Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
TwojePC.pl © 2001 - 2024
Poniedziałek 8 lipca 2019 
    

Google i Mozilla chcą walczyć z reklamami. Każda z firm na swój sposób


Autor: Wedelek | źródło: Hexus | 11:04
(2)
Reklamy to nieodłączna część Internetu i źródło zarobku dla większości serwisów. To dzięki nim mamy dostęp do bezpłatnych treści i nie musimy płacić za dostęp do interesujących nas treści. Dla samych wydawców dużym problemem są tzw. blokery reklam, które bardzo często są wbudowane w przeglądarkę i domyślnie włączone. Część serwisów posiada skrypty wykrywające tego typu oprogramowanie, a najwięksi decydują się nawet na blokowanie dostępu do strony osobom które maja włączone blokery reklam. Robi tak np. nasz rodzimy Onet. Problem polega na tym, że o ile łatwo można zrozumieć frustrację właścicieli portali tracących pieniądze z reklam, tak trzeba wyraźnie zaznaczyć, że często nie są oni bez winy.

Gdyby na swoich stronach nie umieszczali skomplikowanych reklam z wkurzającymi popupami czy niesamowicie irytującymi, auto odtwarzającymi się filmami wideo, to na pewno ilość osób blokujących reklamy byłaby mniejsza. Problem ten dostrzega żyjąca z reklam firma Google, która zdecydowała się wdrożyć do Chrome systemu który blokowałby jedynie źle skonstruowane reklamy. Chodzi o takie elementy, które zabierają ponad 0,1% przepustowości łącza internetowego oraz odpowiadają za ponad 0,1% zużycia zasobów CPU - zarówno w przeliczeniu na minutę jak i w sumie.


Inny pomysł na rozwiązanie kwestii reklam ma Mozilla. Fundacja chce uruchomić usługę abonamentową w ramach której za $4,99 dostaniemy dostęp do usług VPN, darmowego miejsca na dysku (nie wiadomo jak pojemnego) oraz do stron bez reklam. Część abonamentu będzie po prostu rozdzielana pomiędzy tych twórców treści którzy zapiszą się do programu, a wartość jaką otrzymają będzie uzależniona od tego jak długi czas użytkownik spędza na przeglądanie zasobów danej witryny.



 


    
K O M E N T A R Z E
    

  1. Zauważyłem ostatnio u zagranicznych Tuberów metodę na omijanie... (autor: Micky | data: 8/07/19 | godz.: 08:52)
    regulaminów społecznościowych. Umieszczają materiały sponsorowane w treści swoich filmów. Jedna reklama na jeden materiał filmowy. I to jest dobre rozwiązanie.

  2. Google walczy z reklamami... (autor: Borat | data: 8/07/19 | godz.: 20:16)
    zapomnieli tylko dodać, że chodzi o reklamy konkurencji :)

    
D O D A J   K O M E N T A R Z
    

Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.