźnienie we wdrożeniu procesu (gdzie inne firmy będą już bardziej do przodu) może przynieść ogromne straty. Kiedyś projektując proces technologiczny produkowano w nim minimum 2 lata, zarabiając na tym. Trzeba wiedzieć, że Intel nie produkuje dla nikogo poza sobą więc, może okazać się, że na wdrożeniu 10 nm będą ogromne straty i nigdy się nie zwróci.
    Przykładem firmy, która miała praktycznie 90% rynku, a wszystko straciła jest wspomniana NOKIA. W latach 2000-2007 nikt by nie powiedział, że jakiś samsung czy Apple, będzie produkował telefony lepiej. A jeszcze w 2012 roku nikt by nie powiedział, że jakaś firma z Chin będzie w stanie konkurować z obecnym samsungiem itd. Nikt by też nie powiedział, że Nokii nie będzie. (teraz powstaje z popiołów ale jej rynek to teraz jakiś promil tego co miało kiedyś). Z czasem powstaną technologie mogące obejść patenty intela i Amd odnośnie działania procesorów x86.


  16. @15 (autor: krzysiozboj | data: 29/04/18 | godz.: 15:43)
    Do tego, by intel wpadł w solidne kłopoty, potrzeba znacznie więcej niż architektura zen, czy zen2, czy nawet opóźnienie we wdrożeniu 10nm, a w tym kontekście co niektórzy ten upadek widzą. Z jednej strony musiałaby nastąpić jakaś rewolucja w CPU (pojawienie się smartfonów taką było), a z drugiej Intel musiałby to przegapić. Sam proces też trwałby chwilkę.
    Może się zdarzyć, że któryś z potentatów, z poza jedynie słusznej dwójki, znajdzie chęci i pomysł na zaproponowanie rynkowi alternatywy dla obecnych x86, ale to naprawdę byłaby solidna rewolucja.


  17. Saturn64 (autor: pawel1207 | data: 29/04/18 | godz.: 15:59)
    zasoby i wielkosc firmy zawsze maja znaczenie tu dochodzi jeszcze jeden czynnik :D monopol .:D

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.