Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Środa 22 sierpnia 2018 
    

Lista gier wykorzystująca technologie Ray Tracingu oraz DLSS


Autor: Wedelek | źródło: Nvidia | 05:44
(11)
Podczas tegorocznych targów Gamescom Nvidia nie tylko zaprezentowała swoje nowe karty graficzne dla graczy, ale też powiązane z nimi nowe techniki. Pierwsza to usprawniony raytracing czyli wyliczanie trajektorii padania wirtualnych promieni światła do generowania realistycznych odbić oraz cieni. Nie jest to rzecz jasna żadne nowum, natomiast na uwagę zasługuje fakt, że promienie są liczone w czasie rzeczywistym przez karty dla graczy z wykorzystaniem wyspecjalizowanych jednostek Tensor i RT.

Do tej pory pojedyncze karty graficzne były po prostu zbyt słabe by generować takie efekty przy akceptowalnej ilości FPS. Druga z nowych technik to DLSS (Deep Learning Super-Sampling), czyli algorytm AI który pozwala na tworzenie obrazu o jeszcze gładszych krawędziach niż ten przetworzony przez TAA.

Co ważne Nvidia nie tylko zapowiedziała wprowadzenie opisanych powyżej funkcji, ale też weszła w kooperację z największymi studiami, czego efektem jest dość pokaźna lista nowych tytułów, które z nich skorzystają.

Real-Time Ray Tracing:
• Assetto Corsa Competizione od studia Kunos Simulazioni/505 Games
• Atomic Heart od studia Mundfish
• Battlefield V od studia EA/DICE
• Control od studia Remedy Entertainment/505 Games
• Enlisted od studia Gaijin Entertainment/Darkflow Software
• Justice od studia NetEase
• JX3 od studia Kingsoft
• MechWarrior 5: Mercenaries od studia Piranha Games
• Metro Exodus od studia 4A Games
• ProjectDH od studia Nexon’s devCAT Studio
• Shadow of the Tomb Raider od studia Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes

DLSS:
• Ark: Survival Evolved od studia Studio Wildcard
• Atomic Heart od studia Mundfish
• Dauntless od studia Phoenix Labs
• Final Fantasy XV od studia Square Enix
• Fractured Lands od studia Unbroken Studios
• Hitman 2 od studia IO Interactive/Warner Bros.
• Islands of Nyne od studia Define Human Studios
• Justice od studia NetEase
• JX3 od studia Kingsoft
• Mechwarrior 5: Mercenaries od studia Piranha Games
• PlayerUnknown’s Battlegrounds od studia PUBG Corp.
• Remnant: Od studia the Ashes od studia Arc Games
• Serious Sam 4: Planet Badass od studia Croteam/Devolver Digital
• Shadow of the Tomb Raider od studia Square Enix/Eidos-Montréal/Crystal Dynamics/Nixxes
• The Forge Arena od studia Freezing Raccoon Studios
• We Happy Few od studia Compulsion Games / Gearbox



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. marktingowo ładnie skrojone, (autor: Qjanusz | data: 22/08/18 | godz.: 09:02)
    ale diabeł tkwi w szczegółach, natomiast do oceny tych szczegółów jeszcze trochę poczekamy.

    Metro Exodus obserwuję od pierwszych trailerów i zapowiedzi. Gra wygląda ładnie, ale to co było dostępne do tej chwili, łącznie z Official GeForce RTX Video, to nie jest jakiś mega poziom zasługujący na określenie ray tracking. Nowe Metro graficznie prezentuje się jak Crysis a patchami poprawiającymi grafikę, którą jest w stanie wygenerować starszy Radeon. Bardzo mocno jestem ciekaw porównania obrazu z włączonym i wyłączonym RT.

    Inny dziwny sygnał to kiepska wydajność RTX 2080 Ti 1080p w Tomb Raiderze, oraz fakt, że RT nie będzie dostępne w momencie premiery gry.

    Trzymam kciuki żeby to całe RT nie podzieliło losów niesławnego PhysiXa.


  2. @Qjanusz (autor: Deathraw | data: 22/08/18 | godz.: 09:25)
    Tak czy siak fajnie, że dali listę gier, które będą wspierać RT. Wierzę, że będzie ich więcej niż gier z dx12, czy wpsomnianym przez Ciebie martwym już chyba physx. W BF jakoś mnie RT nie przekonało. Coś to daje, ale bardziej jest to efekciarskie, niż realistyczne, co w sumie też może mieć zastosowanie.

  3. Bravo Nvidia - wprowadza wizjonerskie rozwiazania (autor: Sony Vaio VPN | data: 22/08/18 | godz.: 10:08)
    tylko karty Nvidia wspieraja RT a do tego mozna grac bez spadku FPS, w kazdym tytule ponad 100FPS.

  4. z tym RTX (autor: Mario2k | data: 22/08/18 | godz.: 10:30)
    Będzie dokładnie tak jak z Hairworks no może ciut lepiej. Cośtam dodadzą framerate poleci z 50% w dół więc na początku większość graczy będzie to wyłanczać , potem w kolejnej generacji kart stanie sięten cały RTX standardem.


  5. @Qjanusz (autor: loccothan | data: 22/08/18 | godz.: 14:48)
    GPU, które kosztuje 1300€ nie daje rady w Shadow of the Tomb Raider z RTX Wł. niema 60FPS średniej w 1080p.
    FRAPS był włączony cały czas 29-70fps.
    Głownie ~39-42 FPS

    Czyli mamy Psix deja-vu ;)
    IMO nie tędy droga, musi być lepszy sposób.

