Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 18 lutego 2019 
    

GeForce GTX 1660Ti - pierwszy test wydajności


Autor: Zbyszek | źródło: WccFTech | 06:48
(3)
Premiera kart GeForce GTX 1660 Ti coraz bliżej, o czym świadczy fakt, że w sieci pojawia się coraz więcej informacji na temat nowego modelu. Najnowszą z nich jest wynik testu wydajności nowej karty wykonany w benchmarku wbudowanym w Final Fantasy XV. W teście tym GeForce GTX 1660 Ti uzyskał wynik o 1 procent lepszy od karty GeForce GTX 1070, jednocześnie ustępując o 13 procent modelowi GTX 1070 Ti i o 23 procent modelowi GTX 1080 - pomiędzy którymi pod względem wydajności plasuje się wprowadzony niedawno GeForce RTX 2060. Wygląda więc na to, że GeForce GTX 1660 Ti zaoferuje około 15 procent niższą wydajność niż GeForce RTX 2060.

Przypomnijmy, że GeForce GTX 1660 Ti będzie wykorzystywał układ TU116 - posiadający najnowszą architekturę Turing, ale okrojoną z jednostek sprzętowych odpowiadających za obsługę RayTracingu. Karta otrzyma wszystkie znajdujące się w tym chipie 1536 rdzenie CUDA, oraz 6 GB pamięci GDDR6 o szybkości 12 Gbps ze 192-bitową magistralą (przepustowość 288 GB/s).

(kliknij, aby powiększyć)

 
    
K O M E N T A R Z E
    

  1. anomali ciąg dalszy (autor: Mario2k | data: 18/02/19 | godz.: 11:24)
    Tak się NVidi pokićkało że teraz karta GTX 1660Ti będzie szybsza odd GTX 1070 a to dzięki magi sterowników bo jak wiadomo od kilku miesięcy obniżają pomału wydajność starszych kart.
    Dla przykładu najnowsze sterowniki 418.91
    obniżyły wydajność karty GTX 1080Ti w Battlefield 5 o jakieś 10-15 FPS ! !


  2. Jak widze (autor: biuro74 | data: 18/02/19 | godz.: 17:30)
    procentowe porownania, to zawsze jestem pewien, ze beda bledy.
    I sa :)
    Zaczne od tylka strony, zeby najpierw wytlumaczyc, o co sie problem rozbija.

    Jezeli porownujemy cos "w gore", a wiec mowimy o najnowszym wynalazku, ze jest SZYBSZY od starszego lidera... to jest prosta sprawa. Wartoscia bazowa, do ktorej odnosimy porownanie jest bowiem STARY LIDER. I tak - przykladowo, jesli GTX 1070 (stary lider) bylby szybki w 3DMarku na 1.000 punktow, to NOWY LIDER - czyli GTX 1160 - uzyskujac przykladowo 1.500 punktow, bylby o 50% szybszy.
    To jest proste, tego nikomu tlumaczyc nie trzeba matematyki.

    Jednakze napisalem to, poniewaz analogicznie zrobie z porownaniem "w dol", czyli o ile cos jest WOLNIEJSZE od STAREGO LIDERA - i tutaj zaczynaja sie klopoty z liczeniem (przynajmniej dla niektorych).

    Wiec jesli dalej - przykladowo - chcemy porownywac STAREGO LIDERA (GTX 1070) do NOWEGO LIDERA (GTX 1160), to nie mozemy powiedziec, ze jest o 50% wolniejszy. NIE MOZEMY UZYWAC TEH SAMEJ WARTOSCI PROCENTOWEJ - dla porownania, ale tym razem "w dol". DLaczego ? Wystarczy policzyc: 1.500 punktow bazowe mnozymy przez 50% niby naszego spadku wydajnosci i otrzymujemy.... tada.... 750 punkow. A czy tyle mial nasz NOWY LIDER (GTX 1160) w wydumanym 3DMarku ? Nie ! Mial rowne 1.000 punktow.

    Jesli masz wzrost o 50%, to zeby wrocic do tej samej wartosci, NIE MOZESZ ZANOTOWAC SPADKU 50% ! Innymi slowy - ta sama wartosc procentowa NIE DZIALA w 2 strony ! Ona w kazda strone jest inna: inna dla spadku, inna dla wzrostu (z prostej przyczyny - poniewaz zmienia sie wartosc bazy, od ktorej liczymy zmiane procentowa).

    I teraz - po jasnym wytlumaczeniu wskazuje - gdzie jest blad. Model 1660Ti jesli USTEPUJE modelowi 1070Ti, to liczymy SPADEK wydajnosci, a wiec porownujemy "w dol". Wychodzi 11% spadku, wiec ustepuje o 11% modelowi 1070Ti. ALE JEDNOCZESNIE NIE ZNACZY TO, ze 1070Ti jest szybszy o 11% - bo jest szybszy o 13% :)

    Tak tu juz w matematyce jest, panie autorze.


  3. @biuro74 (autor: ligand17 | data: 20/02/19 | godz.: 13:10)
    co do zasady masz rację. Ale przy porównaniu 5000 vs 4955 to nie bardzo ma znaczenie, bo różnica jest poniżej 1% - nieważne, którą stronę liczysz.

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.