Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2019
Wtorek 14 sierpnia 2018 
    

Nvidia: premiera architektury Turing i kart Quadro RTX


Autor: Zbyszek | źródło: AnandTech | 13:00
(2)
W trakcie konferencji SIGGRAPH 2018 szef Nvidia, Jen-Hsun Huang zaprezentował nową architekturę układów graficznych o nazwie Turing. Nowa architektura ma być dużym krokiem na przód względem dotychczasowych architektur Pascal i Volta. Zaprezentowane zmiany są naprawdę imponujące. Znacznie zmodyfikowana została budowa bloków procesorów strumieniowych (SM - Streaming Multiprocessor), w których zastosowano rozwiązania zwiększające IPC oraz dodano jednostki stałoprzecinkowe (INT), przyspieszające generowanie adresów i łączenie instrukcji w FMA (Fused Multiply Add). Architektura Turing wprowadza również dedykowane jednostki RayTrace Core.

Dzięki nim wydajność w obliczeniach związanych ze śledzeniem promieni ma być 25-krotnie wyższa niż w architekturze Pascal.

Zmodyfikowano także jednostki Tensor Cores, po raz pierwszy wprowadzone w architekturze Volta, dodając im możliwość przetwarzania operacji niskiej precyzji - INT8 oraz INT4, dzięki czemu dane mogące być reprezentowane w taki sposób, mogą być obliczane 2 lub 4 krotnie szybciej. Kolejna ze znaczących zmian to podwojenie przepustowości wewnętrznej zunifikowanej pamięci podręcznej.

Inne z nowości, to wprowadzenie pełnego sprzętowego kodowania i dekodowania wideo w rozdzielczości 8K, obsługa przesyłania obrazu przez USB 3.1 drugiej generacji i VirtualLink, nowa technika wygładzania krawędzi DLAA (Deep Learning Anti-aliasing) działająca w oparciu o rdzenie tensor, oraz zastąpienie złacza SLI złączem NVLink o przepustowości 100 GB/s.

W oparciu o architekturę Turing powstały dwa układy graficzne. Większy z nich składa się z 18,6 miliarda tranzystorów umieszczonych na powierzchni 754 mm2, i zawiera 4608 jednostek CUDA, 576 jednostek Tensor, 6 MB pamięci podręcznej drugiego poziomu i 384-bitowy kontroler pamięci GDDR6. Dla porównania największy układ z serii Pascal, to 11,8 mld tranzystorów i powierzchnia 471 mm2. Mniejszy chip posiada 3072 jednostki CUDA, 384 jednostki Tensor, 4 MB pamięci podręcznej i 256-bitowy kontroler pamięci.


W oparciu o te układy powstały karty Nvidia Quadro RTX 8000, Quadro RTX 6000 i Quadro RTX 5000, które będą dostępne w sprzedaży w 4. kwartale tego roku. Quadro RTX 8000 i Quadro RTX 6000, wykorzystują większy z nowych układów, i różnią się pojemnością pamięci: w wyższym modelu to 48 GB, a w niższym 24 GB - w obu taktowanie pamięci GDDR6 wynosi 14 GHz (efektywnie), a przepustowość 672 GB/s. Wydajność ma wynosić 16 teraflopów dla obliczeń FP32 i 10 GRays/s.

Quadro RTX 5000 wykorzystuje mniejszy z nowych układów graficznych, i ma 16 GB pamięci GDDR6 z 256-bitową magistralą, taktowaniem efektywnym 14 GHz i przepustowością 448 GB/s. Wydajność tego modelu to około 10 TFlops (FP32) i 6 GRays/s.




 

    
K O M E N T A R Z E
    

  1. jest moc ,będzie gorąco (autor: Mario2k | data: 14/08/18 | godz.: 17:07)
    GPU od AMD dogoni tego potwora dopiero końcem 2019 roku .

  2. @01 (autor: KamieniKupa | data: 14/08/18 | godz.: 19:05)
    Ale i tak ma gówniane wsparcie w obliczeniach numerycznych, więc i tak Nvidia się kupi.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.