    -> http://www.pcgameshardware.de/...b-Raider-1263244/


  6. loccothan (autor: Mario2k | data: 22/08/18 | godz.: 15:19)
    Trzeba przyznać że to są żarty ze strony NVidi a szczegónie ze strony tych nieudacznych koderów Crystal Dynamics co klepią Tomb Raidera na 12 letnim silniku.

    Tak czy owak fajerwerki RTX będą obniżać framerate i to znacznie , czasami nawet do połowy więc jest ten cały RTX w obecnej chwili tylko chwytem marketingowym dla dzieciaków mających bogatych rodziców.


  7. Polak by tylko narzekał. (autor: Bjaku | data: 22/08/18 | godz.: 15:39)
    Przecież nie od razu Giewont zbudowali.Na to potrzeba czasu i pieniędzy , waszych pieniędzy.Dla wszystkich ze skwaszoną miną z powodu cen jakie Nvidia narzuciła proszę najpierw przeanalizować sobie czy rzeczywiście biorąc pod uwagę przyrost wydajności także w tych specjalnych warunkach nie przesadzają bo co tatuś już nie da tyle kasy na kartę graficzną?
    Cieszmy się bo widać ogromny postęp zwłaszcza gdy spojrzymy na to od strony litografii.
    Nvidia tą premierę potwierdza w jakiego "HyperLupa" wskoczymy gdy nastąpi premiera układów graficznych , których już nie można nazwać tylko GPU bo mamy tu do czynienia z hybrydą konstrukcji gdzie FP32 odgrywa ważną rolę ale nie najważniejszą.
    Zadajcie sobie pytanie kiedy ostatni raz kupowaliście kartę graficzną i czy był to model sklepowy czy używka gdyż to robi dużą różnicę.Przy zakupie modelu sklepowego jesteś takim miłosiernym Samarytaninem wpływającym na rozwój danej branży ale gdy będzie to robił rzadziej niż raz na rok to wtedy stajesz się taką "żyłą".Przy zakupie używki już jest tylko w połowie miłosiernym samarytaninem bo osoba , która sprzedała tobie takie urządzenie z pewnością kupi sobie lepsze i jeszcze szybciej stajesz się wyżej wymienioną osobą.
    Dla osób nie wtajemniczonych "Żyła" to taka osoba , która idąc do KFC bierze Coca Colę z dolewką a znajomi czekający na niego już przygotowują swoje butelki by przelać ją i tak kilka razy powtarzana czynność.
    Optymalizacje wszystkiego pod produkty Nvidia daje chociaż jakąś szansę na to byśmy zobaczyli te CUDA i NIEWIDY nie tylko w kilku grach.
    Gorzej jak Ray Tracing zostanie w minimalnym stopniu wbudowany w silnik gry i by wykorzystać jego pełnię możliwości potrzeba będzie na chwilę obecną kart pokroju RTX a osoby ze starszymi GPU i tak będą miały problem z fps w grach ponieważ jest zbyt duża różnica wydajności w takim środowisku między RTX 2080Ti i GTX 1080Ti i osiąga 10 cio krotność.
    Nikt nie zwraca uwagi na ważny element jaki jest ta premiera modeli RTX bo GTX to będzie zwykły śmieciowy poziom zaraz.To szczerze wolałbym kupi GTX 980Ti niż 1080Ti i bym sporo na tym zaoszczędził zwłaszcza gdy nowe gry będą miały co raz bardziej nacisk na elementy oświetlenia bo obydwie karty będą nadawać się tylko do starych gier.


  8. @temat. (autor: Mariosti | data: 22/08/18 | godz.: 23:22)
    Nie mogli tego porównania rtx off i on zrobić uczciwie? Dla rtx on symulują zupełnie inne źródła światła niż dla rtx off. Perfidni oszuści.

  9. akurat (autor: pawel1207 | data: 23/08/18 | godz.: 00:38)
    wsparcie raytracingu to przelom i tu nie ma 2 zdan probleme jet tyko wydajnosc ale raytracing zarzyna superkomputery :D wiec jesli zobacze gierke z full raytracingiem chodzaca w fhd z 30 klatkami/s to mozna uznac to za spory sukces.. inna sprawa czy gracze tego teraz potrzebuja ... bo raytracking bedzie obciarzal mocno wszystko niezaleznie od mocy wystarczy wrzucic pare zrodel swiatla scian kubkow itd itp i bedziemy mieli 5 klatek/s.


  10. @pawel1207 & all (autor: pandy | data: 24/08/18 | godz.: 09:19)
    Masz racje - to ze w pierwszej generacji wydajność nie jest dobra jest marginalne - wazne ze RT pojawil sie w koncu jako produkt konsumencki - mamy do czynienia z rewolucja podobna do akceleracji 3D - kto pamieta czasy pierwszych akceleratorow 3D ten wie ze poczatki sa zawsze trudne - mam karty ATI i nie jestem fanboyem zadnego obozu - NVidia po raz kolejny rewolucjonizuje rynek i nalezy jej oddac szacunek. Tak jak bez NV1/Riva128 nie byloby 3D tak bez RT NVidi nie bedzie w przyszlosci normalnego RT - warto pamietac ze to RT jest prawdziwym 3D a nie te substytuty ktorymi teraz sie podniecacie. W czasach mojej młodości za takie możliwości graficzne jakie miała Geforce 256 placilo sie setki tysiecy $ i zajmowalo to duza szafe... a pozwolic sobie moglo na to chyba tylko wojsko (w PRL chyba nie mielismy wlasnego opracowania grafiki takiej jak Geforce256 - nie wykluczam ze w calym RWPG nie bylo maszyn pozwalajacych na operowanie wireframe 3D i ewentualnie stosowanie Goraud shadingu bo o Phongu to nie bylo mowy z definicji)

  11. . (autor: patsm00re18 | data: 1/03/19 | godz.: 12:46)
    .

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.