Członek społeczności Reddita o niku RuthenicCookie twierdzi, że w połowie przyszłego roku Sony zaprezentuje światu PlayStation 5. Ponoć nowa konsola nadal będzie korzystać z podzespołów AMD, ale w miejsce Jaguara i Radeona na bazie GCN pojawi się osiem rdzeni x86 Zen 2 oraz Navi. Przygotowany na zlecenie Sony chip będzie produkowany w litografii 7nm, a jego wydajność ma być ponoć wystarczająca do płynnej gry w rozdzielczości 4K bez konieczności stosowania kompromisów w kwestii jakości oprawy wizualnej.
Ten sam użytkownik zaznacza przy tym, że o ile prezentacja konsoli nastąpi już w przyszłym roku, tak na jej rynkowy debiut przyjdzie nam czekać do drugiej połowy 2020 roku. Cena? Podobno około $500.
K O M E N T A R Z E
Jeżeli Sony będzie sprzedawać to za 500dolarów (autor: FranekKosi | data: 20/11/18 | godz.: 19:26) to nic się nie zmieni.Cena 799$ to jest złoty środek a i zapewnili by sobie ogromną sprzedaż zostawiając najdroższą singlową wersję GPU na PC daleko z tyłu.
Zen 2 + Navi 32CU-Navi 32CU-Navi 32CU-Navi 32CU a każdy z TDP 50W - tak widzę PS5.AMD jest bardzo efektywne przy małych układach co już wielokrotnie udowodniło dlatego Sony do tej pory nawet nie chce wchodzić w kontakty z Nvidia bo byłoby to nie opłacalne dla dwóch stron.
Ciekawe czy coś widział w szklanej kuli (autor: pwil2 | data: 20/11/18 | godz.: 19:27) o kompatybilności wstecznej... o EA Access...
@1. (autor: pwil2 | data: 20/11/18 | godz.: 19:34) U nVidii i Intela by za 600$ mieli to samo, co u AMD mają za 400$. PS4 z Pentium G530T z GTX650 1GB?
pwil2 - kompatybilność (autor: pandy | data: 20/11/18 | godz.: 22:56) wsteczna będzie wynikać wprost z architektury - to przecież będzie dalej PC - wątpię by Sony chciało wymyślać nowe środowisko dla tej samej ISA CPU i przy określonym poziomie abstrakcji jeśli chodzi o GPU.
@4. (autor: pwil2 | data: 21/11/18 | godz.: 00:29) Przypominam - Sony zablokowało abo EA Acces rzekomo w trosce o użytkowników... więc kompatybilność wsteczną mogą zablokować z tego samego powodu ;-/
@1. (autor: Mariosti | data: 21/11/18 | godz.: 11:44) GPU MCM w ps i xbox miałoby sens tylko w liczbie 2 sztuk modułów gpu i dawałoby efekt bez wad tylko przy renderowaniu dla gogli VR.
W przypadku pojedynczego ekranu zapewne bylibyśmy świadkami bolączek analogicznych do tych na pc, chociaż muszę przyznać że CF przy użyciu układów MCM być może z shareo'wanym ramem i np pamięcią L4, po dodaniu do tego optymalizacji na tylko jeden typ hardware faktycznie mogłoby się udać.
A gdyby składało się ze 4 chipów takie gpu, to i na pc'ty łatwo byłoby na jego podstawie stworzyć przynajmniej 4 segmenty gpu które z automatu miałyby dobrze zoptymalizowany kod w grach...
Win - win
Wg mnie high-endu nie będzie (autor: ekspert_IT | data: 21/11/18 | godz.: 20:27) Liczyłbym na odpowiednik 2400G oraz coś pokroju Radka 560 w środku.
Kompatybilność PS4 (autor: Obidion | data: 22/11/18 | godz.: 00:59) Przecież na PS4 chodzą gry na PS3 i PS2 bez żadnego problemu. Fakt, ze trzeba mieć unlockowany fw 5.05 ale skoro sprzetowo wyrabia nawet na linixie wiec jaki promblem z kompatybilnością?
@5 Jeśli tylko da się to spieniężyć (autor: pandy | data: 22/11/18 | godz.: 12:23) to nie będzie kłopotów natury technicznej - czym innym jest efektywna emulacja SPE i PPE na x86 a czym innym jest polityka ekonomiczna - bo jak myślę tylko to zadecydowało o tym o czym napisałeś.
@8 - serio tytuły natywne i mocno zoptymalizowane pod architekturę PS3 chodzą na PS4 na emulatorach ? Sprawdzałem niedawno rpcs3 i lista to do wydaje się dość daleko od tego o czym piszesz - 36% niecałe zdaje się działać OK...
D O D A J K O M E N T A R Z
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.